Call of Duty 4: Modern Warfare bekräftat

Robot
Medlem
Call of Duty 4: Modern Warfare bekräftat

"modern warfare" säger väl allt. bläh, gå tillbaks till ww2 plx :<

Medlem

Intressant, hoppas det blir lite mer realism.

Medlem
Skrivet av Katana:

"modern warfare" säger väl allt. bläh, gå tillbaks till ww2 plx :<

hehe, den var lite kul faktiskt ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Panimala:

Intressant, hoppas det blir lite mer realism.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Panimala:

Intressant, hoppas det blir lite mer realism.

Call of Duty är ett arkadspel, vill ni ha realism spela Hidden & Dangerous serien, förutom vara 100ggr bättre än CoD så är det tillräckligt realistiskt för att vara roligt men inte tillräckligt för att det ska kännas jobbigt.

Vad gäller CoD4: Modern Warfare så känns risken att det blir ett USA vs. Terror (Irak/Afganistan) ganska överhängande vilket gör det totalt ointressant. Om de nu mot all förmodan skulle göra någon sorts egen tolkning av historia eller framtiden så börjar det bli intressant.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Gief Vietnam plxz.

Hoppas hoppas hoppas. Det får inte bli något USA Vs Irak.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fanken också :/

Var väl inte oväntat med hade ändå några förhoppningar
på att det fortfarande var ww2 med ny motor och nya platser.

Cod i modern combat .... återstår att se hur det blir...

LocSiN:
Yes cod är arkad spel men det mixas upp med en del realism
absoult inte överflödigt med det är för att hålla ett riktigt skojj
gameplay tycker att cod är en mkt större succe än te.x H&D serien.

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Panimala:

Intressant, hoppas det blir lite mer realism.

Call of Duty är ett arkadspel, vill ni ha realism spela Hidden & Dangerous serien, förutom vara 100ggr bättre än CoD så är det tillräckligt realistiskt för att vara roligt men inte tillräckligt för att det ska kännas jobbigt.

Vad gäller CoD4: Modern Warfare så känns risken att det blir ett USA vs. Terror (Irak/Afganistan) ganska överhängande vilket gör det totalt ointressant. Om de nu mot all förmodan skulle göra någon sorts egen tolkning av historia eller framtiden så börjar det bli intressant.

Jag vill inte spela Hidden and Dangerous, jag vill spela CoD4, ett snyggare, lite mer realistiskare men lika charmigt spel. H&D kanske man ska kolla upp ändå.

Medlem

[quote=zauii89]LocSiN: Yes cod är arkad spel men det mixas upp med en del realism
absoult inte överflödigt med det är för att hålla ett riktigt skojj
gameplay tycker att cod är en mkt större succe än te.x H&D serien.[/qoute]
Jepp det är en större kassa succe, men inte ett bättre spel. Har spelat CoD1-2 och vars i de spelen du hittat en gnutta realism vet jag inte, men du kanske spelade någon annan version än mig... för de spelen jag spelade var räls skjutare som inte bara straffade en för att inte göra som utvecklaren tänk men oxå var så simpelt att det nästan var löjligt. Dock måste jag säga att de var helt ok söndags nöje när man inte ville göra annat än skjuta lite utan att behöva använda skallen så mycket


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

[quote=LocSin]

Skrivet av zauii89:

LocSiN: Yes cod är arkad spel men det mixas upp med en del realism
absoult inte överflödigt med det är för att hålla ett riktigt skojj
gameplay tycker att cod är en mkt större succe än te.x H&D serien.[/qoute]
Jepp det är en större kassa succe, men inte ett bättre spel. Har spelat CoD1-2 och vars i de spelen du hittat en gnutta realism vet jag inte, men du kanske spelade någon annan version än mig... för de spelen jag spelade var räls skjutare som inte bara straffade en för att inte göra som utvecklaren tänk men oxå var så simpelt att det nästan var löjligt. Dock måste jag säga att de var helt ok söndags nöje när man inte ville göra annat än skjuta lite utan att behöva använda skallen så mycket

Helt klart.
Men mp delen är väldigt lyckad jämnfört me
tex H&D alltså den mest jag syftar på.

Sj spelar jag knappt single player tycker heller
inte spel är värda att köpa för sp delen utan
endast för MP upplevelsen.

Cod är ett riktigt lyckat klan spel och ett
populärt fps ww2 spel som dominerat ww2
scenen i snart 5 år.

Räls pangar ele inte de e skojj clan spel iaf

Medlem
Skrivet av LocSin:

Vad gäller CoD4: Modern Warfare så känns risken att det blir ett USA vs. Terror (Irak/Afganistan) ganska överhängande vilket gör det totalt ointressant. Om de nu mot all förmodan skulle göra någon sorts egen tolkning av historia eller framtiden så börjar det bli intressant.

Precis vad jag också oroar mig för. Jag hoppas precis som du att de hittar på något mer intressant än så.

Inaktiv

Vet inte om jag sett nått om det, men är detta enbart Konsol eller kommer det släppas till PC, skamm att cod3 inte släpptes till PC med tanke på den skaran fans som fanns till Cod 2, men men, shit happens and then you die.

Inaktiv
Skrivet av Nizziano:

Vet inte om jag sett nått om det, men är detta enbart Konsol eller kommer det släppas till PC, skamm att cod3 inte släpptes till PC med tanke på den skaran fans som fanns till Cod 2, men men, shit happens and then you die.

Ja det blev påfrestande för mitt hjärta att det inte släpptes till PC

Medlem

som alla EA haterz bruka skriva

mjölka!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Boomer:

Gief Vietnam plxz.

Hoppas hoppas hoppas. Det får inte bli något USA Vs Irak.

Med tanke på namnet känns ju inte Vietnam speciellt troligt.

Skrivet av LocSin:

för de spelen jag spelade var räls skjutare

Ta reda på vad en riktigt rälspangare är innan du börjar mummla om det. Bara för att du ska förstå: CoD-serien är inte en rälspangare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Vietnam eller nutid? Den rafflande upplösningen kommer i helgen...:P

Medlem
Skrivet av Marv:
Skrivet av LocSin:

Vad gäller CoD4: Modern Warfare så känns risken att det blir ett USA vs. Terror (Irak/Afganistan) ganska överhängande vilket gör det totalt ointressant. Om de nu mot all förmodan skulle göra någon sorts egen tolkning av historia eller framtiden så börjar det bli intressant.

Precis vad jag också oroar mig för. Jag hoppas precis som du att de hittar på något mer intressant än så.

amen!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hoppas det inte blir Irak eller Vietnam... Irak är trist miljö och Vietnam är för mycket djungel...

Jaja..tror endå inte jag kommer skaffa detta spelet nu - blir nog Brothers In Arms eller Medal Of Honor man får se fram emot istället (men vem vet, det kanske överaskar mig)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Längtar efter trailern!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vore det inte sweet om de kunde göra ett med ett WWI tema. Kanske inte så kul med skyttegravskrig men det finns ju en del möjligheter till annat. Kavalleri o gamla tanks som inte tål mer än en liten smäll.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Gillade både ettan och tvåan även om båda var aningen korta. Synd att vi inte fick trean till PC. Får hoppas på det här nya istället. Håller med om att man borde stanna kvar på ww2-temat. Väntar förövrigt fortfarande på ett ww2-spel där man får spela som tysk (vet att det aldrig kommer att ske men hoppas kan man ju alltid).

Medlem

Har inget emot att det utspelas i modern tid. Men jag hoppas att de behåller upplägget med flera nationaliteter. Alltså att man kan spela som t ex Ryssar och Britter. Skulle vara trist om bara kunde spela som USA.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Gillade både ettan och tvåan även om båda var aningen korta. Synd att vi inte fick trean till PC. Får hoppas på det här nya istället. Håller med om att man borde stanna kvar på ww2-temat. Väntar förövrigt fortfarande på ett ww2-spel där man får spela som tysk (vet att det aldrig kommer att ske men hoppas kan man ju alltid).

Finns en hel del WW2 spel där du kan spela som tysk. Dock inte så många FPS utom i multiplayer då. Men t.ex. IL2-Sturmovik har tyska kampanjer, Soldiers Heros of WW2 har tyska kampanjer osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Finns en hel del WW2 spel där du kan spela som tysk. Dock inte så många FPS utom i multiplayer då. Men t.ex. IL2-Sturmovik har tyska kampanjer, Soldiers Heros of WW2 har tyska kampanjer osv.

Tänkte mest på singleplayer FPS men som du säger så har många spel i andra genrer den möjligheten.

1
Skriv svar