C&C 3 till Xbox 360 släpps 10 maj, demo på gång

Robot
Inaktiv
C&C 3 till Xbox 360 släpps 10 maj, demo på gång

Kommer det inte blir väldigt svårt att kontrollera alla trupper?

Medlem

Håller med, Ett sånt här spel SKA spelas på PC

Inaktiv

det skulle man kunna tro, men jag antar att kontrollerna är ok på något sätt (samma kontroller som BFME2 på 360, har inte testat men har hört det fungerar). känns lite skumt med rts på konsoll och handkontroll, helt klart

Medlem

Äh fan jag lirade massvis med C&C på Playstation, funkade hur bra som helst.

Medlem

Var väldigt skeptisk till strategi-spel på konsol men efter att ha prövat BFME2 på 360 så kan jag säga att det fungerar mer än väl. Har jag dock chansen att välja mellan att köpa spelet till PC eller konsol kommer jag nog alltid välja PC-versionen. Har växt upp med strategi på PC och kommer nog alltid föredra det på PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har hört att det där bfme2-konceptet också ska fungera väl, men det liksom med fps kommer ju aldrig kunna komma upp i samma grad av hardcore(läs: hektisk) som nämnda genrer till PC, basta. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Kanske inte blir lika lättspelat som till PC, men tycker det är coolt att det kommer till Xbox. Inte alla har råd med en PC som klarar av nya spel (jag t.ex).

Jag får nöja mig med spel från 2002

Skrivet av Fjornsvavne:

läs: hektisk

RTS går lätt ut på att ha så många APM som möjligt.

Medlem

fy fan för att spela strategi med handkontroll...

Medlem

hehe fan kul konsol spelarna får lite rts spel också. Spelade gamla c & c spelen på playstation 1 och det funkade hur bra som helst.
haha säger bara airstrike cheat coden och sen skapa map o flame

Medlem

Nä usch spela sånt här me kontroll förstår inte varför man vill ens..

Inaktiv

... annars kan man ju köpa den där adaptern och koppla in tgb+mus till xboxen?

Medlem

Äh, räcker med min PC version


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar