Crysis-film från GDC 07

Medlem

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Farcry spelade jag i några timmar, minst. Var kul enda tills man kom till massa ailiens och trams, efter det var det bara en shooter, en kula i huvudet ska vara dödande, vad det än är man möter, om det inte är fordon.. Inte ett halft mag med autohagel i huvudet, blir bara jobbigt då.

Medlem

Varför ligger min dator o gömmer sig under en filt efter jag tittade på filmen?

Medlem

Riktigt skön motor må jag säga. Skön uppvisning.

Jag har blivit lite grafikkåt på sistone sen jag skaffade nytt grafikkort. :evil:

Medlem

jag hoppas att ni alla förstår att det här blir ett spel man måste KÖPA.. kunde inte sluta le när jag såg trailern..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem
Skrivet av MFC:

Ruggigt grymt.. sjukt grymt.. vill inte ens veta vilken kod de använt för att implementera den grafiken, fysiken och annat..

Det är en lätt modifierad ms-röj-motor som de använder.

Ser bra ut i alla fall. Hoppas bara att det inte blir en fear-flopp av det hela.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Coola grejer! Blev lite impad av explosionen och tryckvågen på slutet! (Innebär detta att Crysis kommer att innehålla "mininukes" eller?)

Jo jag med, förutom att.

1. Hus ett blåser sönder men tanken som står bakom huset rör sig inte det minsta.
2. Hus två blåser sönder och gubben lyckas faktiskt stå kvar????

Om husen blåser sönder borde faktiskt tanken röra på sig åt minstonde börja tippa. Det borde också vara helt omöjligt att stå upp/kvar när shockvågen kommer.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Jag tröttnade då inte efter några minuter, satt och spelade det måmga timmar, varvade det och var helnöjd, må vara en shooter i många fall, men en ytterst trevlig sådan :).


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Eh? Å till skillnad mot dig då som borde vara 360/PS3 nörd? Så tycker vi att grafiken här ser mycket bättre ut än vad Gears of War gör som ni dreglar över.

När Far Cry kom ut "första gången" så kunde vi inte spela det på snyggaste på min polares nya dator för grafiken var för krävande. Har sedan (som andra sagt) spelat det på en mordernare dator och det är faktiskt skitkul just till det stället där Trigens (Mutanterna) börjar dyka upp på allvar.

Det är åtminstonde mycket roligare att köra bil i Far Cry än i Gears of War.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av radiuz:

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Eh? Å till skillnad mot dig då som borde vara 360/PS3 nörd? Så tycker vi att grafiken här ser mycket bättre ut än vad Gears of War gör som ni dreglar över.

När Far Cry kom ut "första gången" så kunde vi inte spela det på snyggaste på min polares nya dator för grafiken var för krävande. Har sedan (som andra sagt) spelat det på en mordernare dator och det är faktiskt skitkul just till det stället där Trigens (Mutanterna) börjar dyka upp på allvar.

Det är åtminstonde mycket roligare att köra bil i Far Cry än i Gears of War.

Vet inte om du läst på? Jag hatar GoW om jag ska vara ärlig.. Jag är bara en optimist till alla grafikspel som saknar känsla. Jag kanske är för old-school, vem vet. Men just grafik imponerar inte på mig..

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Ojojojojojoj!!! Blev alldeles varm i själen av det där!
Wow! Wow!
Jädrans vad realistiskt det såg ut när gubben lutade sej åt sidorna när han svängde under tiden han sprang. Bara en sån sak.

Fast i den perfekt värld (för mej) hade det hetat Far cry 2 istället för Crisis, och handlat om Jack Carvers fortsatta äventyr...

"You, in the shirt!"

Crysis och Far Cry 2 är inte samma spel...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hmm, det här är ett spel jag kommre köpa ENBART för grafiken, vilket jag aldrig gör annars, men det förtjänar faun mina hundringar efter vad de gjort med grafikmotorn, så äckligt bra.

*går och lägger sig och skakar i ett hörn igen*


signatur
Medlem

Hoppas att nån gör en riktigt bra sandbox-mod till det här spelet!:D

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av radiuz:

Många pc-nördar här inne märker jag.. Vet inte, men blir inte så överexalterad som ni andra av denna trailer. Det är bara grafik och effekter, tror man kommer spela Crysis i några minuter sedan tröttna rätt fort på det. Ungefär som när Farcry kom första gången!

Eh? Å till skillnad mot dig då som borde vara 360/PS3 nörd? Så tycker vi att grafiken här ser mycket bättre ut än vad Gears of War gör som ni dreglar över.

När Far Cry kom ut "första gången" så kunde vi inte spela det på snyggaste på min polares nya dator för grafiken var för krävande. Har sedan (som andra sagt) spelat det på en mordernare dator och det är faktiskt skitkul just till det stället där Trigens (Mutanterna) börjar dyka upp på allvar.

Det är åtminstonde mycket roligare att köra bil i Far Cry än i Gears of War.

Vet inte om du läst på? Jag hatar GoW om jag ska vara ärlig.. Jag är bara en optimist till alla grafikspel som saknar känsla. Jag kanske är för old-school, vem vet. Men just grafik imponerar inte på mig..

Fast du kanske har missat själva grejen med Crysis? Fullt dynamisk värld ingen "hård" pathfinding för det funkar inte, huset kanske inte står kvar. Crysis är coolt på många fler sätt än just grafiken.

Du menar att du är en pessimist? Du får ju räkna med påhopp när du börjar posten med "Många pc-nördar här inne märker jag.. " hade du sagt Många grafiknördar så hade jag inte kommenterat alls på ditt inlägg.

Om du föredrar gameplay framför grafik tycker jag du ska testa Angband eller någon av dessa varianter.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Fullt dynamisk värld ingen "hård" pathfinding för det funkar inte

Fast det sa dem ju om FarCry också, innan det kom ut... Att du skulle kunna röra dig fritt? "Ser du den kullen? Vill du gå dit? Varsågod, du har möjligheten", typ så lät snacket... Vilket sen visade sig att inte stämma alls, då det fanns osynliga väggar överallt.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av MaXMC:

Fullt dynamisk värld ingen "hård" pathfinding för det funkar inte

Fast det sa dem ju om FarCry också, innan det kom ut... Att du skulle kunna röra dig fritt? "Ser du den kullen? Vill du gå dit? Varsågod, du har möjligheten", typ så lät snacket... Vilket sen visade sig att inte stämma alls, då det fanns osynliga väggar överallt.

gjorde det? måste jag ha missat. Ok om det lutar sisådär 90 grader kan jag åxå fatta att det inte bara är att klättra upp. Men jag stötte då aldrig på några "osynliga" väggar


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hmm mitt C2D E6600 + 8800GTS lär knappast klämma ut speciellt mycket ur det här spelet. Men i vilket fall ser detta ut att vara köpbart enbart pga grafiken, vilket nog är första gången någonsin i mitt fall.

Inaktiv

Fin explosion ^^

Inaktiv

Fanns i HD uppe på gametrailers (tror jag) för ett antal veckor sedan..

Aja skit samma har defnitivt sett den i HD för några veckor sedan

Inaktiv

Stackars min dator, får nog skaffa mig en ny, Jippi!


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Explosionen i slutet var sweeet


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av SteinbergX:

Ojojojojojoj!!! Blev alldeles varm i själen av det där!
Wow! Wow!
Jädrans vad realistiskt det såg ut när gubben lutade sej åt sidorna när han svängde under tiden han sprang. Bara en sån sak.

Fast i den perfekt värld (för mej) hade det hetat Far cry 2 istället för Crisis, och handlat om Jack Carvers fortsatta äventyr...

"You, in the shirt!"

Crysis och Far Cry 2 är inte samma spel...

Det sa han inte heller...

Medlem

MaXMC : Ja du! Värst vad många tar åt sig här också märker jag..

Ontopic : Crysis är och förblir det mest överskattade grafikspelet någonsin!

*out of here*

Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av MaXMC:

Fullt dynamisk värld ingen "hård" pathfinding för det funkar inte

Fast det sa dem ju om FarCry också, innan det kom ut... Att du skulle kunna röra dig fritt? "Ser du den kullen? Vill du gå dit? Varsågod, du har möjligheten", typ så lät snacket... Vilket sen visade sig att inte stämma alls, då det fanns osynliga väggar överallt.

Som du kanske märkte så sade jag ingenting om att kunna röra sig fritt, bara att den var dynamisk dvs. Det är inte säkert att den där stenen/huset alltid kommer att blockera vägen för dig/AIn.

Jag tror inte heller jag stött på nån osynlig vägg faktiskt.

Medlem
Skrivet av radiuz:

MaXMC : Ja du! Värst vad många tar åt sig här också märker jag..

Ontopic : Crysis är och förblir det mest överskattade grafikspelet någonsin!

*out of here*

Det torde ju ändå vara Black & White

"ser du masken i äpplet, nu zoomar vi ut så nu ser du världen från molnen" ooh... det fanns en mask och ett äpple typ i hela spelet..

Tyckte bara du lät som en konsol-fanboy och hade lust att hugga tillbaka, klart jag är PC-nörd det är ju här allt händer, sedan håller jag med dig, Grafik är inte allt, inte ens i Crysis fall.

Medlem

Men överskattat grafikspel? Är det ens nån som kört det än?

Känns väldigt onödigt att uttala sig om hur ett spel är när man inte ens gett det en ärlig chans..

Inaktiv
Skrivet av AgamemnoN:

Men överskattat grafikspel? Är det ens nån som kört det än?

Känns väldigt onödigt att uttala sig om hur ett spel är när man inte ens gett det en ärlig chans..

Uttala dig inte då
Men kommentera inte häller om du inte tänker göra det.

Medlem

Kan bara plocka upp hakan från golvet och säga, WOW!!!

Medlem

Bara jag som sett denna film för över 2 månader sen? o.O - hur som är det helt sjult coolt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Enfaro:
Skrivet av AgamemnoN:

Men överskattat grafikspel? Är det ens nån som kört det än?

Känns väldigt onödigt att uttala sig om hur ett spel är när man inte ens gett det en ärlig chans..

Uttala dig inte då
Men kommentera inte häller om du inte tänker göra det.

Vet inte om jag förstår rätt va du menar? Men jag uppfattade det som: "Om du inte har nåt meningsfullt att säga, säg det inte?"

För isåfall har du helt rätt, min kommentar är knappast konstruktiv och inte speciellt meningsfull, men stör mig bara på hur många dömer ut ett spel när dom inte ens har testat det och kände att jag behövde lätta mitt hjärta..

Skrivet av b0ne:

Bara jag som sett denna film för över 2 månader sen? o.O - hur som är det helt sjult coolt.

Du och en massa människor på dom två tidigare sidorna

123
Skriv svar