Blizzard bättrar på sin karma

Inaktiv

Fan va fusk, om ja skulle önska något så.. hmm.. vet inte vad XD


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Blev lite rörd av det, bra gjort att Blizzard! Att de får lite grattis reklam på köpet skadade nog dom inte (;.

Medlem

Kapitalism i sitt esse. Blä.

Prove me wrong, liksom.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Kanon ! säger jag bara

Medlem

till prokollet :"make a wish"- barn behöver inte vara döende.

Kommer också att tänka på en löjlig artikel i aftonbladet där det stod om ett barn .. "i verkliga livet är han sjuk och svag men i world of warcraft är han e fruktad krigare"...
cheezes..

Medlem

Stackars jävla unge.. det är svårt att förstå hur folk kan tro på en god gud när man hör om 10-åringar som har hjärntumörer med metastaser.

Schysst gjort av Blizzard i alla fall.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det kanske låter kallt, men det kan ligga ekonomiska skäl bakom detta...

Blizzard är inte direkt fattiga så jag tror inte ekonomi har nått med detta att göra. Sen är det ju helt omöjligt för ett så välkänt företag att göra något alls utan att media får nys om det?

Och med det stackars barnet i åtanke, har det någon som helst betydelse varför?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Det här var ingenting! Några minuters jobb bara för nån programerare på Blizzard. En annan sak hade varit om dom la up en länk för just hjärntumör forskning på sin hemsida. Det hade åtminstone gett lite pengar kanske o farmför allt mer uppmärksamhet.
Nu e killen glad för stunden men riskerar att dö endå. Blizzard fick beröm o aknske några fler spelare + mindre arga föräldrar


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

äh fjanteri,
alla vet att wow har börjat tappa spelare,
och nu med en snyft historia så får dom gratis reklam som välgörare.
det är enbart för att få lite gnista i ett mmo som många överger för andra spel.

blizz tjänar miljarders på wow,
skänk en slant till cancerforskningen istället för en sketen wow gubbe.

Medlem
Skrivet av cybo:

Det här var ingenting! Några minuters jobb bara för nån programerare på Blizzard. En annan sak hade varit om dom la up en länk för just hjärntumör forskning på sin hemsida. Det hade åtminstone gett lite pengar kanske o farmför allt mer uppmärksamhet.
Nu e killen glad för stunden men riskerar att dö endå. Blizzard fick beröm o aknske några fler spelare + mindre arga föräldrar

Du läste inte om att ungen fick komma till Blizzards huvudkontor, spela in sin röst till en karaktär, göra en egen karaktär, designa ett eget vapen, sin hund etc etc..?

Och argumentet "Dom borde donera miljoner till cancer forskning istället" är juh så jävla lågt?
Jag menar, det finns sjukt mycket rika människor soms kulle kunna skänka miljarder till cancerforskning men det är juh knappast alla som gör, eller hur? Så varför klanka ner på blizzard som ger en döende unge en may-be sista önskan? Blizzard gjorde det här för den här killen iaf, det är väl bättre än ingenting alls?

Förstår inte varför ni är så jävla negativa..

Edit: typo

Medlem

Av alla "heja Blizzard" posts så är det kanske 2-4 som vågar sticka ut hakan o säga att det kanske inte bara handlar om "en 10 åring med hjärntumör som riskerar att dö" utan snarare om reklam. Men ta det lugnt jag är hängiven Blizzard fan som spelat deras spel sen Warcraft 2 kom ut och forsätter att vara det.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Av alla "heja Blizzard" posts så är det kanske 2-4 som vågar sticka ut hakan o säga att det kanske inte bara handlar om "en 10 åring med hjärntumör som riskerar att dö" utan snarare om reklam. Men ta det lugnt jag är hängiven Blizzard fan som spelat deras spel sen Warcraft 2 kom ut och forsätter att vara det.

sen kan man ju fråga sig om det verkligen spelar någon roll om det var ett prtrick? visst, blizzard får massa schysst reklam, men viktigast är väl ändå att ungen fick sin gubbe plus så mycket mer än vad han bad om...

Inaktiv
Skrivet av AgamemnoN:

sen kan man ju fråga sig om det verkligen spelar någon roll om det var ett prtrick? visst, blizzard får massa schysst reklam, men viktigast är väl ändå att ungen fick sin gubbe plus så mycket mer än vad han bad om...

menar det... skit samma hur mkt blizzard tjänar på detta, det va ändå jätteschysst av dem! bra jobbat blizzard!


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

äh fjanteri,
alla vet att wow har börjat tappa spelare,
och nu med en snyft historia så får dom gratis reklam som välgörare.
det är enbart för att få lite gnista i ett mmo som många överger för andra spel.

blizz tjänar miljarders på wow,
skänk en slant till cancerforskningen istället för en sketen wow gubbe.

Ja vissa kan då aldrig tänka positivt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

TBH tror jag ändå inte Blizzard tjänar så mycket extra pengar på det. De har ju redan fångat hela världen, liksom Sedan bryr jag mig heller inte vilka skäl som ligger bakom, bara det att ungen blev glad är nog för mig. Att i hans ålder få något sådant för ens favorithobby betyder otroligt mycket, kan jag lova.

Inaktiv

Om folk hade spenderat lika mycket pengar på cancerforskningen som på WOW så hade den där grabben aldrig behövt använda sin sista önskan för att få en custom karaktär i WOW.

[http://www.cancerfonden.se/] förtjänar pengarna bättre än Bli$$ard.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

man blir bara ledsen av att se att endel tycker som dom gör. En liten grabb som troligen kommer att dö som får sin största önskan uppfylld, det tycker jag är starkt av blizzard att göra något sådant. Hoppas ungen kommer att klara sig ur sjukdomen.. stackarn.

Medlem

sorgligt, fy fan fan sån ångest jag fick nu.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Jonathan:
Skrivet av AgamemnoN:

sen kan man ju fråga sig om det verkligen spelar någon roll om det var ett prtrick? visst, blizzard får massa schysst reklam, men viktigast är väl ändå att ungen fick sin gubbe plus så mycket mer än vad han bad om...

menar det... skit samma hur mkt blizzard tjänar på detta, det va ändå jätteschysst av dem! bra jobbat blizzard!

Absolut, det är ju vad vi kallar en win-win situation. Alla parter vinner något på det. Alla blir glada och nöjda

Inaktiv

Mycket bra av Blizzard. Alla företag som ställer upp på sånt här har "soul". Att göra så är att visa styrka och soul för sina spel.
Att det ger public credz är bonus, men inte första hand.
Företag som agerar så här skall aktas, och det högt.

Good job & mer goodwill, det tjänar världen på.

Medlem
Skrivet av skribb:

Kapitalism i sitt esse. Blä.

Prove me wrong, liksom.

Du måste ju vara mentalt störd.

Medlem
Skrivet av cybo:

Det här var ingenting! Några minuters jobb bara för nån programerare på Blizzard. En annan sak hade varit om dom la up en länk för just hjärntumör forskning på sin hemsida. Det hade åtminstone gett lite pengar kanske o farmför allt mer uppmärksamhet.
Nu e killen glad för stunden men riskerar att dö endå. Blizzard fick beröm o aknske några fler spelare + mindre arga föräldrar

http://www.worldofwarcraft.com -> Charity Foundation for Ezra Chatterton

Kolla innan du skriver... ;P

Medlem

Alltså, hur de än hade gjort så hade någon jävel klagat här. Hade de inte ställt upp för pojken så hade folk klagat på att "de har ju ändå så jä*la mycket pengar sedan de drog igång WoW, så detta hade de väl haft råd med!?" och nu när de bestämde sig för att ta tag i skiten och göra killen lycklig sin sista tid på den räserrand i kalsongen som kallas Jorden så är det hela ett enormt PR-trick enligt folket på denna webbsajt.

Fyfan säger jag bara.


signatur
Inaktiv

Oavsett om det ligger pengar bakom - allt som gör någon glad och som inte skadar någon är värt alla bekymmer. Hjälp människor och förgyll tillvaron för någon - det är alltid värt det.
Blizzard gjorde just det och skall ha FETT med cred för det.

Det är sånt som gör livet värt att leva - det där lilla extra som någon gör för en. Sånt är värt allt, oavsett om någon tjänar på det i slutändan.

Igen - MYCKET bra jobbat Blizzard.

Medlem

Sån jävla fusk! Kan de skicka upp min gubbe till lvl 70 och låta mig få ett custom-made vapen också eller? Nej nej, här ska det särbehandlas. Nedrans Blizzard

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Sån jävla fusk! Kan de skicka upp min gubbe till lvl 70 och låta mig få ett custom-made vapen också eller? Nej nej, här ska det särbehandlas. Nedrans Blizzard

Tänkte skriva nånting ordentligt elakt till dig men det sket jag i, för jag tänker innan jag skriver.

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Zedrix:

Sån jävla fusk! Kan de skicka upp min gubbe till lvl 70 och låta mig få ett custom-made vapen också eller? Nej nej, här ska det särbehandlas. Nedrans Blizzard

Tänkte skriva nånting ordentligt elakt till dig men det sket jag i, för jag tänker innan jag skriver.

word:\

och sedan skulle jag bara vilja säga,
även om det var bra pr för dem så är denna värld inte endast av godo, ta världen för vad den är och se de som är bra med positivitet.

Medlem

OffT: Heter det inte "sin karma"?:P Eller är jag för trött för att tänka:)

OnT: Fint gjort av Blizzard.

OffT igen: Zedrix; Hoppas du är ironisk.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Om folk hade spenderat lika mycket pengar på cancerforskningen som på WOW så hade den där grabben aldrig behövt använda sin sista önskan för att få en custom karaktär i WOW.

[http://www.cancerfonden.se/] förtjänar pengarna bättre än Bli$$ard.

Grym koll på verkligheten du har, enbart USA:s "National Cancer Institute" lade ut 4.83 Miljarder dollar på cancerforskning 2005. Sen finns det ett eller två andra länder, ett fåtal företag, diverse organistioner och liknande som bidrar med en eller två kronor till forskningen.

Det är inte garanterat heller att man löser ett problem bara genom att kasta oändligt med pengar på det.

Skriv svar