Problemet med att ha multipla bloggar

Problemet med att ha multipla bloggar

Som man bäddar får man ligga.

Vet inte vem som först myntade det uttrycket, men ack så jävla bra det stämmer. Jag har valt att dels driva bloggen The Fool på engelska för att jag tyckte det var en bra idé att skriva ned litet tankar om spel och anime samt blanda in privatlivet litet grann då och då eller försöka att få besökarna avundsjuka med diverse inköp.

Men det räckte givetvis inte, nejdå. I ren girighet för utrymme(hade ju bara 1GB på The Fool) så skaffade jag en blogg till. Men denna skrev jag på svenska eftersom jag kände att det var en bra träning för mig. Då jag vill skriva och att skriva på svenska är bra träning. Även om man lika gärna kan lära sig fel saker...

Vad skulle den bloggen handla om då? Det är inte speciellt attraktivt att skriva ned samma saker på två ställen, även fast det är olika språk. Så samma premisser men annat språk, anime, tv-spel, litet personliga grejor och diverse inköp. Sidan blev Nibelung Valesti.

Att skriva på svenska gjorde att min engelska blogg blev lidande och jag skrev nästan ingenting alls där under en lång period. Den fick dock mer vuxet innehåll i mina första poster då jag inte velat skriva om något sådant på min engelska blogg då mina föräldrar läser den då och då...

Så min svenska blogg fick bli utlopp för de mer mörkare sidorna av inläggen jag ville skriva. Nu spelar det ingen roll. Nibelung Valesti har en del inlägg som är NSFW, The Fool har också inlägg som är NSFW, mest för att jag nu inte längre riktigt bryr mig och att jag vill få fram litet mera om visual novels inom dessa delar av världen. Tyvärr är de flesta som är översatta ren skit i min mening och ska man få tag på några bra måste man lita till fan översatta och patchade versioner.

Sedan har vi den här bloggen på SP.se. Som ni märker så är den inte precis väl använd. Anledningen är brist på saker att skriva. Det är inte precis så att ni vill ha en recension/tankar om valfri visual novel där man ska

våldta så många tjejer som möjligt

eller hur? Dessutom går det emot reglerna på SP.se vilket jag tänker följa.

Det får räcka att headern är litet mysko Men ni kan vara lugna, ingen erotik ju längre ned man kommer.

Nu har jag tappat tråden. Men kort: Det största problemet med att ha multipla bloggar är att skaffa material att fylla de med.

tack för mig.

#blogg


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem
Problemet med att ha multipla bloggar

Inte en känga mot dig personligen, men det stora problemet med bloggar är ju att så många som INTE har något att fylla sin blogg med ändå skriver :).

Jo, så kan man ju också se det. Kan man inte hänvisa den här sidan så att ens blogginlägg syns här som man gjort på andra bloggar?


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar