Wii-version av Resident Evil 4?

Medlem
Wii-version av Resident Evil 4?

Hoppas verkligen RE3 kommer till Wii. jag spelade aldrigdet till GC:n och Wii-kontrollen skulle nog passa som handen i handsken för spelet

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jo, det verkar intressant. Får hoppas att det inte blir så dåligt som Red Steel verkar vara.

Medlem

Men vafan, Räckte inte RE4 till PC eller? >_>

signatur

Videomupp

Medlem

Känns som att det skulle vara extremt onödigt att släppa det till wii. Grafiskt sett skulle det antagligen bli identiskt med gamecube versionen som man redan kan köra eftersom wii är bakåtkompatibel. Så släppa samma spel igen bara för att göra om kontrollen så man kan flaxa lite mer med händerna känns som lite onödigt som sagt.

Medlem

Vet inte om det skulle motivera ett köp då jag föredrar multi, men jag har iaf inte spelat det ännu, och jag tror det skulle kännas mer lockande med wiikontrollen än sitta med vanlig gamepad.. Var ju den här visan om precision igen då.. ^^

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Känns som att det skulle vara extremt onödigt att släppa det till wii. Grafiskt sett skulle det antagligen bli identiskt med gamecube versionen som man redan kan köra eftersom wii är bakåtkompatibel. Så släppa samma spel igen bara för att göra om kontrollen så man kan flaxa lite mer med händerna känns som lite onödigt som sagt.

Varför skulle de inte uppdatera grafiken? Bara för att många 3:e partsutvecklare gör mediokra PS2-portningar behöver inte Capcom göra det.

signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey
Skrivet av yonaz:

Varför skulle de inte uppdatera grafiken? Bara för att många 3:e partsutvecklare gör mediokra PS2-portningar behöver inte Capcom göra det.

De behöver inte... men ska man gå efter hur Capcom skött portningar tidigare så har de inte alltid varit av högsta kvalitet... Förstår dock inte varför det här skulle vara så hemskt, även om de nu "bara" portar det till Wii och lägger in möjligheten för ny styrning så är väl det bara positivt? Är nog många Wii-ägare som inte spelat RE4 till GC som förmodligen kommer digga det hårt

Medlem

Tänkte precis säga det samma nosnos! Jag var sugen på RE4 när det kom till GC men blev aldrig något köp o nu hade jag tänkt inhandla den men så ser man detta! blir o vänta

1
Skriv svar