Religion is Bullshit

Medlem
Religion is Bullshit

Kära Värld,

Satt igår natt och glodde lite på programet "bullshit" på 6an som brukar ta upp diverse problem i samhället , däribland en jävla massa skitsnack och lögner. Idag handlade det om religionen och hur kreationismen försökt rättfäridga inlärning av bibeln i skolan.(hände i USA i vissa delstater)

Jag blir ganska förbannad när jag sitter och glor på detta, att försöka lära in en tro snarare än fakta i skolan är helt fel. Som tur var tog det tvärtstopp för dessa fanatiker efter ett antal delstater men såvitt jag vet har det blivit tillåtet lite här och var där borta att lära in barn att jorden skapades på 7 dagar.

All respekt till religion imellan åt, då jag absolut inte har problem med att folk tror vad de vill så länge de inte predikar om sitt skitsnack för oss som inte bryr oss. De skall heller inte försöka inprinta det i hjärnan på ungdomar, låt dem växa upp neutralt och välja sin egen väg istället.

Att det ska vara så jävla svårt för vissa religiösa att acceptera vetenskapen som fakta, de säger bland annat att om man får lära om bla bla bla i skolan så borde man också få lära om gud. Men det är en viss skillnad mellan tro och fakta, vilket vissa dumskallar vägrar inse.

Tyvärr är även religionen vår främsta anledning till krig och har alltid varit under alla tider, så jag tror nog att vi skulle klara oss bäst utan den även om det vore en omöjlig önskan.

Programmet Bullshit regerar och sätter verkligen människor på plats!

#blogg

Medlem
Religion is Bullshit

Välkommen till klubben för intellektuella människor!

Skägg.
10 Chambers

Äh, det är inte religionen det är fel på, utan människan. Slog vi inte ihjäl varandra för att vi tycker olika skulle det bero på pengar, utseende, skostorlek eller något annat.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Äh, det är inte religionen det är fel på, utan människan. Slog vi inte ihjäl varandra för att vi tycker olika skulle det bero på pengar, utseende, skostorlek eller något annat.

Må så vara men i nuläget och i all vår historia har religionen varit den främsta orsaken.

Skit värld ^^

1
Skriv svar