Games for Windows LIVE - nu officiellt

Medlem

350 spänn om året för att få äga 360-spelare? Sure thing.
Dom kommer inte ha en chans, även med autoaim och whatever.
Ska bli skitkul!

Medlem
Skrivet av Schimpans:

Kul att betala 350 spänn i månaden för att möta folk med autoaim.

typ...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Värdelöst.. vad mer kan man säga?

Lika bra att spola ner 350 spänn i toaletten..

Inaktiv

Att läsa den här tråden från start till slut är som att kolla på stafett i missuppfattning!

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Att läsa den här tråden från start till slut är som att kolla på stafett i missuppfattning!

Att investera pengar i Microsoft var ett universumsmästerskap i misstag.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Citat:

Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis? Är innehållet i Games for Windows LIVE värt ett medlemskap?

Men nu handlar ju detta inte om något vi alltid gjort gratis, visst har vi spelat spel gratis PC vs PC men inte PC vs 360, och det är STOR skillnad.

Vad är det som är stor skillnad? Du ska inte tro att det är någon teknisk begränsning i konsolerna som gör att det kostar att spela xbox över internet.

Medlem
Skrivet av Nic2:

och vilka spel är det som stöder det här ens?

Det står i texten. Initialt är det Halo 2, Shadowrun och UNO. Sen återstår det att se efter det...

Medlem

Jag har Live för 360, betalar för det, och kan lätt säga att jag aldrig kommer att använda det på PC:n.

Finns fullt fungerande tjänster där redan.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Om jag kan få spel som Gears of War på PC, why not.. Kan ju va rätt skönt och gå in och äga Xboxarna lite då och då

Inaktiv
Skrivet av iramirion:

Att läsa den här tråden från start till slut är som att kolla på stafett i missuppfattning!

haha, word!

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Jag har Live för 360, betalar för det, och kan lätt säga att jag aldrig kommer att använda det på PC:n.

Finns fullt fungerande tjänster där redan.

Så du väljer alltså bort en tjänst som du redan betalar för? Verkar rätt så korkat om du frågar mig, ungefär lika korkat som att vara subscriber på Fileplanet men man laddar ner allt från en trögare sida

Skrivet av Chimme:
Skrivet av Mahone:
Citat:

Frågorna är många, kommer vi pc-ägare att betala för något vi alltid gjort gratis? Är innehållet i Games for Windows LIVE värt ett medlemskap?

Men nu handlar ju detta inte om något vi alltid gjort gratis, visst har vi spelat spel gratis PC vs PC men inte PC vs 360, och det är STOR skillnad.

Vad är det som är stor skillnad? Du ska inte tro att det är någon teknisk begränsning i konsolerna som gör att det kostar att spela xbox över internet.

Du får va du betalar är det lättaste man kan förklara till någon som uppenbarlingen varken äger en 360 eller Live. Det kommer ju självklart alltid finnas en gratis möjlighet, men då är de inte samma kvalité som om produkten/tjänsten skulle ha kostat. Jämför vilka produkter som helst i världen, de dom kostar mer pengar är oftast bättre kvalité, dyrare kläder håller längre och dyrare matvaror är oftast godare och håller längre.

Anledningen till att de kommer kosta att spela mot xbox-spelare är för att någon måste ju koppla ihop dom två olika platformarna, och vilka tror du de bli? Jo, Microsoft... Alltså jag fattar inte varför ni måste hålla på och klaga hela jävla tiden så fort något går emot er vilja och ert sätt att "styra" på, starta fan ett eget företag och gör som ni själv vill och tycker.

Medlem

Jag förstår inte. VARFÖR vill man spela mot en konsolspelare? Är det någon skillnad mot de andra som spelar på PC? Moståndare som moståndare IMO... eller är det något jag missat totalt?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av skribb:

Jag förstår inte. VARFÖR vill man spela mot en konsolspelare? Är det någon skillnad mot de andra som spelar på PC? Moståndare som moståndare IMO... eller är det något jag missat totalt?

Därför länge nu har PC-gamers sagt att dom lätt skulle äga en konsoll-gamer, med eller utan autoaim. Och varför skulle de inte blandas? Är ju nästan lite rasistfasoner det här med PC och konsoll, nu förtiden så beblandar sig ju både raser och kön med varandra så varför skulle inte gamers kunna göra detsamma?

Medlem
Skrivet av majsalle:

Tänk att spela Halo 2 på boxen, med handkontroll och möta en PC-spelare som spelar med mus och tangentbord. Kommer ju bli omöjligt att vinna om man inte spelar på PC!

Har man nu betalt dyra pengar dels för en 360 och sen för möjligheten att spela online på ett balanserat och rättvist sätt vill iaf inte jag att PC-spelare (inget om er) kommer in på 360 servrarna och rubbar balansen med sitt kontrollövertag. Nej tack, säger jag.

Det var precis det jag tänkte. Det här känns inte så specielt genomtänkt.


signatur

Gaming is a lifestyle!

Inaktiv

Men shit, alltså de företag som kommer att ha spel som är cross platform (typ Shadowrun) kommer ju arbeta hårt för att allt ska vara på lika villkor, i vissa spel kommer det självklart att vara fördel med mus/tangentbord som FPS men det kommer vara ballanserat så 360 spelare har autoaim och liknande, Shadowrun har ju testats i evigheter för att göra det så ballanserat som möjligt, och de som spelat det säger att det går inte att urskilja vem som är PC spelare eller konsoll spelare.

Det som är bra med Live på PC är ju såklart achivements, jag säger bara det kommer förändra ert sätt att spela.
Sen även för folk som kanske har en poolare med en 360 medans personen själv endast har en PC, folk i klaner som vill spela med varandra etc etc.

Som jag ser det betalar du inte 500kr om året bara för att kunna spela mot 360 spelare, du får ju tillgång till att spela mot en hel del fler människor, får matchmaking och ranking, multiplayer achievements osv.
Om man inte vill ha det, fine, men jag ser defenitivt männskor som kommer vilja ha det.

Halo2 är förövrigt inget spel som kommer att funka crossplatform!

Medlem
Skrivet av Mahone:

För er som inte tycker om idén att kunna spela mot Xbox användare så är det väl bara att inte skaffa Gold och fortsätta att spela mot dom mest orutinerade spelarna som finns.

I fukkin lol'd - akta dig så du inte blir lunchad av PC-spelarna för den kommentaren.

Medlem

350 spänn är ju för i helvete minst 6-7 pizzor! Visst på ett år men ändå.

Medlem

Jag skulle knappt lira mot Xbox folk om jag så fick betalt

Citat:

Tänk att spela Halo 2 på boxen, med handkontroll och möta en PC-spelare som spelar med mus och tangentbord. Kommer ju bli omöjligt att vinna om man inte spelar på PC!

Det finns folk som påstår att man kan blir lika bra med en pad, ska blir jävlit intressant att se hur de går. Jag är ju helt säker på att mus/tbord kommer knäcka alla små pads

Medlem

dumt påhitt


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Fantastiskt kul att det är på gång! Något jag verkligen längtat efter! Eftersom jag är en cool kille så har jag redan ett Live-konto.

Medlem

att PC-gamers kommer kunna köra mot 360-gamers är typ den bästa chansen man kan få för att bevisa att PC är bättre än någon konsoll


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

12
Skriv svar