X Motor Racing-bilder släppta

Robot
Medlem
X Motor Racing-bilder släppta

Lägg märke till att porschen på första bilden svävar.. lägg även märke till att grafiken är från 1998.. Forza 2 forever!

Medlem

Jag ser hur jäkla värdelöst det verkar av att bara slänga ett snabbt öga på några få screenar! Usch

Inaktiv

Helt ok fysik, men grafiken var inget att hurra för.

Medlem

hmm, vet inte vad man skall säga. Även i riktigt hög upplösning som 1200 X 1600 ritar den upp poligoner på "otydligt" sätt, i lägre upplösningar är det bara en enda gröt. shyssta effekt features dock. Skulle nog klassa det som någon tidig alpha version än en beta. Till och med NSF 2, Quake 1 / 2 ritar upp rafiken snyggare och mer "ögonvänligt" om de jobbar ett par år till med det så kanske det kan bli nått hehe.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nej.. Tillbaka till grottan med er och fortsätt jobba.

Medlem

Tjohoo det här ser ju ut som LFS, eller a, som LFS gjorde för några versioner sen. Här är det nog fysiken man arbetat mest på.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

cxl
Medlem

Ja, fysiken är det som är intressant med det här spelet. Han har arbetat med sättet däcken har kontakt med underlaget för att tillåta 3d underlag medans de flesta nya simulatorerna inte stödjer detta bland annat. Finns att läsa mer utförligt i Autosimsport.

Medlem
Skrivet av cxl:

Ja, fysiken är det som är intressant med det här spelet. Han har arbetat med sättet däcken har kontakt med underlaget för att tillåta 3d underlag medans de flesta nya simulatorerna inte stödjer detta bland annat. Finns att läsa mer utförligt i Autosimsport.

Men däcken har ju inte kontakt med marken alls i bild ett..

Inaktiv
Medlem

Tur att det gamla namnet slopades.
"No Brakes: X Racing" måste vara den löjligaste titeln på ett bilspel någonsin.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Tur att det gamla namnet slopades.
"No Brakes: X Racing" måste vara den löjligaste titeln på ett bilspel någonsin.

Ja eller var det ett mer passande namn, för när jag provkörde fanns det väl inga bromsar som fungerade alls. förutom hanbromsen. Spelade ju ingen roll hur mycket man än bromsade. Och dra i hanbromsen är ju ignet man helst gör i 200 knyck


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar