Rykte: KZ2 kommer ha 4 spelare Co-Op!

Medlem

Ja håll i er nu, detta kanske är för bra att vara sant, men det kan bli så att Killzone 2 kommer få en 4 player co-op. Dock inte på skiva utan med en uppdatering kort efter release. Läs och begrunda.

Earlier, we learned that Guerilla would release a patch soon after Killzone 2 hit store shelves, and it wouldn't be your typical, run-of-the-mill stability patch. It would bring co-op campaign gameplay with it (apparently, the game doesn't ship with this feature), and that was great news for all. But we kept seeing the same question: is it two-player or four-player?

Well, it seems that question has just been answered, provided the information is accurate. As PSU points out, PlayStation World UK editor Ian Dean just recently did a hands-on preview of the hotly anticipated shooter, and he essentially confirmed four-player co-op: "And then theres the four-player co-op campaign to look forward to. Now that really could be something special," said Dean in the preview. Of course, we've seen incorrect details in previews before - remember the June 2008 typo in a recent Mirror's Edge preview? - but considering this was a hands-on piece, we're assuming Dean knows what he's talking about. Killzone 2 is slated for a February 2009 release, and eager beavers can get their hands on it a little earlier with the multiplayer beta test set for later this year. We're still waiting for more news on that, by the way.

Anyway, until Sony or Guerilla con confirm this four-player co-op mode, we'll just call it a probable rumor for now. We'd also like to know exactly when that patch will drop after the game releases; it may only be a matter of days. But if that's the case, why not just include it on the disc...? We have questions, and they will be answered in time. Killzone 2 = first huge blockbuster of 2009!

#blogg

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Trevligt, ännu en anledning för mig att byta till PS3, men det kommer aldrig hända då,

1. Fable 2 är exklusivt till 360.

2. Finns ingen VGA-kabel, då jag vill lira på min LCD-monitor.

3. Kontrollen är bland dom äckligaste någonsin. (Jo jag känner till PS360-kontrollen)

4. Jag har alldeles för mycket spel till 360n.

Någon gång kanske, om jag får en stor summa pengar, så kanske...

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Awesome!

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

as coolt ju

(Googlade precis PS360 - fan va cool kontroll, sådan vill jag ju ha ) http://www.engadget.com/2007/05/01/how-to-make-a-ps360-contro...

signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ballt , får lust o köpa ps3 men finns för få anledningar fortfarande.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Trevligt, ännu en anledning för mig att byta till PS3, men det kommer aldrig hända då,

1. Fable 2 är exklusivt till 360.

2. Finns ingen VGA-kabel, då jag vill lira på min LCD-monitor.

3. Kontrollen är bland dom äckligaste någonsin. (Jo jag känner till PS360-kontrollen)

4. Jag har alldeles för mycket spel till 360n.

Någon gång kanske, om jag får en stor summa pengar, så kanske...

1. ok ETT exklusivt spel som skulle vara själ nog?

2. Konverter, hört talas om det?

3.Bara för att du är insnöad i xb, finns tredjeparts tillverkare som gör större kontroller, väldigt vagt argument.

4. Åter igen, en insnöad xb fan med argument som saknar substans.

Sedan sluta med detta "xb vs" snacket, kommentera nyheten tack.

Skrivet av zauii89:

Ballt , får lust o köpa ps3 men finns för få anledningar fortfarande.

för få anledningar? vad krävs för att du ska skaffa dig en då? Känns som att du bara tar argument från luften, finns massvis med spel till PS3 och denna höst/vinter kommer det ramla in mer spel till PS3 än vad det gör till någon annan konsol. Men du kanske bara är svårflörtad.

Åter igen, kommentera nyheten tack.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem
Skrivet av redmac:

1. ok ETT exklusivt spel som skulle vara själ nog?

2. Konverter, hört talas om det?

3.Bara för att du är insnöad i xb, finns tredjeparts tillverkare som gör större kontroller, väldigt vagt argument.

4. Åter igen, en insnöad xb fan med argument som saknar substans.

Sedan sluta med detta "xb vs" snacket, kommentera nyheten tack.

1. Ja, jag har väntat på spelet sen det annonserades.

2. Jasså? länk tack då, trodde bara det var för DVI-skärmar med HDCP.

3. Kontroll-layouten är fortfarande inte bekväm.

4. På vilket sätt är det fanboi att tycka det är kasst att sälja sin xbox med 13 spel + 2 gitarrer, trummor, trådlöst headset, vision cam, ratt och 8 arkad-spel för att ha råd med en PS3 utan spel?

signatur

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

1. Ja, jag har väntat på spelet sen det annonserades.

2. Jasså? länk tack då, trodde bara det var för DVI-skärmar med HDCP.

3. Kontroll-layouten är fortfarande inte bekväm.

4. På vilket sätt är det fanboi att tycka det är kasst att sälja sin xbox med 13 spel + 2 gitarrer, trummor, trådlöst headset, vision cam, ratt och 8 arkad-spel för att ha råd med en PS3 utan spel?

1. ja och det kan du fortfarande göra, du måste inte sälja xb:en för att ha en ps3, ha båda.

2. Finns HDMI till DVI adapter och DVI är det som finns på LCD monitorer eller HDMI om du har något av de nyare varianterna.

3. ok, dock är vagt skäl för att inte ha en PS3.

4. Som på fråga 1, skaffa en ps3 men behåll xb:en då har du allt bra från båda världarna.

signatur

Medlem

1. Jo jag måste, då jag inte har råd annars.

2. Min skärm har bara ett VGA-uttag.

3. Tycker jag spelar väldigt stor roll, det är trots allt det som påverkar mest.

4. Se 1.

signatur

Medlem

För få anledningar ja.
Spelutbudet är ingenting jämfört med 360n , just nu är de mest intressanta PS3 titlarna för min del MGS 4 och Motorstorm. Får se ska uppgradera datorn ordentligt snart också så blir väl PS3 efter det.

Medlem
Skrivet av zauii89:

För få anledningar ja.
Spelutbudet är ingenting jämfört med 360n , just nu är de mest intressanta PS3 titlarna för min del MGS 4 och Motorstorm. Får se ska uppgradera datorn ordentligt snart också så blir väl PS3 efter det.

Spelutbudet har växt rejält, PS3 har nästan hunnit ikapp. Det argument börjar bli förlegat imo.
Sedan så förlorar 360 en mängd exklusiva titlar till PC:n så varför ha en xbox när du kan spela många av titlarna på datorn?

signatur

Medlem

Förlegat och förlegat, antalet intressanta spel till en konsoll är alltid en åsiktsfråga

signatur

Videomupp

1
Skriv svar