Forza Motorsport 2 fotat
LÄNGTAR...SLUT
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Får nog och ta och hålla med delvis ang grafiken. Det finns massor med missar. Det mesta är snyggt, men behövs putsas. De har fuskat lite med motion bluren här och där (se tex http://images.xboxyde.com/gallery/public/5281/847_0004.jpg där den bakre bilen är "blurrad på fel håll", dvs den borde vara suddigare än bakgrunden), och det är definitivt för lite i förhållande till hastigheten.
Trist också med enbart racing-banor, samt att sådana alltid är lite fattiga på träd etc.
Bilarna ser dock skitbra ut, tyvärr verkar det som att de har utelämnat cockpit-view som är min favorit, speciellt om de ska kalla det för simulator :/
Fina motorljud dock
Det de syftar på som är mest simulator med spelet är inställningsmöjligheterna man har. Dvs, du kan byta ut det mesta på din bil och kan t ex få upp en C-klassbil upp till A-klass och tävla där ifall du vill
Sedan kan man även designa bilen i stort set hur man vill.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Tja om man är mer intresserad av grafik och dess implementation så stör man sig på det när man förenklar/fuskar, eller ser missar med overkligt kort skärpedjup med tanke på avstånd och hur vidvinklid lins man simulerar om man är fotointresserad.
Förlåt om jag är kritisk och inte per automatik hyllar spels/konsollers grafik.
De ämnar ju skapa realistisk grafik med rörelseoskärpa och skärpedjup, men missar man lite ser det fel ut, även om det som sagt kan se bra ut. Det viktigaste i bilspel är körkänslan och ljudet, och fartkänslan som man kan bla åstadkomma med rörelseoskärpa.
Och ja du har rätt, man kommer inte se just det felet när man spelar, miss av dem att släppa skärmdumpar med det på bara.
Och ja, jag har en 360.