Catalyst uppdaterat, version 7.3 släppt

Medlem

Jag är nog en av få som inte verkar ha problem med mitt X1950 kort, köpte det till min gamla dator med bara AGP, funkade kalas direkt med ett 350w nätagg, inte haft ett endaste problem förutom att kortet jag köpte, ett Gecube X1950Pro AGP inte har någon fläktkontroller/temperaturgivare annars har det t.o.m funkat stabilare än mitt gamla 9800Pro kort.

Medlem

Hur vet jag ifall min XP är 32 el 64 bitars?

Medlem
Skrivet av nkembo:

Jag har sjukt mycket problem med mitt X1950 PRO i nya spel på högre grafikinställningar det krashar efter en kort tid... inget fel på fpsen eller så, men sen när det "varvar upp" så slocknar bilden (ibland hinner man se någon grafisk defekt men det är efter spelet liksom kopplats ur). Har trott att det har att göra med nätagget... men har liksom ändå +500W...

Problemet verkar bli värre och värre. Liksom att det sker oftare och oftare.

Åsikter om vad det kan vara, hårdvara eller mjukvara? Har problemet med 7.2, ska testa nu med 7.3...

Jag var tvungen att byta ut mitt nätagg när jag skaffade mitt x1950xtx, köpte ett Hiper 580W, funkar klockrent.

Jag skulle tippa på överhettning eller för dålig output på nätagget. (btw det är inte watten som är viktigast utan Ampere outputen)

Medlem
Skrivet av Jamme:

Hur vet jag ifall min XP är 32 el 64 bitars?

Om du inte vet har du förmodligen 32 bits, dvs Windows XP x86, men om det däremot står Windows XP x64 när du startar windows så har du 64-bits version.

Inaktiv

Catalyst 7.3 är lite oroväckande då det finns en process som heter MOM.exe efter installationen ,det är ju ett spionprogram som tar skärmdumpar o loggar knapptryckningar i vanligafall...

Medlem

MOM.exe finns också i 7.2.

Medlem
Skrivet av nkembo:

Stalker är ett av spelen jag har probs med... Känns lite som att de tagit en surgammal motor och slängt på nextgen ovanpå... med massa problem därimellan.

Nexgen?

Vardå, det är Dirx 8-9 med lite lull lull, och sen kan dom inte få skiten att flyta.

Jag har polare med (SLI) GF8800GTX, Quadro prollar och 4 gb ram, och det funkar inte ändå.

Själv har jag bara ett enkel GF8800 GTX och det funkar inte heller

DET ÄR DÅLIG KOD, that's it

Crytec, ID, Epic motor hade varit att föredra, men GSC och THQ är snåla som bara attan.

Ni får en patch, sen att den riktar sig till MP i första hand skiter dom i, oj vad många blev pissed off, när dom tankade patchen och deras Gamesaves inte funkade längre.

Någon som kollade GSC's forum?, dom klappade ihop HELT, var stängd i flera dagar, Closed due to Maintenance, hahah säkert.

Nej släpper man en bomb får man vara redo att städa upp resterna.

Och när till och med *The Dark Side* väljer att rata eller formatera spelet så kan man fråga sig, är detta en produkt som jag är villig att stödja.

Knappast, detta liret flög ut genom fönstret med kartong och hela skiten, tur bara att jag inte tjackade den dyrare varianten.

Bli spelprogramerare och blås folk den lagliga vägen! :evil:


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av save:

Fläkten på mitt X1900XT vaknade verkligen till liv nu när jag lirar stalker efter att ha uppdaterat, nu går den nästan på fullt hela tiden. Ingen direkt märkbar skillnad dock i flyt.

Låter som dom har fixat det jag gjorde med ATITool... Lagga som fan i ArmA men när jag satte fläkten på 100% så rinner det bara på.
(Har ATI X1900XTX)


signatur

Text does not represent Mozart's life.

12
Skriv svar