Fika med föreningen.

Medlem
Fika med föreningen.

Ensam hemma så what to do?

Det visade sig vara fika med HSB föreningen så jag bestämde mig för att trippa dit. Ibland orkar man ju bara inte med att sitta hemma framför tvn. Detta kom dock att visa sig bli värre än min kväll framför tvn med dåliga serier någosin kunnat bli.

Väl där uppskattar jag medelåldern till ungefär 80+. Jag möts av en del nyfikna blickar, men spenderar endå mina första 10minutrari tystnad tills äntligen en nyfiken tant bjuder in mig till lite tjattrande i deras sällskap.
Herr Ordförande har inte efter min dryga timme där ens hälsat och jag bestämmer mig då för att dra mig tillbaka.

En liten stund innan jag skulle gått kom ett yngre, typ 30-ish, par in med deras ettåring. Alla tanters favorit. Dandeli dont like kids. Men av någon anledning älskar dom mig. I vilket fall hörde jag att hon tidigare pratat om att det bor en sån där hårdrockare, (:O) i husen åt vårt håll.
Börjar i vilket fall prata med henne och blir slutligen ditbjuden på en rundtur i deras lägenhet.

Det visar sig då att det finns en bakomliggande mening till den höga åldern på hsb mötena. Dom vill ha sitt lilla ålderhemsfika då ungdomar betyder nya ideer och detta är ju sååå skrämmande.

Idioter. Jag ska nog se till att röra runt lite i föreningen nu bara för det. Hatar att bli dömd på förhand, speciellt av äldre. Som att jag inte hade någonting bidra med bara för att jag inte levt länge nog för att fly från diverse krig.
Suck.

Nä, detta blev ett rätt långt och klagofyllt inlägg, men ibland måste man bara få skriva av sig lite.

#blogg

Medlem
Fika med föreningen.
Citat:

Som att jag inte hade någonting bidra med bara för att jag inte levt länge nog för att fly från diverse krig.

Haha klockren, ska se till o komma ihåg

Medlem
Skrivet av Drapan:
Citat:

Som att jag inte hade någonting bidra med bara för att jag inte levt länge nog för att fly från diverse krig.

Haha klockren, ska se till o komma ihåg

Haha, alltid kan man glädja någon dock (Tydligen)

1
Skriv svar