Steam lockar fler än World of Warcraft

Medlem

Som att jämföra statoil och doftgranar


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Varför inte, steam är ett bekvämt sätt att distribuera spel utan mellanhänder vilket betyder mer pengar till utvecklaren av spelet än distributören.
Köpte Stubbs The Zombie i veckan för 151 kr med skatt, bara för att se att CDON tog 129 kr. Men CD-versionen innehöll starforce, medans steamversionen inte behöver något sådant, så totalt sett så betalar jag nog lite mer för att slippa starforce skiten.
Dock så kunde nerladdningshastigheterna vara lite högre, har aldrig kommit över 0.5 MB/sek, eventuellt en möjlighet att välja nerladdnings server hade varit bra.:)

Jag tycker ju att tack vare de slipper mellanhänder som ska ha sina pengar, slipper omkostnader när det gäller omslag, skivor distrubution, detta bör ju faktiskt göra ett spel som kostar 129 på CDON, att kosta mindre än detta.
Speciellt bra mycket billigare än över disk, men så har inte varit fallet.
Kul ide och bra teknik, men som vanligt tas det ockerpriser.


signatur

Retro.

Medlem

Det är ju kanon, du har spelen online bara att ladda ner du behöver inte hålla reda på cdskivor o jox, bara ett lösen för en bunt lir. Dock kan man ju hoppas att det inte blir en drös av dessa ala "steam" distributörer.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av Molle.se:

Som att jämföra statoil och doftgranar

Så jävla sant. Sant är även att Steam har FLERA spel och WoW är bara ett.

Länge leve WoW!

Inaktiv

små WoW nördar! Ta av era mantlar och lägg ner plastsvärden så kanske ni kan börja tänka bättre??

Medlem

Varför jämför man ett spel med en tjänst som Steam?

Fast om man överser med det är det väl inte så oväntat

Inaktiv

Härligt att de flesta CS-främjande kommentarer hittills har varit i stil med "HAHA!!1 Sug på den wow-nördar" vilket i min värld bevisar ganska kraftigt att de inte läst diskussionerna i kommentarerna, och inte heller uppfattat den knepiga jämförelsen.

Inaktiv

Spela roll, wow är endå ett av dom mediokraste spelen på länge.
NOLL frihet. Du kan inte göra något som skulle kunna påverka någon annan i spelet, Vilken noob som helst skulle kunna levla till 70 (bara den orkade lägga ner tiden).

Det är också därför det har blivit så populärt. För det är precis som alla dagens filmer. Hög budget, ytligt och simpelt!

Inaktiv

eller så är man ironisk eftersom alla WoW spelare tar allt så seriöst, fler spelar olika spel på Steams nätverk än vad som finns WoW spelare..inse!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av mongoose84:

eller så är man ironisk eftersom alla WoW spelare tar allt så seriöst, fler spelar olika spel på Steams nätverk än vad som finns WoW spelare..inse!!!!!!

Borde man ta med B.net med då loosar steam ^^
B.net + WoW >> Steam

Då WoW har 8 milljoner och Battle.net hade 11 miljoner konton 2004. Detta på 7 spel undra hur många spel Steam har ^^

Medlem
Skrivet av Meshii:
Skrivet av mongoose84:

eller så är man ironisk eftersom alla WoW spelare tar allt så seriöst, fler spelar olika spel på Steams nätverk än vad som finns WoW spelare..inse!!!!!!

Borde man ta med B.net med då loosar steam ^^
B.net + WoW >> Steam

Då WoW har 8 milljoner och Battle.net hade 11 miljoner konton 2004. Detta på 7 spel undra hur många spel Steam har ^^

tror det stod 150 stycken i nyheten


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Känns som att människor som köpte disketter, CD's och DVD's bli vinnare om det börjar brinna i Steam servrarna


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Vem bryr sig vem som har mest egentligen.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Utan Counter Strike hade Steam itne haft en bråkdel till användare..:)

Medlem
Skrivet av mongoose84:

små WoW nördar! Ta av era mantlar och lägg ner plastsvärden så kanske ni kan börja tänka bättre??

Dåskulle man faktiskt kunna kontra med: smp csbarn, lägg ner låtsaspistolen och grytlocket på skallen så kanske nibörjar tänka bättre ^^


signatur

Retro.

Medlem

jag har fysisk kopia på alla mina steamspel men har de via steam pga onlinedelen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hrm, diskussionen börjar gå over board, men jag kan bara tillägga att jag inte spelar vares sig wow eller anväder steam.

Mitt inlägg var tänkt att påpeka något som jag avskyr och det är kvällstidningsjournalistik där man gör rubriker av ingenting för att locka läsare. För att siffran 13 millioner ska få någon mening måste man jämföra med en liknande tjänst. Först då betyder siffran något.

"Dejtingtjänsten DesperatPåNätet har fler dejter än BigBröst Linda! I senaste undersökningen står det klart att dejtingtjänsten DesperatPåNätet har 15 miljoner dejter på sin sajt, emedan BigBröst Linda bara har 5 miljoner dejter i sin telefonbok."

Lite överdrivet, men siffrorna betyder ungefär lika mycket. Hoppas FZ i fortsättningen kan ägna sig åt lite bättre journalistik ...

Medlem

Bra för steam men själv föredrar jag att beställa hem spel från en vanlig butik.

-
(Jo, håller också med om att jämförelsen är konstig)

123
Skriv svar