GTA4 på pc - årets sämsta köp?

Skribent
GTA4 på pc - årets sämsta köp?

Jag är numera ägare av årets mest hypade spel, GTA 4. Jag köpte spelet via Steam. Kalaset gick på dryga 500 kronor. Nedladdningen gick fint och spelet startade utan problem, eller nästan i alla fall. Vad jag förstått så har Rockstar satsat rätt hårt för att förhindra piratkopiering med en serie skydd. Först krävs ett konto på Rockstar Games Social Club, sen ett på Microsofts Live-tjänst. Mitt första intryck av GTA 4 handlade mest om att lista ut vad jag använt för lösenord i tidigare registeringar. När jag slutligen loggat in på alla jävla konton, sidor och servrar och allt vad som nu kan tänkas göra spelupplevelsen så irriterande som möjligt så fick jag äntligen börja spela.

Jag valde en upplösning på 1680 x 1050 med de flesta alternativ, förutom view distance, skruvade på max. Spelet flyter värre än Crysis på min analoga kalkylator. Min dator är relativt ny, Intel Q9550 @ 2,83 GHz, 4 GB RAM, ATI 4870 X2 med Windows Vista 64, och jag får som mest runt 30 FPS - och det är inomhus! Utomhus är det en annan sak... Det värsta med den här soppan är att spelet inte är speciellt vackert trots sina krav. Det går inte ens få anti aliasing i den här digitala orgasmen av kantighet.

Som grädde på moset får jag en fet jävla krasch av spelet efter ca 10 minuters spelande.

Illa Rockstar, ge mig en patch fort som farao, annars vill jag ha tillbaka min femhundring!

#blogg

Medlem
GTA4 på pc - årets sämsta köp?

Går att få refund enligt folk på steam.. om det nu lockar ^^

Medlem

Funkar fin fint för mig iaf

Medlem

Ja tittar man på den lilla listan för "How to get GTA4 running" så är man väl mest förvånad över att de släppte spelet nu överhuvudtaget...

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=762088

Medlem

You got served?


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar