"Blizzard gör MMO av Starcraft"

Medlem

Om detta är sant så får *an Blizzard ta och ge sig! Bara för att dom tjänar miljoner och åter miljoner på sitt första MMORPG spel så kan dom väl inte fortsätta att bara göra MMOPRG spel?! Vad kommer nu? StarCraft och Diablo i MMORPG världen?? NEJ! Jag vill ha vanliga StarCraft där det är strategi och finns väldigt bra singleplayer och multiplayer! Dom får inte förstöra Starcraft! Jag vill inte heller ha mer MMORPG spel nu när det finns så många ute! Jag vill inte betala i månaden heller! F*n Blizzard! Nu får ni ge er! När gick ni över från att göra spel med känsla och kärlek till att bara vilja tjäna pengar? Om detta är fallet att det blir ETT TILL MMORPG spel så kommer jag bojkotta Blizzard och aldrig mer köpa någonting av dom! :evil:


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

nej för fan, helst inte, ge oss starcraft 2.

Sedan så håller jag mig till teorin som många här har, varför skulle blizzard skapa ett mmo till nu när wow dominerar, dessutom har blizzard sagt att man kommer att göra fler expansioner till wow.

Medlem

jag ser helst ett starcraft 2, men jag kan helt klart se hur blizzard skulle kunna göra ett jäkligt intressant mmo av starcraft också, och om de gör det på rätt sätt, alltså lite nytt och fräscht och inte en kopia av wow, så tror jag att det skulle kunna bli oerhört bra. jag tror ju dock inte att de skulle klarar av det, så tills de säger vad de håller på med så hoppas jag på ett starcraft 2

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men om de siktar på ett mmoFPS, ala planetside, så passar starcraftvärlden perfekt!

DÄR har du något. PlanetSide var förbaskat kul, dock så tröttnade man rätt snabbt iom att det inte fanns några direkta mål i spelet. Nå BR20 och CR5, sen vare slut typ. Efter det kunde man inte uppnå mycket mer i spelet. Förvisso så var det säkert 4 år sedan som jag lirade det så mycket kanske har hänt sen dess, vet ej.

Men jag håller helt klart med dig, StarCraft är en perfekt grund för ett MMOFPS.
Notera också att i alla nyheter du ser använder dom 'MMO', inte 'MMORPG'. Så vem vet, vi kanske får se ett nytt PlanetSide från blizzard, det tror jag kan bli riktigt smutt. *hoppas*

Inaktiv

Jag tror på ett Starcraft mmofps som planetside, tänk er zerg vs terran vs protoss alla på en gång?

och istället för öar så har man planeter man slåss om och en expansion kan ju vara en "eve" aspekt då man flyger i rymden och slåss där, så man slåss i rymden som eve men även på marken för att få kontroll över planeterna i området.

ett Starcraft mmo som är en blandning av Planetside och Eve skulle vara intresant faktiskt...

sen tror jag inte att Blizz vågar sattsa på ett starcraft2 då ettan va så bra så att dom kanske "sabbar" det dom har byggt upp med starcraft om dom släpper ett nytt spel...

Medlem

Är ju enligt min mening inte helt osannolikt att Starcraft skulle kunna gå MMO. Särskilt som att WOW är sorgligt daterat och uttjatat så letar man kanske efter något nytt. Även om man presenterar spelet den 19:e så kommer det säkert att ligga i produktion ett par år till och då har man hunnit mjölka WOW-kossan torr...

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Om detta är sant så får *an Blizzard ta och ge sig! Bara för att dom tjänar miljoner och åter miljoner på sitt första MMORPG spel så kan dom väl inte fortsätta att bara göra MMOPRG spel?! Vad kommer nu? StarCraft och Diablo i MMORPG världen?? NEJ! Jag vill ha vanliga StarCraft där det är strategi och finns väldigt bra singleplayer och multiplayer! Dom får inte förstöra Starcraft! Jag vill inte heller ha mer MMORPG spel nu när det finns så många ute! Jag vill inte betala i månaden heller! F*n Blizzard! Nu får ni ge er! När gick ni över från att göra spel med känsla och kärlek till att bara vilja tjäna pengar? Om detta är fallet att det blir ETT TILL MMORPG spel så kommer jag bojkotta Blizzard och aldrig mer köpa någonting av dom! :evil:

Att säga att ex wow inte är gjort med känsla är o att visa att man inte har nån hum vad man pratar om.

Klart dom kommer göra ett spel med starcraft tema om dom tror folk kommer köpa och spela det.

biz one on one


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blizzard skulle nog lyckas med att göra ett Starcraft mmo men jag tycker att dom börjar bli för många just nu. Om dom nu gör ett så skulle det ta några år att utveckla.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag skulle vilja se startcraft mmo, bara det blir mer vuxet och alvarligare än wow.

Fast jag hoppas för mångas skull att det blir ett starcraft2, även då jag inte gillar strategi allt för mycket, men jag får ju mitt hellgate london iaf så

Medlem

Det skulle också indirekt förklara varför Starcraft Ghost helt plötsligt lades på is.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Ja och dessa är ju jättemånga! :D.. Finns väll 3000-5000 som lirar EVE medan WoW har flera miljoner :D...

Iofs c:a 200000 som spelar EVE.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

jag väntar med spänning, tror blizzard kan överraska oss alla det känns i luften.

De kanske skapar ett starcraft2 där du sedan kan välja att efter avklarad singelplayer bege dig ut i en mmo värld eller spela vanlig multi..vad sägs om den tanken?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blizzard släpper i varje fall inte dåliga spel, så nästa lär ju knappast bli en besvikelse, MMO eller inte.

Medlem

Warcraft världen har haft lite mer historia bakom sig än vad Starcraft har. Känns som att det är lite "b" att skapa en mmo på Starcraft. Warcraft hade ju ändå 3 st spel bakom sig + expansioner. Sen håller jag med Lurid om att det finns mycket kvar att mjölka ur wow.
Sjäv hoppas jag och tror på en rts uppföljare till Starcraft.

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Det skulle också indirekt förklara varför Starcraft Ghost helt plötsligt lades på is.

StarCraft: Ghost ladles ner för att Blizzard inte tyckte det var "bra nog". Det utvecklades av en extern studio under Blizzards insyn och skulle inte ens släppas på PC utan endast på konsoll. Mycket trist beslut tycker jag då de filmer som fanns från spelet såg förbaskat roliga ut men jag tror knappast det har något att göra med Blizzards nästa stora titel faktsikt.

/ LordDaimos

Medlem

Snart finns det väl bara MMO eftersom det är ett idiotsäkert sätt för företagen att faktiskt få belat för sina spel. Själv vill/vågar jag inte prova något MMO eftersom jag är rädd för att fastna i det träsket.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Har ni ingen fantasi?

Det är väl klart som tusan att de pratar om en expansion till Wow. Zergerna invaderar Azeroth, och alla raser måste gå ihop för att stoppa dem.

Medlem
Skrivet av Langos:

Snart finns det väl bara MMO eftersom det är ett idiotsäkert sätt för företagen att faktiskt få belat för sina spel. Själv vill/vågar jag inte prova något MMO eftersom jag är rädd för att fastna i det träsket.

ett sätt att hålla bort piratkopieringen...tyvärr..Så går det när det finns snikna människor som vägrar betala för sig...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

jag har sagt det i ett år typ!

Inaktiv

Hoppas på ett RTS då det redan finns för många MMO

Medlem

Ge mig Stacraft 2 ffs! Orka med ett till mmo...

Skägg.
10 Chambers

Ett enkelt sätt att distansera ett onlinespel från WoW är kanske att göra det mer instansberoeonde, som till exempel Guild Wars. Mer röjaraction och mindre grinding.


signatur
Medlem
Medlem

Som dalle säger...

mmoRTS eller mmoFPS

tror dom lär göra nått annorlunda som inte konkurrerar med wow.
Ska bli kul att se vad dom kokat ihop den 19e.


signatur

Bara gör det.

Medlem

NOOOOO!! Förstör inte Starcraft med ett dåligt MMO!!
World of Warcraft är asfult (och framför allt otroligt statiskt), så tänker de göra ett lika asfult Starcraft så blir jag väldigt besviken.
Starcraft 2 for the win, nothing else

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag hoppas personligen att ryktet är falskt. Finns alltför många MMO spel redan och jag ser hellre ett bättre Starcraft 2 än ett MMO av Starcraft.
Tycker inte ens att världen passar in till MMO.

För att vara helt ärlig, var det itne så många tyckte om Wc?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Ett enkelt sätt att distansera ett onlinespel från WoW är kanske att göra det mer instansberoeonde, som till exempel Guild Wars. Mer röjaraction och mindre grinding.

FYYYYFAN för något spel som GW :P. det är så über tråkigt som något kan bli :P.

om det ska vara något Online så vill jag kunna stöta på spelare, hoppa på och ganka dem, teama upp med någon närsom det behövs.

jag vill inte springa tillbaks till någon stad för att kunna hitta någon att spela med.

Jag vill ha en sammankopplad värld utan en ladningsbild var 3e meter :P.

Ne men et SC mmoFPS med lite rpg inslag av skulle jag tycka om.
Fantasy världen är så jävla uttjatad och jag vill ha skjutvapen :D. jag vill kunna ligga i bakhåll på någon och bara skjuta dem :).

Skulle verkligen se fram emot något sånt.
Så kan man göra någon slags Bet on soldier variant arena istl för Battlegrounds.

Jag vill ända se något nyskapande av dem, bara dom inte tar WoW motorn och byter texturer :).

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Har ni ingen fantasi?

Det är väl klart som tusan att de pratar om en expansion till Wow. Zergerna invaderar Azeroth, och alla rasar måste gå ihop för att stoppa dem.

/ LordDaimos

Medlem

Jag tror att det blir Hello Kitty´s island adventure.

123
Skriv svar