Dark Messiah bekräftat till Xbox 360

Robot
Inaktiv
Dark Messiah bekräftat till Xbox 360

"Think about it as CS in medieval setting"

låter bra!

Medlem

tycker det inte stämmer, kört pc varianten på nätet, väldigt dåligt..tyvärr..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Heh, tyckte det var askul, och även singleplayer var askul.

edit: tycker inte att PC versionens MP var likt CS, mer som TF eller liknande klassbaserade spel, de kan visserligen ha ändrat upplägget men det tror jag väl inte.

Medlem

Jag tyckte spelet var helt ok faktiskt. Hade ingen aning om det först och när jag spelade blev jag faktiskt förvånad över hur kul jag hade till det. Tjejerna är fina iaf ;p

Medlem

Jag var helt såld på detta ända sedan jag såg första screensen, dock så är laddningstiderna väldigt långa i singleplayer så jag har inte spelat klart det än. Det ligger och vilar i hyllan tills jag fixat mig nån C2D eller Intel Quad CPU + DirectX10 kort.

Inaktiv

Var jättesugen på spelet till PC men datorn svettades alldeles för mycket. Ser fram emot en 360 portning. Hoppas bara den blir bra.

Inköp vankas!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Tycker Mp delen blev alldeles för lätt efter ett tag, det var bara att ta magi gubben och döda alla med ett eldklot. Men hoppas att de kan göra en bra portning av spelet och fixa lite nya grejer.

Inaktiv

SP-delen var ju mycket bra på PC. Funkar säkert inte lika bra på krysslådan..

Medlem

När man väl kommit in i MP (dvs lärt sig döda ordentligt med alla klasser) så är det mycket bättre än vad man först tror.

Medlem

Undrar hur bra de lyckas med portningen?

Problemet med spelet till PCn är ju att det är väldigt minneskrävande, vilket är anledningen till att det ger långa laddningstider och så för att swapfilen måste jobba. Så för att köra det "perfekt" så bör man ha en dator med sådär 1.5GB RAM. Och sedan ytterliggare RAM för grafikkortet. I övrigt så krävs inte speciellt mycket av datorn.

Men de måste vara rätt duktiga om de ska lyckas ta ner det till krysslådans 512MB utan att ändra/klippa ut någonting, eller?

Om de är riktigt duktiga så bygger de väl om motorn från grunden, men det känns inte så genomförbart. Kanske gör som första Deus Ex till PS2, som fick de stora PC banorna nedklippta till flera mindre banor, eller något sådant?

1
Skriv svar