Reklam i spel värt nära 2 miljarder USD år 2011

Robot
Reklam i spel värt nära 2 miljarder USD år 2011
Medlem
Reklam i spel värt nära 2 miljarder USD år 2011

"år 2001"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Flakmonkey
Skrivet av Soulless:

"år 2001"

Oops, fixat ^^

Medlem

Heja! Snart kommer vi få se reklam var vi än är. "Coca Cola Light, now coming to a hermit cave near you!"

Medlem

Ja och reklam DÖDAR!

Medlem

nae, tror nog mer det kommer vara att kanske sam fisher dricker coca cola, eller diskreta grejer som det. Det komme inte vara väggar täckta över reklam-posters

Medlem

Fast vi får aldrig se biligare spel tyvär verkare det som

Medlem

Jag tycker alltid det är lika roligt att betala för att få se reklam. Billigare spel? Det blir det säkert. Tror jag såg en gris flyga förbi utanför fönstret och enligt de senaste rapporterna har det börjat frysa på nere i helvetet.

Medlem

Piratkopierare har inget att säga i denna debatten .

Inaktiv

Reklam dödar spel(känslan)!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jävlar vad jag inte kommer köpa spel med reklam i!
Tviiii


signatur

Jäh..

Medlem

BF2142 har reklam i sig. Men än så länge har jag bara sett reklam för Northern strike booster packet, fast det är mer som propagande liknande posters i spelet. Inget jag lägger dirket märke till eller stör mig på. Undrar just hur det blir när de börjar göra reklam för andra prylar än booster packs.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Reklam dödar spel(känslan)!

Dödar spelkänslan? Den ökar väl snarare spelkänslan. Alltså jag tror ni har missuppfattat de hela. Det kommer inte att vara några reklamavbrott i spelen, utan de kommer vara affisher och produkter på riktiga varor med i spelet, smygreklam med andra ord.

Här är ett exempel på reklam i spel

Detta ger spelet en närmare känsla till verkligheten.

Medlem

Om reklamen görs rätt, som t.ex. i splinter cell bilden ovan, så gör det ingenting alls. Att störa sig på detta är otroligt fjantigt och bara en ursäkt för att få ge uttryck för sitt missnöje.

Men om man, t.ex. måste klicka sig förbi reklam efter reklam efter reklam när t.ex. nya banor laddas in eller varje gång man startar ett spel så är det tragiskt, speciellt om reklamen sen inte har någon koppling till spelmarknaden

"Grand theft auto...Because your worth it"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

tycker reklamen de har lagt till i CS 1.6 ser otroligt fånigt ut.

Medlem

Att dom har reklam i spelen kan jag stå ut med, men då får dom skicka med det på skivan, dom ska inte använda min bandbredd för att tjäna ännu mer pengar utan min tillåtelse, sänker dom priserna på spelen kan jag kanske stå ut med det, men det kommer inte hända.

Medlem

Det nya C&c3 innehåller också reklam vad jag förstår i dess battlecast. Men det går att stänga av.

Medlem

Spelen skulle kunna vara gratis med reklam och sen ska man kunna köpa bort reklamen för en vanlig spelsumma. Har för mig det finns nått spel som har så men jag kommer inte ihåg vilket.

Skrivet av SgtKelly:

Reklam dödar spel(känslan)!

Tänkte presis detsamma


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skrivet av Mahone:
Skrivet av SgtKelly:

Reklam dödar spel(känslan)!

Dödar spelkänslan? Den ökar väl snarare spelkänslan. Alltså jag tror ni har missuppfattat de hela. Det kommer inte att vara några reklamavbrott i spelen, utan de kommer vara affisher och produkter på riktiga varor med i spelet, smygreklam med andra ord.

Här är ett exempel på reklam i spel
http://images.businessweek.com/ss/06/01/ingame_ads/image/5.-s...

Detta ger spelet en närmare känsla till verkligheten.

Hoppas vi slipper det i Rpg'n typ Oblivion


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

1
Skriv svar