Nytt om Hitman-filmatiseringen

Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Grön:
Skrivet av skribb:
Skrivet av chopstiks:
Skrivet av the wookiee:

WOOT, Luc Besson Jag är såld!

Producent. Han producerar typ varenda film som kommer ut ur frankrike som inte är ett drama.

Tänkte säga dete också, men det stämmer inte riktigt. Han producerar några om året, javisst, men inte varenda en. Därmed inte sagt att rollen som producent är särskilt betydande för en films innehåll eller kvalitet - den är tvärtom ganska oväsentlig. Man kommer inte kunna säga "Oj det här var ju Luc Besson-kvalitet!" när man ser filmen, om man säger så.

Edit: Alltså, det jag försökte säga var att man inte kommer att kunna skymta Bessons fingeravtryck i filmens negativ.

Herregud sitt inte och skriv om saker du inte vet det minsta om. Låt någon med lite erfarenhet sköta den biten tack! Producenten har ju störst ansvar för filmen. Tror du tex det var endast skådisarna som gjorde Pulp Fiction till det den är? Om du vill gnälla får du väl se till att ha en poäng som verkligen håller och inte bara hitta på massa dynga?

Men luc besson sätter sitt namn på allt möjligt nu för att det skall sälja bättre. Alltså är inte hans namn en garanti för att det skall bli bra.

Han har ju med sitt namn som producent på inte mindre än 67 filmer det senaste 7 åren. Han har ju även vart manusförfattare för 22 under samma period (dom flesta säkert samma som dom 67) .Du kan ju räkna på hur mycket tid per film det blir och därmed gissa hur mycket hans inblandning kommer påverka slutresultatet.

Det där är bara hårklyverier, har du inget vettigt att säga så var tyst.

Skrivet av chopstiks:
Skrivet av Grön:
Skrivet av skribb:
Skrivet av chopstiks:
Skrivet av the wookiee:

WOOT, Luc Besson Jag är såld!

Producent. Han producerar typ varenda film som kommer ut ur frankrike som inte är ett drama.

Tänkte säga dete också, men det stämmer inte riktigt. Han producerar några om året, javisst, men inte varenda en. Därmed inte sagt att rollen som producent är särskilt betydande för en films innehåll eller kvalitet - den är tvärtom ganska oväsentlig. Man kommer inte kunna säga "Oj det här var ju Luc Besson-kvalitet!" när man ser filmen, om man säger så.

Edit: Alltså, det jag försökte säga var att man inte kommer att kunna skymta Bessons fingeravtryck i filmens negativ.

Herregud sitt inte och skriv om saker du inte vet det minsta om. Låt någon med lite erfarenhet sköta den biten tack! Producenten har ju störst ansvar för filmen. Tror du tex det var endast skådisarna som gjorde Pulp Fiction till det den är? Om du vill gnälla får du väl se till att ha en poäng som verkligen håller och inte bara hitta på massa dynga?

Regissören? Manusförfattaren? Kostym? Scenografen? Stuntmännen? Specialeffektskillen?

Känns mer som de gjorde den till vad den är än producenten. Han fixar pengarna och ser till att investerarna får ut mer än de betalat genom att hålla koll på filmets team.

Håll dig till ämnet lilla du, nu var det så att jag sa att producenter har mest ansvar, jag sa absolut inte att det bara är han/hon som såverkar. Herregud lite väl omoget fourm för mig..

Inaktiv
Skrivet av Grön:

Håll dig till ämnet lilla du, nu var det så att jag sa att producenter har mest ansvar, jag sa absolut inte att det bara är han/hon som såverkar. Herregud lite väl omoget fourm för mig..

Men vänta nu... anser du att man kan känna igen filmen som en Luc Besson-film (känna igen hans stil alltså) trots att han bara varit producent, om inte; vad var det som var så fel med det skribb sa?

Skrivet av z0idberg:
Skrivet av Grön:

Håll dig till ämnet lilla du, nu var det så att jag sa att producenter har mest ansvar, jag sa absolut inte att det bara är han/hon som såverkar. Herregud lite väl omoget fourm för mig..

Men vänta nu... anser du att man kan känna igen filmen som en Luc Besson-film (känna igen hans stil alltså) trots att han bara varit producent, om inte; vad var det som var så fel med det skribb sa?

Om du bara hade kunskapen och erfarenheten skulle du förstå det.

Medlem
Skrivet av chopstiks:
Skrivet av Grön:
Skrivet av skribb:
Skrivet av chopstiks:
Skrivet av the wookiee:

WOOT, Luc Besson Jag är såld!

Producent. Han producerar typ varenda film som kommer ut ur frankrike som inte är ett drama.

Tänkte säga dete också, men det stämmer inte riktigt. Han producerar några om året, javisst, men inte varenda en. Därmed inte sagt att rollen som producent är särskilt betydande för en films innehåll eller kvalitet - den är tvärtom ganska oväsentlig. Man kommer inte kunna säga "Oj det här var ju Luc Besson-kvalitet!" när man ser filmen, om man säger så.

Edit: Alltså, det jag försökte säga var att man inte kommer att kunna skymta Bessons fingeravtryck i filmens negativ.

Herregud sitt inte och skriv om saker du inte vet det minsta om. Låt någon med lite erfarenhet sköta den biten tack! Producenten har ju störst ansvar för filmen. Tror du tex det var endast skådisarna som gjorde Pulp Fiction till det den är? Om du vill gnälla får du väl se till att ha en poäng som verkligen håller och inte bara hitta på massa dynga?

Regissören? Manusförfattaren? Kostym? Scenografen? Stuntmännen? Specialeffektskillen?

Känns mer som de gjorde den till vad den är än producenten. Han fixar pengarna och ser till att investerarna får ut mer än de betalat genom att hålla koll på filmets team.

Producenten är han/hon som samlar ihop filmteamet, han/hon letear upp den som passar bäst för uppdraget, så en producent har en ganska ansvarsfull och viktig uppgift för och under filminspelningen.

Sen är det ju regisören eller filmbolaget som sätter producenter ( oftas det sistnämda)

OT: Jag tycker af att Jason Sateham passar bäst som 47.:up:

Medlem
Skrivet av Grön:

Det där är bara hårklyverier, har du inget vettigt att säga så var tyst.

Kan säga det samma till dig själv.
Om du inte kan framföra dina åsikter på något annat sätt än att säga att alla andra inte förstår bättre så visar det bara vad lite du kan själv.

Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Grön:

Det där är bara hårklyverier, har du inget vettigt att säga så var tyst.

Kan säga det samma till dig själv.
Om du inte kan framföra dina åsikter på något annat sätt än att säga att alla andra inte förstår bättre så visar det bara vad lite du kan själv.

Så det är alltså jag som håller på med hårklyverier, har du några exempel? För jag förstår inte hur du resonerar. Jag framförde mina åsikter, och du gav en kommentar som strök under en helt annan punkt. Jag har varken tid eller ork att ta detta vidare, ska ut i värmen igen innan det blir för kallt : )

Inaktiv
Skrivet av Grön:

Om du bara hade kunskapen och erfarenheten skulle du förstå det.

Med andra ord: om jag visste så skulle jag veta. Imponerande slutsats, fast inget svar på någon av mina frågor. Vad jag hoppades var att du i din outsägliga visdom skulle vara beredd att upplysa mig okunniga stackare. Slänga åt mig en kunskapssmula från din förnäma plats vid vetandets bord, så att säga. Nåja, jag kan ju fortsätta hoppas... din tid är kanske alldeles för dyrbar för att lättvindigt bortkastas på det Sisofysarbete det uppenbarligen skulle utgöra att kasta några förklarande pärlor för forumets svin.

(;))

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Grön:

Det där är bara hårklyverier, har du inget vettigt att säga så var tyst.

Kan säga det samma till dig själv.
Om du inte kan framföra dina åsikter på något annat sätt än att säga att alla andra inte förstår bättre så visar det bara vad lite du kan själv.

Så det är alltså jag som håller på med hårklyverier, har du några exempel? För jag förstår inte hur du resonerar. Jag framförde mina åsikter, och du gav en kommentar som strök under en helt annan punkt. Jag har varken tid eller ork att ta detta vidare, ska ut i värmen igen innan det blir för kallt : )

Har inte sagt att du håller på med hårklyverier men du har inget vettigt att säga. Det enda du sagt efter att producenten har mest ansvar är att säga att ingen annan förstår vad dom pratar om.

exempel

Skrivet av Grön:

"Herregud sitt inte och skriv om saker du inte vet det minsta om. Låt någon med lite erfarenhet sköta den biten tack!"

"Det där är bara hårklyverier, har du inget vettigt att säga så var tyst."

"Herregud lite väl omoget fourm för mig.."

"Om du bara hade kunskapen och erfarenheten skulle du förstå det."

Om du nu tycker att du själv är så insatt i ämnet kan du ju prova att briljera med dina kunskaper istället för att säga att ingen annan vet vad dom pratar och utan att bevisa att du själv kan något. För klaga på andra och inte kommer med något vettigt själv gör personer som inte kan något. Hittills passar du in i den mallen.

Om du inte förstod relevansen i varför du blev citerad var för att du var med i kedjan av citat som diskuterad om hur mycket bessons insats kommer påverka slutresultatet. Baserat på hur mycket filmer han är med och producerar och efter att ha sett en hel del av dom så kan man nog konstatera att den inte kommer vara överdrivet stor.

Producenten kan ha hur mycket ansvar han vill över produktionen men det kommer fortfarande inte garantera kvaliten på filmen eftersom han inte är ensam om att göra den. Det diskuterades också, men om du bara ville säga att producenten har störst ansvar och klaga på att alla andra inte förstår bättre så visst.

För att återgå lite till vad tråden handlade om så håller jag med om att Billy Zane verkade bättre för rollen än Timothy Olyphant baserat på bilderna i denna tråden.

Skrivet av z0idberg:
Skrivet av Grön:

Om du bara hade kunskapen och erfarenheten skulle du förstå det.

Med andra ord: om jag visste så skulle jag veta. Imponerande slutsats, fast inget svar på någon av mina frågor. Vad jag hoppades var att du i din outsägliga visdom skulle vara beredd att upplysa mig okunniga stackare. Slänga åt mig en kunskapssmula från din förnäma plats vid vetandets bord, så att säga. Nåja, jag kan ju fortsätta hoppas... din tid är kanske alldeles för dyrbar för att lättvindigt bortkastas på det Sisofysarbete det uppenbarligen skulle utgöra att kasta några förklarande pärlor för forumets svin.

(;))

Okej, för att svara på din första fråga. Ja man kan självklart se det, i vissa filmer är det uppenbart att någon producent jobbat med projektet. Så jag tycker själv det är lite fel att påstå att det inte går. Sedan tyckte jag det var lite fult att skriva "Därmed inte sagt att rollen som producent är särskilt betydande för en films innehåll eller kvalitet - den är tvärtom ganska oväsentlig" då det helt enkelt inte stämmer.

Inaktiv
Skrivet av Grön:
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av Grön:

Om du bara hade kunskapen och erfarenheten skulle du förstå det.

Med andra ord: om jag visste så skulle jag veta. Imponerande slutsats, fast inget svar på någon av mina frågor. Vad jag hoppades var att du i din outsägliga visdom skulle vara beredd att upplysa mig okunniga stackare. Slänga åt mig en kunskapssmula från din förnäma plats vid vetandets bord, så att säga. Nåja, jag kan ju fortsätta hoppas... din tid är kanske alldeles för dyrbar för att lättvindigt bortkastas på det Sisofysarbete det uppenbarligen skulle utgöra att kasta några förklarande pärlor för forumets svin.

(;))

Okej, för att svara på din första fråga. Ja man kan självklart se det, i vissa filmer är det uppenbart att någon producent jobbat med projektet. Så jag tycker själv det är lite fel att påstå att det inte går. Sedan tyckte jag det var lite fult att skriva "Därmed inte sagt att rollen som producent är särskilt betydande för en films innehåll eller kvalitet - den är tvärtom ganska oväsentlig" då det helt enkelt inte stämmer.

Okej, tack för svaret! Jag erkänner att jag inte själv är speciellt insatt i hur mycket en producent gör, men kan vi komma överens om att Luc Besson kommer att påverka filmens "stil" mindre som producent än om han varit regissör och manusförfattare, vilket han var för t.ex. Léon? Och på tal om ditt exempel, Pulp Fiction; det är väl ändå inte producenten/producenterna som man tänker på i det fallet (åtminstone om infon på IMDB stämmer)? Eller menar du bara det att det inte blivit någon film alls utan producenter?

Medlem

Timothy Olyphant som fourtyseven. En ganska positiv överraskning efter att alla trott att Vin Diesel skulle spela huvudkaraktären.

Får se. Man hoppas att Gens drar rätt i trådarna.

12
Skriv svar