Mirror's Edge-musik av Lisa Miskovsky

Skägg.
10 Chambers
Mirror's Edge-musik av Lisa Miskovsky

Jag fick precis ett intressant tips; fenomenala Lisa Miskovsky har komponerat intromusiken till #Mirror's Edge. Förutom att låten lätt överglänser hennes något tråkiga senaste singel så gillar jag initiativet starkt. Dessutom är det ett bevis på att övriga underhållningsbranscher håller på att inse att spelbranschen är ett en kraft att räkna med. Hade Universal Music kört ett sånt här samarbete för några år sedan? Jag är tveksam, men du nu är det nog babblat, klicka iväg och lyssna för sjuttsingen.

Still Alive på Myspace

#blogg


signatur
Inaktiv
Mirror's Edge-musik av Lisa Miskovsky

Första gången jag såg trailern tänkte jag "wow vilken låt!". Inte visste jag att det var Lisa Miskovsky som hade gjort den, imponerad.

Medlem

Djupt imponerad att Lisa Miskovsky, hon växer för varje ny låt man hör från henne. Bra jobbat Lisa Miskovsky!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Gillade låten. Men kan inte komma i underfund med om jag gör det för att det är en bra låt, eller för att jag redan connectat med Mirrors Edge-temat.

Vore intressant att se om den över huvud taget blir avlyssnad av folk som inte kommit i kontakt med trailern eller spelet på något sätt.


signatur

- Varför sparkade ni muraren?
- Vi hade inget bruk för honom.

Medlem

Lisa Miskovsky.. namnet säger mig noll, I must be that good :>

Medlem

Är fröken Miskovsky som framför sången och skrivit lyriken, men musiken vi hör är skriven och framförd av Alcorus och det är hans instrumentala original man har fått höra i de tidiga demos. Hans låt heter "Shine"

Föredrar den instrumentala, då den är mycket mer kraftfullare i min mening, men Miskovskys version är inte helt fel den heller, dock hade jag allt hoppats på lite fler instrumentala partier i även hennes version.

Är det en slump att den heter"Still alive"? :>

Extra edit: Glömde också nämna att låten är något remixad för Mirror's edge demot, denn versionen som finns i demot är den version jag finner bäst synd den remixade demolåten inte finns i någon fullversion ännu.

Medlem

Mäh, har dom tagit bort den? Det finns bara fyra låtar för tillfället: Another shape of my heart, mary, acceptable losses, sweet misery

Medlem
Skrivet av Kovski:

Är fröken Miskovsky som framför sången och skrivit lyriken, men musiken vi hör är skriven och framförd av Alcorus och det är hans instrumentala original man har fått höra i de tidiga demos. Hans låt heter "Shine"

Föredrar den instrumentala, då den är mycket mer kraftfullare i min mening, men Miskovskys version är inte helt fel den heller, dock hade jag allt hoppats på lite fler instrumentala partier i även hennes version.

Rykten säger att hans låt bara är en remix av första trailermusiken. Sen huruvida han gjort originallåten eller inte återstår att se men DICE har dementerat att dom jobbat med honom.

http://www.solarfields.com - där har du killen som DICE jobbar med. Lyssnar man sedan på hans låtar så har han samma sound som trailerlåten så jag skulle dra slutsatsen att Alcorus inte har någoting med varken DICE eller Mirror's Edge att göra utan spinner vidare på ett enda missförstånd.

Medlem
Skrivet av erge:

Rykten säger att hans låt bara är en remix av första trailermusiken. Sen huruvida han gjort originallåten eller inte återstår att se men DICE har dementerat att dom jobbat med honom.

http://www.solarfields.com - där har du killen som DICE jobbar med. Lyssnar man sedan på hans låtar så har han samma sound som trailerlåten så jag skulle dra slutsatsen att Alcorus inte har någoting med varken DICE eller Mirror's Edge att göra utan spinner vidare på ett enda missförstånd.

Nu när du säger det, så kom jag ihåg det ja. Lyckades spinna in mig själv på de ryktena, mest för jag inte minns namnet riktigt på Solarfields. Minns inte nu om Alcorus var bara någon remix eller om han lånade piano biten, men i varje fall så hoppas jag att Solarfields instrumentala fullversion kommer med på spelets soundtrack.

Medlem
Medlem

Den här låten är helt otrolig.

Edit: PS Fast den är nästan bättre utan texten? tycker jag .


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

1
Skriv svar