Så skapas animationerna i Warhammer Online

Robot
Inaktiv
Så skapas animationerna i Warhammer Online

MER!!
*fap* *fap* *fap* *fap* *fap*

Inaktiv

Fan va coolt det här spelet kommer att bli!

Medlem

ser lovande ut, dock ska jag hålla mig undan MMO, vill inte bli beroende!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker animationen för slå känns onaturlig, ser väldigt mycket sånt i 3rd person spel. Kan de inte fortsätta en animation i ett flyt istället för att gå från början och börja på nytt efter varje slag?

Medlem

Blev mest impad av att tjockisen som gör animationerna kunde hoppa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Kan de inte fortsätta en animation i ett flyt istället för att gå från början och börja på nytt efter varje slag?

nog för att det finns flertalet spel där du kan använda dig utav combo slag för att länka ihop animationer, men i mmo spel så vill man nog gärna gå tillbaka till en grund pose då sånna spel går ut på att en slår och väntar tills nästa spelare har slagit och så vidare.
sen i allmänhet så vill man nog inte behöva förflytta sig allt för långt i världen bara för att man gör ett slag, vill man gå framåt så väljer man att gå framåt.

onaturligt vette fan om heller..
heldre för stora och "onaturliga" animationer än små sublima rörelser som faktiskt kommer kännas onaturliga.

Medlem

han verkar ju ha ett soft jobb. animera är ju skojigt. Lite förvånande att de kör 3D Max dock. trodde de flesta gått över till maya.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Åh vad kul att se 3dsmax användas av ett spelutvecklingsföretag. Ger mig nästan all anledning att inte begå självmord.

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

han verkar ju ha ett soft jobb. animera är ju skojigt. Lite förvånande att de kör 3D Max dock. trodde de flesta gått över till maya.

tänkte samma sak


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Intressant

Den här typen av filmer borde visas oftare så att alla kan få se hur mycket arbete som ligger bakom karaktärerna och övriga ting i spelen.

Medlem

Om jag känner Mythic rätt kommer det finnas combos, men självklart vill de inte visa för mycket redan nu.

Kommer utan tvekan köpa detta spel!

Medlem

Att jobba med skapande av spel måste ändå vara en dröm för mig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Att jobba med skapande av spel måste ändå vara en dröm för mig.

nej, din dröm innefattar saker som är förbjudet i 38 olika länder


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

trodde de flesta gått över till maya.

otroligt fel
i Sverige (as far as I know) så animeras det i Motion Builder till och med.

på rak arm kan jag nämna Crap Life 2 som ju fick sina "karaktärer" gjorda i XSI till och med..

Medlem

Jag förstår inte riktigt varför det satsas mer på grafik än på animation och ljud. Är det bara jag som älskar välgjorda animationer och ljud?

Senaste som jag gillade animationerna i (iaf slagsmålsanimationerna) är Jade Empire, inte för att de var outstanding utan för att det var ett rollspel som inte hade urkassa animationer för en gångs skull.

Angående warhammer så är jag mer sugen på det där war40k-mmorpg-t som annonserades, men 3-4 års väntan..

Medlem

De flesta rpg har inte dåliga animationer dock är spelen uppbyggda på ett sätt att fighterna blir stela då man mest står still och slår på varandra...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar