Shacklers Revenge - Farligt farligt, men härligt härligt

Inaktiv

I tider när AC/DC och Metallica släpper nya singlar som låter som "samma gamla" så blev det nya Guns N Roses spåret en glad överraskning. Shacklers Revenge kan beskrivas som electro stöpt i renaste metal. Vid första lyssningen är känslan av chock och "detta är banne mig inte mitt GNR" däremot oundviklig. Tvivlet kommer och man känner att GNR borde begravas brevid Sonic the Hedgehog och Jukeboxen för att aldrig bli mer än gamla fina minnen.

Fast efter ett tag kommer kapitulationen. Axl Rose som skriker duett med sig själv. Industrinsoundet låter som om Alexanders Bards laptop dragits genom Dantes sju cirklar och över Bucket Heads gitarr, för att slutligen kastas i häxblandning av svett, blod, långfingerattityd och electronica. Shacklers Revenge är inte en låt som sållar sig till tidigare klassiker. Istället är den början på något nytt. Vilket känns lämpligt då endast två medlemmar återstår av den en gång stora gruppen. Giganter som gav tillbaka hårdrocken dess stake och farlighet. Förväntningarna är alldeles för höga för att införliva.

Shacklers Revenge fräschar inte upp gengern på något sätt, men är likväl bland de bästa spår som kan höras i höst. Tro mig, de kommer bli en fröjd att lira plastorkester till den. Synd bara att vi PS3 ägare måste vänta tills oktober innan vi äns kan lägga dyra pengar på att skeppa en låda skoj från staterna.

Den som väntar på något gott väntar oftast för länge. Men kanske kan vi känna att det för första gången i cirkusen Chinese Democracy inte är förgäves.

#blogg

Medlem

Det fel som Axl Rose gjorde var att använda Guns n Roses, folk kommer för alltid skrika och säga "Men det här är ju inte GnR, Slash är ju inte där!" när dom måste förstå att det är en ny era, måste faktiskt säga att jag är riktigt positivt förvånad över hur bra majoriteten av låtarna är i Guns nya tappning

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Fast samtidigt får man ju förstå att Axl gärna ville ha rättigheterna och inte minst alla låtar som stod under Guns n Roses.
Kul att du delar min åsikt om "braigheten" i de kommande låtarna man fått höra.

Det intressanta med GNR just nu, är att de skapat en image som övergår allt som Chinese Democracy albumet någonsin kan bli. Det kan liksom aldrig bli lika stort igen. Kanske är det också därför som albumet aldrig släpps. Det skulle liksom sticka hål på legenden om Guns N Roses att släppa ytterligare ett album.

Medlem

Jo, det är ju sant, han tvingade ju gamla bandmedlemmar att avsäga sig allt som har med GnR nån gång under 1992 i hot om att hoppa av deras Use Your Illusion turné, men det är nog bara dåligt för hans PR att fortfarande klingra fast sig vid namnet :/

Faktiskt så gillade jag inte dom nya låtarna förut, men sen så slutade jag vara så trångsynt och började se det hela som "Axl rose solo" istället för "Guns N Roses".

Jag tror faktiskt inte det är så att Axl är rädd för att sticka hål på legenden om GnR, det gjorde han när han samlade ihop ett gäng artister och började spela i Rio 2002
Det som förstör det tror jag är hans perfektionism, det fungerade utmärkt när han hade Steve, Izzy, Duff och Slash, men nu när han är ensam (förvisso så är ju Dizzy Reed kvar från glansdagarna, men han är väl på sätt och vis ganska inofficiell) så är det bara sig själv han kan skylla på, blanda det med hans andra personlighetsstörningar så har du ett recept för fördröjning.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar