Sju minuter med gameplay från BioShock
Trodde lite mer om detta spelet
Orealitiskt och tråkigt med så snabba vapenbyte samt omladdning.
Monsterna verkade tåla lite väl många skott för att gå ned.
Sen verkar det också blivit nerdummat så att precis alla som gillar fps spel ska köpa det, verkar ju vara klent på RP fronten så att säga.
Jävligt tveksamt om man har lust att slänga pengar på detta.
Sånt jävla tjat från Irrational om att detta är "FPS game 2.0", så många nymodigheter att andra FPS spel kommer få skämmas, revolutionerande osv.. Min stilla undran är.. var är detta?
Jag hoppas att mycket av spelets potential ligger dolt utanför vad som visats i trailers, att man medvetet markandsför det som ett rent, hjärndött FPS-spel men att det finns mer där. Men jag börjar tvivla.
Såg riktigt bra ut, med ett undantag - styrningen. Fick konsolkänsla av den så att man mådde illa.
Kanske för spelet är designat för konsol, och just därför kommer det bli fördummat, inget för mig.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.
håller med dig....dessutom
ser det jobbigt ut....
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
baaah, bara dom som har spelat system shock 2 vet ungefär hur spelet kommer att bli. Bioshock är inte som ett vanligt FPS. Det är utforskande, utredande, bra berättande, och moraliska val man kan göra under spelets gång. FPS/RPG med andra ord.
Jag ser grymt ifram emot detta spel
Som jag sagt hela tiden, folk verkar tro att detta ska bli ett System Shock 3, vilket det inte är. Det har utvecklarna påpekat flera gånger. Iallafall så vitt jag kan minnas av det jag hört från spelet. Större delen av all hype har folk skapat i sitt eget huvud från tidigare erfarenheter av system shock.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
baaah, bara dom som har spelat system shock 2 vet ungefär hur spelet kommer att bli. Bioshock är inte som ett vanligt FPS. Det är utforskande, utredande, bra berättande, och moraliska val man kan göra under spelets gång. FPS/RPG med andra ord.
Jag håller med. Många verkar tro att det är någon sorts Doom3 klon, vilket inte riktigt stämmer.
Tror att den stora majoriteten av folk som är hypade inför denna titel har spelat något spel som Ultima Underworld, Thief, Deus Ex, och så System Shock såklart.
Om man bara kört linjära shooters som Halo och Half-Life så har man nog lite svårare för att se vad som är så intressant med just detta spel.
Sånt jävla tjat från Irrational om att detta är "FPS game 2.0", så många nymodigheter att andra FPS spel kommer få skämmas, revolutionerande osv.. Min stilla undran är.. var är detta?
Jag hoppas att mycket av spelets potential ligger dolt utanför vad som visats i trailers, att man medvetet markandsför det som ett rent, hjärndött FPS-spel men att det finns mer där. Men jag börjar tvivla.
Jo, lite tvivel har trillat hit också. Men samtidigt så tror jag att den nya videobiten mest är fokuserad på att ge wow-vibbar till folk som bara kört "normala" FPS spel.
Att visa när man smyger omkring eller helt enkelt bara utforskar är ofta inte så intressant för majoriteten, även om jag själv skulle vilja se något sådant.
Som jag sagt hela tiden, folk verkar tro att detta ska bli ett System Shock 3, vilket det inte är. Det har utvecklarna påpekat flera gånger. Iallafall så vitt jag kan minnas av det jag hört från spelet. Större delen av all hype har folk skapat i sitt eget huvud från tidigare erfarenheter av system shock.
Visst. Det är inte System Shock 3, men det är ändå ett spel som har samma gameplay (förhoppningsvis). Man kan nog dra samma parallell mellan Doom och Quake som man kan mellan System Shock och Bioshock. Olika spel, olika speluniversum osv, men ändå väldigt lika till spelsättet.
Är det direct x 10?
Nej, hade det varit det så hade de garanterat stått de. Själv så orkade jag inte med att se filmen pga den dryga växlningen mellan klippen, lär nog säkert ha ork imorgon när man är piggare.
Det är DX10. Står lite överallt och tittar man på nätet.
How much of the DX10 technology will you be using for water effects?
JJ: All the water effects in the game were developed to work on both DX9 and DX10 technology. Where applicable DX10 is used to accelerate the performance of some of the effects, and this may allow more detailed water in some areas.
Undrar hur prestandan är med 8800GTS bara... ser rejält krävande ut men det kan ju vara bra kodat också.
Är det direct x 10?
Nej, hade det varit det så hade de garanterat stått de. Själv så orkade jag inte med att se filmen pga den dryga växlningen mellan klippen, lär nog säkert ha ork imorgon när man är piggare.
Det är DX10. Står lite överallt och tittar man på nätet.
How much of the DX10 technology will you be using for water effects?
JJ: All the water effects in the game were developed to work on both DX9 and DX10 technology. Where applicable DX10 is used to accelerate the performance of some of the effects, and this may allow more detailed water in some areas.
Undrar hur prestandan är med 8800GTS bara... ser rejält krävande ut men det kan ju vara bra kodat också.
Måste bara säga fan va snyggt vattnet var!
ser fram emot det
Nu till saken, filmen är inte dx10 då det är filmat ifrån Xbox360. Vilken i sig inte kan hantera dx10
Nämen!
Blev lite lugnare när jag läste Levines response på TTLG om videon...
"RE: Action.
Playing some of the roughly 40,000 words of recorded audio from logs/radios doesn't exactly sell the game to a larger market.
Going into detail on the dozens and dozens of stat changing gene tonics doesn't exactly move the larger market.
Talking about the details of the research system doesn't exactly move the larger market.
Elucidating the hacking and invention system doesn't exactly move the needle with the larger market.
Showing movies of min/maxing decision making doesn't exactly draw the eye of the larger market.
But those things, to me, are a lot of what makes BioShock Bioshock.
As I always said, BioShock is a shooter. I considered Shock 2 a shooter. I would wager BioShock is as deep as Shock 2. The shooting is about 1000 times better. Why? Effects, AI, and most importanly environmental interaction and physics, which your Plasmids, gene tonics and weapons give you incredible amount of control over.
So, yes, we're not hard-selling the geekier aspects of the game. I've said this before. But you know what? People are taking notice. BioShock is tracking to be very, very big.
I have no interest in making games that nobody plays. I also have no interest in dumbed down monkey fests (unless, of course, there are actual monkeys)
We're making a shooter with min maxing character growth, moral choices, a detailed enconomy and upgradeable weapons...oh, yeah, and it's a period piece set in a failed capitalist underwater utopia with a novelistic background...
Games like that don't spring from market research. They spring from the guts of game developers who want to break a bunch of rules."