Min "WoW är sås"-teori

Skägg.
10 Chambers
Min "WoW är sås"-teori

[fright][eos_image="87587;w150"]Lich King = sås[/eos_image][/fright]Som väntat fick jag och @John äta en del bajs efter [n=29711 gårdagens recension] av #Lich King. En trea är enligt vår definition betyget på ett bra spel, inget extravagant men absolut inte dåligt. Är du dessutom redan en hängiven spelare så kan du alltid lägga till en logga. Men det här är inget försvarstal, utan mer min teori varför man som WoW-spelare blir alldeles till när nyheter serveras. Eftersom jag är en gammal kockusling följer en matparallell.

Du deltar i ett experiment där du måste äta samma maträtt i två år, vi kan säga att det är en köttbit, pommes och bearnaise. De första veckorna är livet underbart, pompa och bea är ju ändå en av favoriträtterna men efter ett halvår börjar det bli lite småtrist. När ett år har gått är du rejält trött på rätten men du måste ju äta.

Precis i det läget får du veta att de kommer att byta ut såsen om sex månader, istället för den smöriga dragonsörjan blir det en pikant rosépapparsås. Du börjar genast räkna dagarna och de sista veckorna får du knappt ner maten, du petar mest med gaffeln i ivrig väntan på att få återuppliva dina smaklökar.

Dagen D är här och du får äntligen dränka köttet och den friterade potatisen i en ny sås. Du har aldrig ätit något godare och den gamla biffen får ett helt liv. Du skulle kunna äta det här i evigheter, men egentligen är det samma gamla stekta ko och kolesterolstänger.

Så vad vill jag säga med detta babbel? Efter att ha spenderat hiskeligt många timmar i WoW så känner jag mig svältfödd på engagerande innehåll, det är samma gamla quests om och om igen. Lite ny krydda förhöjer upplevelsen en stund men i grund och botten är nyheterna inte så revolutionerande.

#blogg


signatur
Medlem
Min "WoW är sås"-teori

Bra skrivet! Jag känner samma sak, lägger av att spela och ger wotlk 1/5. Mest för att all känsla har försvunnit.
Undrar om blizz håller på att gå ner sig...? Hoppas inte.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Nja, WoW är ingenting jämfört med Beasås, infact. Jag tar offence till att du ens jämför skiten med Odin's sås!

Medlem

Tycker det är en ganska fyndig och bra liknelse, kan inte annat än att hålla med. Det enda nya är egentligen bara en ny klass och ny story annars är det samma nötande som vanligt.

På intet sätt en dålig expansion för den inbitne WoW:aren som vill ha fler instanser att raid'a men annars rätt tam, tycker jag.

Min egen erfarenhet av expansionen lyckades Penny Arcade sammanfatta rätt väl.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hero_Swe:

Nja, WoW är ingenting jämfört med Beasås, infact. Jag tar offence till att du ens jämför skiten med Odin's sås!

Odins? Bea är väl jättefranskt? Och en mycket överskattad sås, om du frågor mig.

Skrivet av Parzec:

Min egen erfarenhet av expansionen lyckades Penny Arcade sammanfatta rätt väl.

Spot on!


signatur
Inaktiv

Grymt bra parallell.

Tyvärr failade de stenhårt på raid content med. :/ 2 dagar efter man dingade 80 så var allting rensat, förutom malygos.

Medlem

Ok, så visst. Bea är från frankrike, men sen så tog Odin han själv såsen över till midgard och many vikings enjoyed many a good såses!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hero_Swe:

Ok, så visst. Bea är från frankrike, men sen så tog Odin han själv såsen över till midgard och many vikings enjoyed many a good såses!

Måste ha missat den historialektionen


signatur
Medlem

ärligt talat.. folk vill inte ha så förbannat mycke nytänk och revoultion i sina spel.. sådana spel hamnar i reaboxarna.. personligen tyckte jag Lore of storyline i WoTLK va superb.. raid content va inte speciellt smart utformat dock.. och def alldeles för lite av den varan.. vi had rensat rasket första veckan.. och nu farmas samma innehåll av på 2 raids och den enda eg utmaningen nu ligger i sartharion med 3 drakes live på 10manna.. allt annat e dumskallesimpelt.. hoppas verkligen ulduar kommer ut snart annars kommer nog wow tappa kronan..
men att er recc tjorvlar om att dom tappat blizzard feelingen håller jag inte med om det minsta.. allt funkar klockrent.. instances / heroics är hyffsat tuffa och underhållande..
hur man än vänder och vrider på det så saknar WOTLK motstycke som konkurent.. WAR,, nja.. knappast.. AoC.. snacka om yesterdays news.. EVE online.. jo om man e fanboy och gör som PC gamer säger..
så jag antar att man får bita ihop och hoppas på att nästa raid set ger mer utmaning.


signatur

spriten räddade mig från sporten

1
Skriv svar