The Godfather: Blackhand edition
Plötsligt exploderar affären intill mig och jag slungas till marken. Väl på fötter släpas jag in i en gränd och får slåss för mitt liv, tills två herrar i kostym gör fajten orättvis med varsin kulspruta. En bit bort står den plötsligt faderlösa sonen med kvarterets gudfader bredvid sig.
Äckligt att splatter och sadism tillåts fläcka ner Gudfadern-arvet. Filmerna visar maffiavåldet som den korrumperande, tragiska vidrighet det är. Inget läckert eller häftigt utan bara sjukt och sorgligt. Spelen däremot, gör våldet till lättsam underhållning för skjutkåta småpojkar som inte fick göra lumpen. Det är helt emot filmernas budskap.
wii är next-gen console men dom vågar göra annat än att bara satsa på grafik.
som det skrivits i flera inlägg och reportage i tidningar, vad nytt har sony kommit med på sina konsoller ?
jo bara en sak, bluray, annars är det exakt samma kontrol. och lägg allting på å få toppgrafik,
inget nyskapande där inte, bara se till så att det glittrar och glimmrar så blir barnen nöjda.
som det skrivits i flera inlägg och reportage i tidningar, vad nytt har sony kommit med på sina konsoller ?
jo bara en sak, bluray, annars är det exakt samma kontrol. och lägg allting på å få toppgrafik,
inget nyskapande där inte, bara se till så att det glittrar och glimmrar så blir barnen nöjda.
du vet att det finns en konsol som heter XBOX360 i den här generationen oxå va?
nej just det, du är väll en sån där wii fanboy som onanerar till tanken att klanka ner på allt som sony gör?
wii har inte många polygoner eller shaders att flasha med, vi är alla medvetna om detta.
det wii har är sin fula kontroller som används genom att svinga i luften så att karaktären på skärmen INTE gör dom rörelserna som spelaren gjorde. (zelda t ex)
ps3 (och xbox360) har polygoner och shaders.
ps3 tänkte även vara roliga, så dom copy pasteade wii's ide med en kontroller som man ska larva sig med. så jag vet inte om wii är så ensama om den nå mer, tyvär?
ps3 (och xbox360) kanske inte har Mario och Zelda i sina spelutbud. men dock är båda dessa konsoller inne i sin växande popularitet och den populariteten uppnådde dom utan Zelda och Mario, det finns tydligen andra spel som folk vill spela - spel som inte använder sig utav en kontroller som i bästa fall kan användas som ett skämt på en fest.
on topic:
blä
har 360 å det är en krångel maskin utan dess like.
det är den fjärde 360 man har som låser sig, så 360 har man inget förtroende för längre.
och som sagt, next gen är inte bara grafik, det är även nyskapande, och ´kontrollerna på wii fungerar alldeles utmärkt,
kör call of duty, diverse bilspel medmera utan problem,
och jovisst är wii en partymaskin till viss del, men det finns inte bara minispel och mario.
du kan iallafall inte förneka att sony inte kommit med något nyskapande. kontrollen är identisk med den gamla, det enda nya är bluray.
nintendo har ett bra utgångsläge eftersom dom inte har varked hd dvd eller dvd,
där kan sony å microsoft kriga, sen när nästa konsol ska ut då väljer nintendo det som vunnit.
på tal om fanboy så är man nintendo och sony fanboy. att man klankar på sony är just det att man bara vill kunna lira roliga spel utan att lägga ut 6.500 på ps3 som den kostar i nuläget.
har du verkligen provat nåt wii spel med kompisar ? fast det vågar du nog inte för då kanske du riskerar att ha kul med nåt annat än sony,
och det får ju inte hända
jag har spelet till Wii. Blev först chockad över hur rutten grafiken var. Ser ju sämre ut än ett PS2-spel, så på dn punkten har utvecklarna varit lata. Men det viktiga är iaf att spelet är roligt och de har lyckats väldigt bra med kontrollen. Det känns nästan fel att utföra alla brutala moves när man slåss "på riktigt".
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
fast superhöjdaren hade ju varit att haft en maskin med ps3an s grafik och wii´s handkontroller,
man skulle då kunna välja när man startar spelet om man vill lira klassiskt med gamepad eller med vifta på armar stuket.
för visst kan man erkänna att grafiken i wii är sisådär,
men jäkla kul har man
har ännu inte fått se ps3´ans webläsare in action,
bara en som man känner har ps3 och när han gick online med den å skulle uppdatera då paja den när uppdateringen kommit hem.
så han fick byta den å har inte vågat gå online med den igen..
så man har ingen aning hur webläsarn är i ps3,
text å sånt är lika klar å skarp som på pc eller ?
för webläsarn opera på wii var en besvikelse, texten blir suddig å knappt läsbar.
om nu webläsarn är bra på ps3 eller om det kommer nån till 360, då kommer man skrota datorn eftersom man bara lirar på konsoller.
Webläsaren fungerar bra på min PS3:an och jag använder en 32 tums bildrrörsteve. Dock saknar den vissa funktioner som t.e.x. flash. Men den fungerar ganska bra på FZ att surfa med, det är precis vad jag gör nu.
Jag vet att detta är offtopic men denna diskussion verkar ha spårat ut helt och hållet, så jag passar på att hjälpa till.
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
hur många trådar spårar inte ur
tack för det iaf. bra att veta att ps3 webläsarn är helt ok.
microsoft verkar vara helt borta i nån sorts dagdröm,
så lång tid dom haft på sig att fixa både webläsare och möjligthet att köpa film å så på deras marcetplace å inget hänt,
microsoft verkar inte fatta att ps3 och wii är ute, och har webläsare.
hallå microsoft vaaaakna !!!
PS3 har precis som Wii en rörelsekänslig kontroll och skulle ha ungefär samma potensial som Wii-kontrollen om den vore designad på ett sånt sett. Men ioma den är designad som tidigare dualshock så är den inte lämpad att använda till att bowla, vispa grädde eller vända ägg med.
Rekommenderar att ni ser dessa filmer, dom visar vad sixaxis klarar av idag.
http://www.youtube.com/watch?v=fHGcgUQrSuM
http://www.youtube.com/watch?v=dG8K5chvxTw
http://www.youtube.com/watch?v=tuGC9FuqUEg
Visst är den inte lika "känslig" som Wiimoten, vilket kan bero på att Wiimoten skickar signaler till en mottagare Men att påstå att PS3 inte har mer nextgen i sig förutom Blu-Ray är inte riktigt schysst.
Sen ang 360n och webbläsare så har jag för mig att de utvecklas ett Linux till 360n, och förmodligen så kommer läsaren att vara inkluderad i de.
ok då, den som är minst next gen är 360 då.
den har bara bra grafik att komma med,
medans wii har helt nytt kontrollsystem och ps3 bluray
och det där med att man man kan göra vissa moves med ps3 kontrollen är ju bara något som dom härmar wii lite med,
att vara nyskapande och se till att saker utvecklas och våga gå sin egen väg det är tydligen
nintendo med sina kontroller till wii som dom var först med ,
och ps3 med bluray som dom var först med.
vad var xbox 360 först med ?
bra grafik jovisst,
men inget helt nytt och banbrytande.
jo en sak var xbox först med...
ring of death
Tja den va väl först med en välutvecklad onlinetjänst, som enligt mig är väldigt viktigt för en konsoll idag. Men ska man räkna endast nyskapande som nextgen så är ju 360n utan tvekan minst nextgen. Fast själva frasen nextgen syftas ju oftast på nextgen graphics, och i de fallet så är ju Wii minst nextgen.
Även jag har Gudfadern till Wiin. Inget att hurra för grafiskt men intressant story och innovativa kontroller höjjer upplevelsen från det jag spelade av det på PC.
Och Mahone, troligen en av Sveriges främsta PS3-runkare (och tillika Wii-bashare), SIXAXIS har ingen accelerometer så den kan inte känna av RÖRELSE utan bara LUTNING. Hitta en YouTube-film som beskriver den skillnaden nästa gång, istället för reklamdravel från Sony!
sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir
Sicket tjat det blev om "next gen" i den här tråden då...
För mej har begreppet "next gen" alltid betydd en ny generation av kraftigare hårdvara och inget annat.
När NES fanns var SNES "next gen" när den kom = vassare hårdvara och bättre grafik.
När SNES fanns var Nintendo 64 "next gen" när den kom = vassare hårdvara och bättre grafik.
Så för mej är "Next gen" helt enkelt en vidareutveckling i grafikprestanda, och inget annat.
Min åsikt.
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry
Måste bara säga detta. Har man haft 4 st 360 och alla har samma problem är det nog inte konsolen det är fel på...
Vågar och vågar, i och med att dom utvecklat en konsol som är extremt underlägsen grafiskt sett har dom väl inget val?
Hur som helst så såg båda dessa spel ungefär likadana ut grafiskt sett.
Ganska intressant att spelet har grafik som i princip skulle kunna köras på dagens mobiltelefoner. Visst jag överdriver men det roliga är att det inte är så långt borta...
Med ett hyfsat 3d chip så vist. Sen handlar det mest om minne och lite omskrivningar av koden (bra flyttalsprestanda underlättar ju)
Tyckte PS3 versionen hade väldigt dåliga texturer. De skulle kanna ha använt lite högre upplösning vilket skvalrar om att de bara portade spelet så fort som möjligt för att kanske få in lite extra nu när PS3 är släppt i europa.
jodå spectral.
alla 4 st 360 jag haft har haft exakt samma fel.
alla möjliga spel låser sig.
och det är bedrövligt.
kompisen fick byta ut 2 st 360, och har en nu som bara låser sig ibland.
och faktum är ju att 360 är den konsol som har haft mest problem,
bara att läsa alla gamla, och några nya inlägg på fz.
låsningar, ring of death, kul error medelanden typ.
insert disc into harddrive, nåt sånt, typiska windows grejer.
Även jag har Gudfadern till Wiin. Inget att hurra för grafiskt men intressant story och innovativa kontroller höjjer upplevelsen från det jag spelade av det på PC.
Och Mahone, troligen en av Sveriges främsta PS3-runkare (och tillika Wii-bashare), SIXAXIS har ingen accelerometer så den kan inte känna av RÖRELSE utan bara LUTNING. Hitta en YouTube-film som beskriver den skillnaden nästa gång, istället för reklamdravel från Sony!
Det är precis rörelser den känner av, det enda som skiljer Wiimoten är precis som du säger, accelerometern. SIXAXIS har ett gyroskop istället.
Det här är vad SIXAXIS klarar av.
1) left - right
2) forward - backward
3) up - down
4) yaw
5) pitch
6) roll
Hade den bara kunnat användas till lutning så hade den hetat TWOAXIS och då hade den bara använd sig av 5 och 6. Men nu så kan du röra den upp, ner, höger, vänster, framåt och bakåt, vilket är 3 axlar. Och det är dessa axlar som skiljer sig från Wiimoten. Med Wiimoten så kan du röra kontrollen åt höger och objektet på TV kommer följa rörelsen enda tills en ny rörelse uppstår. Men med SIXAXIS så går inte det, utan då kommer objektet att åka tillbaka till sin tidigare position. Däremot så fungerar dom 3 andra axlarna precis som på Wii.
Man kan jämföra SIXAXIS med en boll fastknutet på ett gummiband, du kan rotera bollen hur du vill i handen men kastar du iväg den så kommer den tillbaka. Kastar du en boll som är fastknuten på ett vanligt snöre så stannar bollen kvar där den landar men du kan dra tillbaka den när du vill med hjälp av snöret.
ok då, den som är minst next gen är 360 då.
den har bara bra grafik att komma med,
medans wii har helt nytt kontrollsystem och ps3 bluray
och det där med att man man kan göra vissa moves med ps3 kontrollen är ju bara något som dom härmar wii lite med,
att vara nyskapande och se till att saker utvecklas och våga gå sin egen väg det är tydligen
nintendo med sina kontroller till wii som dom var först med ,
och ps3 med bluray som dom var först med.
vad var xbox 360 först med ?
bra grafik jovisst,
men inget helt nytt och banbrytande.
jo en sak var xbox först med...
ring of death
xbox360 var också just först in på nextgen marknaden, det kan var en fördel, speciellt får xbox360 ett antal titlar som tidigare var planerade att enbart komma till PS3.
Sen hur kan folk säga att Wii har dålig grafik, tom sämre än PS2.
Visst Wii har inte toppen grafik men den är iaf bättre än Gamecube och gamecube piskade PS2 prestanda mässigt långa vägar, PS2 grafik är ett skämt om man ska se det ur den synvinkeln
*hat i massor*
Man kan riktigt se hur tangentbordet glöder av ilska bakom orden. Det är inte utan att man börjar fundera över varifrån dessa känslor kommer ifrån