Brittisk motgång för PS3, säljer allt sämre

Inaktiv

hursomhelst så är det bra att nintendo lyckas hänga med i konsol kriget,
för nintendo har ju alltid funnits..

vore stor synd och skam om dom också lade ner i framtiden..

man ser ju bara hur mycke man saknar sega,
jag saknar deras konsoller iaf.

Medlem

Wii:n hade aldrig sålt så här bra om det inte vore för deras kontroller. Jag hoppas att Nintendo tar till sig detta och försöker få deras nästa konsol att ta ytterligare ett steg ifrån de traditionella kontrollerna.

Nintendo Revolution någon?
( http://www.youtube.com/watch?v=2cbdJeE-x6E )


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ska säga direkt att jag är ett stort Nintendo-fan och att jag införskaffat mig en Wii, men jag tror ändå att Sony kommer repa sig och börja sälja fler PS3 när priset så småningom börjar sjunka.
PS3 kommer trotts allt vara aktuell ett bra tag till med tanke på sin prestanda .

Skrivet av incu:

kan säga så här me lite insyn från mitt företag (säger inte vilket pga att vi har ganska stor insyn på de mesta inom elektronik) att förra veckan så skickade vi iväg ungefär 330st 360's och ungefär 90 ps3or och 360 säljer vi mer av eller skickar än ps3an i snitt....eftersom vi dock inte vill ha nåt å göra me bergsala så kan ja inte säga nåt om wii

Komplett.se kanske ;)?


signatur

Nej det ser inte ut att bli ett ps3 köp inom den närmsta tiden. Endast moderater har ju råd med den nu!


signatur
Medlem

nej anledningen varöfr man inte köper ps3 är pga spelutbudet (har redan XB360) och priset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

gissar att incu är en siba snubbe, för dom vägrar att ha wii av nån anledning,
men gamecube och nintendo ds har dom, lol

Medlem

Till vilken nytta har man en blue-ray om man som jag äger en vanlig tv?
Vad jag förstått så är blue-ray till de rika som äger en hd-projektor eller plasma tv etc, medans den inte kommer ge någon märkbar skillnad för oss svenssons. Någon får gärna förklara skillnaderna på kvaliten och nyttan med att se på blue-ray eller vanlig dvd.
(Sen kommer det väl aldrig finnas så stora spel som kommer behöva använda hela blue-ray'skivan, så det kommer ju bli asmycket "overkill", dvs överflödigt utrymme som inte används till något alls)

Någon får gärna rätta mig då jag inte är utbildad eller kunnig inom området

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Till vilken nytta har man en blue-ray om man som jag äger en vanlig tv?
Vad jag förstått så är blue-ray till de rika som äger en hd-projektor eller plasma tv etc, medans den inte kommer ge någon märkbar skillnad för oss svenssons. Någon får gärna förklara skillnaderna på kvaliten och nyttan med att se på blue-ray eller vanlig dvd.
(Sen kommer det väl aldrig finnas så stora spel som kommer behöva använda hela blue-ray'skivan, så det kommer ju bli asmycket "overkill", dvs överflödigt utrymme som inte används till något alls)

Någon får gärna rätta mig då jag inte är utbildad eller kunnig inom området

Bullshit... Jag är fan i mig en student sen 4 år tillbaka och sitter med en fin 32" LCD tv. Man behöver inte vara VD för Sony Ericsson för att kunna köpa sig en TV som klarar HD! Sen att priserna dumpas så att de kostar mindre än PS3 säger ju ganska mycket ^^

Medlem

Vet inte om man kan kalla de som sitter med SD-tv för svenssons. De flesta kommer köpa en ny tv inom ett par år och då blir det HDTV. Storleken kanske beror på hur mkt pengar man har men vf man får en 42" hd plasma för under 10 000. Kostar inte mer än vad 32" CRT gjorde för några år sedan så

Inaktiv
Skrivet av Meshii:
Skrivet av ForrestFox:

Till vilken nytta har man en blue-ray om man som jag äger en vanlig tv?
Vad jag förstått så är blue-ray till de rika som äger en hd-projektor eller plasma tv etc, medans den inte kommer ge någon märkbar skillnad för oss svenssons. Någon får gärna förklara skillnaderna på kvaliten och nyttan med att se på blue-ray eller vanlig dvd.
(Sen kommer det väl aldrig finnas så stora spel som kommer behöva använda hela blue-ray'skivan, så det kommer ju bli asmycket "overkill", dvs överflödigt utrymme som inte används till något alls)

Någon får gärna rätta mig då jag inte är utbildad eller kunnig inom området

Bullshit... Jag är fan i mig en student sen 4 år tillbaka och sitter med en fin 32" LCD tv. Man behöver inte vara VD för Sony Ericsson för att kunna köpa sig en TV som klarar HD! Sen att priserna dumpas så att de kostar mindre än PS3 säger ju ganska mycket ^^

1080p (som BlueRay kör) har man endast nytta av om man a) har projektor b) stor TV (ca 60-70") på normalt avstånd (3-4 m) eller c) sitter jättenära (ca 0,5-1 m). I praktiken betyder detta att det är mest om man har projektor som man kommer se skillnad mellan 1080p och 720p (då det är ganska få som har sån stor tv eller sitter så nära).

Har man inte en tv som klarar 1080p så kommer filmen visas i DVD-upplösning då PS3:an i film-läge inte stödjer 720p, så mao är det ingen större mening med att ha PS3:an i nuläget som uppspelare. Många 720p-ägare som är rätt besvikna på det här.

Ang spelens storlek så kommer de säkert att öka om ngt år, i nuläget är det dock overkill (och vad jag har läst är dagens PS3-spel lika stora som en DVD ungefär, hittar dock inte ngn länk så bortse från det tillsvidare).

Medlem

Fel fel fel. Det går att kolla på Blu-Ray filmer på PS3 i 720p, allt du behöver göra är att ändra inställningarna i XMB till 1080i så skalar den ner till 720p. Har du däremot inställt på 720p i XMB så kommer den att skala ner till 576p. Detta är med andra ord en bugg och Sony har sagt att de ska lösas med hjälp av en uppdatering.

Nu har jag iofs inte testad med att ändra i XMB eftersom att jag kör med 1080p, men enligt många så ska de fungera.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Fel fel fel. Det går att kolla på Blu-Ray filmer på PS3 i 720p, allt du behöver göra är att ändra inställningarna i XMB till 1080i så skalar den ner till 720p. Har du däremot inställt på 720p i XMB så kommer den att skala ner till 576p. Detta är med andra ord en bugg och Sony har sagt att de ska lösas med hjälp av en uppdatering.

Nu har jag iofs inte testad med att ändra i XMB eftersom att jag kör med 1080p, men enligt många så ska de fungera.

Bra att det fixas! Länk?

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

(Sen kommer det väl aldrig finnas så stora spel som kommer behöva använda hela blue-ray'skivan, så det kommer ju bli asmycket "overkill", dvs överflödigt utrymme som inte används till något alls)

Någon får gärna rätta mig då jag inte är utbildad eller kunnig inom området

I takt med att allt fler spel stöder streamade texturer så kommer utrymmeskraven att öka, eftersom det leder till att man kan ha väldigt mycket fler och större texturer utan att knäcka grafikminnet.. Dessutom så är shadingen så pass avancerad nuförtiden, så för att styra alla prylar så krävs det ett ton med extra texturer, som så klart även dom helst ska vara högupplösta.

Som utvecklare ska man naturligtvis sträva efter att optimera och minimera sitt stuff, prestandan går först... Men begränsar man sig bara för att man har slut på lagringsplats så är man fel ute tycker jag...

Inaktiv

Lol, tror dem 44% som får ring of death också tröttnar på 360, palla få det och lämna in till Microsoft och få vänta 2-5 veckor eller vad det än nu va för att få tillbaka skiten, dem går nog över till ps3 gott folk :).

12
Skriv svar