Vägen tillbaka till 8-bitar - del 1, Back to basics

Medlem
Vägen tillbaka till 8-bitar - del 1, Back to basics

Jag har verkligen fastnat i retro-träsket! Och eftersom jag redan äger så gott som alla av den senaste generationens konsoler så har jag bestämt mig för att arbeta mig bakåt, tillbaka till där allting personligen började: Nintendo Entertainment System, NES 8-bit.

Jag tänker ta tillbaka det som varit mitt, sånt som på ett eller annat sätt försvunnit genom åren. Min plan är att köpa tillbaka de konsoler och spel som jag en gång i tiden hade stående i pojkrummet!

Följande konsoler med diverse spel saknas:
- Nintendo 8-bit (NES)
- Super Nintendo (SNES)
- Sega Mega Drive II
- Sega Mega CD

I förrgår satt jag min plan i verk och köpte mig ett Super Nintendo, komplett med kartong så klart! Om man vill minnas tiden då konsolen var som hetast så kommer man långt genom att bara titta på kartongen.

Nu när själva konsolen är fixad så återstår kanske det svåraste av allt: spelen, och att försöka minnas vilka det var jag hade?

#blogg

Inaktiv
Vägen tillbaka till 8-bitar - del 1, Back to basics

Jag vill också ha en SNES. Eller, det har jag ju redan, men inte en fungerande.

Vi har två NES här hemma. På något vänster kanske jag skulle sälja en. Men det är tveksamt om jag får något bifall av de övriga i min familj där. Så antagligen inte...


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Medlem

Tyvärr så har de flesta som säljer konsoler bara kvar själva konsolen.

Jag vill ju även ha kartongen och i bästa fall även manual, vilket gör att de få som faktiskt har detta kvar kostar en hel del...

Inaktiv

Hur går det nu? Tror att dessa närmaste åren är de där det finns störst chans att få tag i dessa retroaktiga konsoler, och om man då får tag i någon så är det bäst att hålla dem kvar. Det lär ju inte vara lättare (eller billigare) att få tag i dessa om 20 år, menar jag.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Medlem

Jag tror det blir mer och mer populärt att samla på gamla spel. Man märker ju hur många remakes det dyker bland de nya konsolerna, som t.ex Megaman.

Igår missade jag precis en auktion på en Megadrive som jag spanat in och tänkt lägga ett bud på.

Den gick för 11kr! Iofs va det bara konsolen men det var de enda jag behövde.... suck.

1
Skriv svar