Filmat & fotat: Black Mesa Source till Half-Life 2

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Ända sedan första gången jag såg modden (ca. 1 & halvt år sedan) har jag följt deras framsteg med pungt och pricka.

Han skrev "pungt och pricka". *fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av benjiman:

Har fortfarande svårt att förstå hur de lyckas göra om hela spelet.

Att de kommer lyckas göra om HELA spelet tror jag inte på förrän jag ser det.
Det är ju lika mycket arbete som att göra content till vilket nytt spel som helst (minus en del byråkrati och sitta och göra om färdiga assets som art directorn inte är nöjd med) - det skulle nästan kräva att teamet jobbar heltid i ett år för att få modden komplett.

Något som jag har svårt att fatta - om man har resurser nog att göra tillräckligt med content för ett helt singleplayerspel, varför sätter man sig då och gör en fucking remake på något gammalt? Som att det skulle finnas för få idéer på nya gameplaykoncept, historier och visuella stilar?
Jag hoppas innerligt (för de som tycker att det skulle vara kul att spela orginal-hl med fin grafik) att utvecklarna inte stannar upp och funderar på vad de egentligen gör med sin tid...

Medlem

Slartibartfast eller så kanske de kan använda modden som underlag när de söker jobb som spel-utvecklare om det är de dem vill göra. Om den nu är välgjord vilket den verkligen ser ut att vara.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

slartibartfast

Det har hållit på sedan release av HL2 och även en tid innan om jag inte missminner mig, dock hade de ett uppehåll, eller iaf nyhetstorka ett ett halvår eller så. Så de har redan hållit på med det mer än ett år heltid skulle jag tro.

Detta är en av de moddar till HL Source som jag ser fram emot mest.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Skrivet av Wardancer:

Slartibartfast eller så kanske de kan använda modden som underlag när de söker jobb som spel-utvecklare om det är de dem vill göra. Om den nu är välgjord vilket den verkligen ser ut att vara.

Min poäng är att jag kan tänka mig saker som är både roligare att skapa och lämpligare som arbetsprov än en hobbyremake av ett spel.

Holmen:

Om de verkligen hade lagt ner ~40 man-år (ett år var för varje contentproducerande utvecklare), så borde de ha kommit betydligt längre än så här i utvecklingen...

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Ser riktigt nice ut, men det jag gillar mest med modden är faktiskt musiken! Kila in på http://www.blackmesasource.com/ och lyssna på den underbara musiken i deras flashspelare eller gå in på http://www.blackmesasource.com/downloads.html och ladda ner den! ser verkligen fram emot själva modden också, kan bli riktigt skoj

/ LordDaimos

Håller med, musiken var riktigt skön faktiskt.
Modden hade varit jäkligt kul om den blir färdig. Är inte sugen på att lira om HL som det ser ut nu, men lite nytt godis hade klart gjort det intressant.


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

12
Skriv svar