DirectX 10 körbart på Windows XP?

Medlem

Det är ju inte så att det är omöjligt, MS har bara gjort vad de kan för att det ska verka omöjligt och får majoriteten av oinformerade kunder att tro att det enda sättet de kunde lansera DX10 var genom en helt ny kernel. Inget är omöjligt. Om de lyckas kommer de bli hjältar, period.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av hunden:

XP saknar grundläggande funktioner i windowskärnan för att ens kunna göra DX10 möjligt, det här verkar vara ett dåligt försök att lura spelare på pengar då dom tar 50 dollar för att man ska få ta del av själva projektet som man ska betala nu när det inte ens finns nått att visa.

Har skrivit ett långt inlägg i Windowsforumet på Sweclockers för den som vill läsa: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=731...

Äntligen en lika down-to-earth snubbe som jag.

Och om Microsoft skulle känna sig hotade så skulle de väl ha stoppat utvecklingen men istället gynnar de dem eftersom dom behöver inte lägga onödig utveckling på något som dom vet inte kommer att fungera lika bra.

Gillar ditt exempel med Wine... helt sant ju. Hur lyckas dom här nissarna porta Dx10 rent utan problem medan Wine grabbarna har försökt få directx allmänt att prestera bra på andra OS?

straaaange..


signatur

Steam: wizzler

Medlem
Skrivet av Sui:
Skrivet av dosman:
Skrivet av Grimmy-:

Även om det fungerar 110%, dvs bättre på XP så kommer Vista ta över ändå eftersom genemene man inte vill ha något inofficiellt "himpajimpa"

Om himpajimpa är gratis så föredrar jag det.

känns inte särskilt troligt att du betalat för xp och känns inte särskilt troligt att du kommer betala för vista heller.

Fanboy?

Medlem

Efter att ha läst lite mer om detta så måste jag nog ändra min inställning från det initiala "nice :)" till det mer realistiska "H0aX0r! :evil:".

Jag trodde att det var frågan om en wraper först men nu verkar det ju mer framstå som ett sätt att få pengar. Jag hoppas att alla negon här (jag inräknad) har fel, fast erfarenheten säger att om valet är mellan någonting bra och någonting tråkigt så vinner det tråkiga i nio fall av åtta.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Langos:

Det är ju inte så att det är omöjligt, MS har bara gjort vad de kan för att det ska verka omöjligt och får majoriteten av oinformerade kunder att tro att det enda sättet de kunde lansera DX10 var genom en helt ny kernel. Inget är omöjligt. Om de lyckas kommer de bli hjältar, period.

Vista har ett helt nytt system för hanteringen av bland annat grafikminnet, utan det är DX10 inte möjligt.

Visst, Microsoft skulle säkert kunna sätta sig ner och skriva om kärnan till XP med men det är ett över 5 år gammalt operativsystem, det är inte värt tiden det skulle ta. Man kan inte hålla på och släppa uppgraderingar till allt gammalt, nån gång kommer det nytt och det är bara att acceptera.

När Windows XP kom kom det ju spel som inte funkade i Win98, vad är skillnaden nu? dessutom kommer ju dom nya spelen så som Crysis att funka i XP+DX9 men vill man köra dom i DX10-läge så måste man uppgradera.

Till er som tror att det är sant: Det låter inte alls konstigt att dom vill ha 50 dollar i förskott för att man ska få tillgång till eventuella alphagrejer? dom har dessutom inte ett skit att visa upp i form av resultat förutom Prey som inte ens är Direct3D och redan går att köra på Mac
Det är ju ett fiffigt sätt att blåsa gamers på pengar, hur kan man missa det?

Inaktiv

Vista är sämst.. Ingen tvekan om det. Det finns ingen bra anledning för mig att upgradera till Vista.. Spyr nästan när jag ser det systemet. Så dåligt är det.

Men Directx10 skulle fungera perfekt till XP om bara M$ skulle släppa källkoden så kunde andra gör det om de inte själv orkar.

Det går relativt snabbt för de att göra det också, men de vill inte. Det är därför!

Varför vill de inte då, för att folk ska KÖPA Vista för 50,000 kr och så får de pengar....


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

12
Skriv svar