Livet som speltestare hos Dice

Medlem

att testa spel på dice är nog 1 miljard gånger bättre än på många andra företag runt om i världen.

läs den här artikeln, "The true story of an abused game tester". lång men samtidigt jävligt intressant.

http://www.destructoid.com/developer-tales-the-true-story-of-...

"Those last two weeks I simply became numb to everything around me. I had no sense of humor, no sense of propriety, no sense of style. I stopped showering and shaving. My clothes were dirty. I came in, sat at my station, and just ... was. The hours eased back, but I was gone far before that. I sat back and accepted my fate. Bugs were fixed, and the game was changed and changed again."

Medlem

stellanj: Kan också variera från person till person, som det mesta i livet.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

stellanj: Kan också variera från person till person, som det mesta i livet.

jo jag vet. jag menade inte att livet på dice är "lätt" eller någonting sådant, men jag hade precis läst klart artikeln om livet hos amerikanska testare innan jag läste det här så jag tänkte bara dela med mig.

Men ja, du har rätt. Även om EN testare lägger ut en sådan här artikel, den jag länkade, så betyder det ju inte att de andra på samma kontor uppfattade det likadant.

Så jag drar mig tillbaka nu ;D

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

Säga vad man vill om jobbet men dom har en hel sjysst arbetsplats!( jag vet hur det ser ut för jag har haft prao där *Boast/Skryt*)

Några tips om hur man skulle kunna få en praoplats där? Måste varit en riktigt grym tid

tack i förhand.

Skrivet av ArtMan:

Deras testare gör då kass jobb iaf! BF2 har fortfarande buggar! BF2142 med. Så antingen får de kass betalt eller så spelar de så mycket att de tappar kontakt med verkligheten!

Som sagt lär det knappast vara testarnas fel, de har troligtvis hittat alla buggar. Men sen måste det finnas en utvecklare till att fixa buggarna. Och om de som håller i pengarna är mer intresserade av att sätta all arbetskraft på att skapa en ny produkt, så blir det inga buggar fixade.

Speltestaryrket förtjänar verkligen inte den låga status det har fått. Visst det må vara tråkigt och repetativt, men det är stor skillnad på en duktig testare och den den genomsnittlige praktikanten som blivit förvisad till testavdelningen. Duktiga testare är ovärdeliga verktyg för utvecklarna.
De tappra själar som som står ut med att sitta och spela halvfärdiga spel hela dagarna är hjältar och förtjänar en hel del creds för varje välgjort spel.

12
Skriv svar