Min spelsamling

Medlem
Min spelsamling

När jag tittar i min spelsamling så inser jag att jag mestadels spelar fps och strategispel. Det är inte så att jag inte tycker om bilspel eller äventyr eller rollspel... men varför spelar jag inte dem i lika stor utsträckning?

Jag tror att jag väljer fps i första hand för att det är så lättillgängligt, man behöver inte komma ihåg en massa story eller olika kommandon och funktioner utan det är bara att hoppa in och köra. Jag menar de flesta fps har ju samma key-binds och ofta kan man kötta lite online i ett par timmar och vara ganska nöjd med det.

Vad det gäller strategi så är det lite samma sak, jag spelar det bara offline så jag kan pausa eller spara när jag vill och fortsätta en annan dag.

Jag känner att detta är en liten brist i min spelupplevelse och jag ger inte de andra spelen en riktig chans.

Detta måste det bli ändring på, nästa år ska jag spela och klara minst ett rollspel, ett bilspel och ett indiespel! Tips på kommande, gamla och måste-spel mottages i alla kategorier. Hoppas ni verkligen tar er tid att tipsa mig denna gång.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Min spelsamling

Här kommer en liten lista då ; )
RPG
Släppta spel:
Mass Effect
Fallout 3
Oblivion
Sacred 2

Kommande spel:
Drakensang
Dragon Age
Alpha Protocol

Mer rollspel kommer jag inte på just nu. Skulle kunna rabbla upp flera GAMLA RPG's också iofs men dom är verkligen GAMLA! : P


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Tack och bock! Oblivion har jag testat och inte gillat. Hmm Mass Effect borde man kanske ha spelat. Dragon Age verkar oxå intressant.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

chrono trigger måste man ha lirat i sitt liv även om man inte är en inbiten rpg-fantast

Medlem

Då är det emulator som gäller eller? Har iof ett gammalt mega drive i garderoben, finns det till MD?


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar