"Video-on-Demand" till PS3 innan 2008

Robot
"Video-on-Demand" till PS3 innan 2008
Inaktiv
"Video-on-Demand" till PS3 innan 2008

Hoppas det blir bättre än xbox Live, regionsmässigt alltså. Finns INGET i europa jämfört med vad man får tillgång till när man kör på sitt USA-konto -- där finns hur mkt film och tv-serier som helst, till en rimlig peng dessutom.

Medlem

Trevligt, hoppas också på att de inte blir något regionsexlusivt, då kanske MS kan få tummen ur arslet och göra så även vi i Europa kan få ta del av film och tv-serier.

Medlem

Härligt härligt!

Medlem

Yes men är det i USA eller även här i Sverige. Titta på bara på iTunes och XBox TV avsnitt finns fortfarande inte utanför USA.

Flakmonkey

En sak man ska tänka på då man jämför möjligheterna för Sony och Microsoft när det gäller en sån här tjänst är att Sony äger fantastiskt mycket eget material. De äger bolag som gör film, tv, musik, etc vilket gör att de med all säkerhet har betydligt lättare att få material och sprida det över flera regioner...

Inaktiv

Dock så är ju just BMG lite småcepe..

Inaktiv

hehe vi i europa är de bortglömda...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

vad då bortglömda? Det står ju de större delarna i PAL-regionerna. Och USA kör inte med PAL. Det gör nämligen vi i Europa förutom Frankrike tror jag.

Medlem
Skrivet av mh76:

vad då bortglömda? Det står ju de större delarna i PAL-regionerna.

Lilla sverige en stor del av pal regionerna ... nä skulle inte tro det.

Nä skämt och sidor, man kan ju bara önska att dom landsätter sin "Video-on-Demand" sattsning lite smidigare and MS ... alltså överalt

Dock så tror jag att det kommer bli begränsningar på matrial eftersom producenter / film bolag och liknande vill ha släpp vid olika tider osv.

OT:
Nån som vet när MS drar igång uthyrning av HD filmer och serier för oss nordbor ?


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Det hela beror på licens rättigheterna. Hur hade det sett ut om man kan köpa avsnitten till en tv-serie via live eller itunes halvår innan det visas på svensk tv. Tar ju tid att få det till europa eftersom det måste dubbas till en massa språk. Lär alla engelska så kanske det ändras på den biten.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Hur hade det sett ut om man kan köpa avsnitten till en tv-serie via live eller itunes halvår innan det visas på svensk tv.

Ptja tror många därbland mig själv skulle vara väldigt nöjd att slippa vänta ett halvår på något man vill se
Folk(jag) tankar ju redan ner serier via torrents etc.

Medlem

Utvecklingen går mot globalisering så förr eller senare kommer det att ske.

Medlem

Hoppas denna tjänst kommer igång snabbare än live videomarketplace. För MS lär ju aldrig få arslet ur vagnen på den här i europa om inte sony pushar dom lite.

1
Skriv svar