Valve: Portal avklarat på fyra timmar

Robot
Medlem
Valve: Portal avklarat på fyra timmar

Hmm...4 timmar låter lite lamt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

godkänt?!
HAH

nog för att jag älskar riktigt korta (och helst linjära!) spel, men tar det så här lång till att släppa en "episod" så ska allt som kommer med den vara top-notch, och vad jag förstår så brukar folk inte uppskatta 4 timmars speltid.

valve suger tack så mycket, nästa

Medlem

Vad gnäller du om ? Du får ju med Portal och Team Fortress gratis när du köper Episode 2.
Var glad att du får med nått extra över huvud taget.

Medlem

Portal tar 4 timmar, Episode 2 tar 6 timmar. 10 timmar speltid på 1½ år ? Lika snabba som alltid Valve.

Och Team Fortress räknas inte, det har vi väntat på alltför länge.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hur vet du att Episode 2 tar 6 timmar ? Spelet är ju inte ens klart...

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Hur vet du att Episode 2 tar 6 timmar ? Spelet är ju inte ens klart...

Valve själva sade nyligen att spelet skulle få en sex timmar speltid. Och som vi alla vet brukar det aldrig bli den beräknade tiden som utvecklarna uppger och det blir framförallt inte längre.

Sedan måste jag säga att fyra timmar kan låta kort, men jag tycker det är hyfsad tid då Portal är mer ett spel som Valve har utvecklat för att testa mekaniken med portaler. Så jag är själv överraskad att det ens blir fyra timmar.

Medlem

När det gäller actionspel så tycker jag 4 timmar är ganska lagom... alltså, turtles till snes äger ju och det tog vadå? 30min att klara?


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Bra längd om man vill springa igenom spelet så snabbt som möjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snälla säg att det följer med en enkel editor till det... får väl ta och fila på mina Hammerkunskaper annars.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Team Fortress räknas inte, det har vi väntat på alltför länge.

haha...innan 2005 minns jag en trailer som sa
och har för mej den var ifrån 2001 eller något


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Precis som med Narbacular Drop så kommer antagligen Portals storhet ligga i custombanorna. Vissa hemmaknåpare är riktigt finurliga.

Medlem

Hammer är ju enkelt..

Medlem
Skrivet av Nic2:

Hammer är ju enkelt..

Mmm precis, tom. jag lyckades att jobba i Hammer (Half-Life 1) och det säger mycket det. ;D

Annars så ska det väl finnas någon sorts av tutorial i Hammer-programmet?

Annars kan man alltid kanske gå hit?

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av Nic2:

Hammer är ju enkelt..

Mmm precis, tom. jag lyckades att jobba i Hammer (Half-Life 1) och det säger mycket det. ;D

Annars så ska det väl finnas någon sorts av tutorial i Hammer-programmet?

Annars kan man alltid kanske gå hit?

Jo, jag vet att det är grymt enkelt. Har också hållt på i Hammer med Half-Life 1, men tänkte mer på någon sån här tokenkel variant... typ lika enkelt som Jetpack editorn. Det är kul att kunna ha lite kompisar över och bygga lite banor och låta varandra pröva. Har gjort det en hel del med Jetpack.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Portal tar 4 timmar, Episode 2 tar 6 timmar. 10 timmar speltid på 1½ år ? Lika snabba som alltid Valve.

Och Team Fortress räknas inte, det har vi väntat på alltför länge.

Japp, http://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_time


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Just Portal känns som ett sånt där spel som man kan rå-fastna på en bana i timmar om man inte förstår vad man måste göra.

Medlem

Det kan inte va så jäkla lätt att hitta på kluriga banor...
Och man får säkert hålla på ganska länge för att klara vissa banor!

KoP
Medlem

4 timmar om man rushar igenom portal och vet hur man ska gå tillväga för att klara varje rum eller? Inte sagt att alla kommer klara av det på 4 timmar..

Medlem

Är det 4 timmar om man kan banorna är det ju långt. Första gången lär det ju ta evigheter, i alla fall om det kan bli så knepigt som jag gissar.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Episode 2 skulle väl ligga på 8 timmar enligt senaste från Valve? Finns tom. nyheter om det här på FZ

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Portal tar 4 timmar, Episode 2 tar 6 timmar. 10 timmar speltid på 1½ år ? Lika snabba som alltid Valve.

Och Team Fortress räknas inte, det har vi väntat på alltför länge.

Hmmm... Om Duke Nukem Forever har motsvarande antal speltimmar så blir det i så fall nästan 70h speltid!

(Och nej, jag tror inte det på riktigt...)

Medlem

Oroväckande utveckling

1
Skriv svar