Hunden i Fable 2 demonstrerad

Robot
Medlem
Hunden i Fable 2 demonstrerad

Bara jag som tyckte hundens svans hade spasmer?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Jee
Medlem

Hoppas bara det blir lite större än förra spelet. Halo 3 och Fable 2 är det jag ser fram emot mest just nu.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hoppas verkligen att det blir större än det första spelet.. Fable 1 tog ju inte många timmar att klara. Ser själv fram emot guitar hero, fable 2 och mass effect..

Medlem

RPG med inbyggd tamagotchi, innovation?

Får känslan av att det är en gimmick man tröttnar på rätt fort. Hoppas det finns mycket mer nya grejor i spelet än ettan.

Fable överlag kändes ju som bra idèr, fast ingen av dom var välutförda nog för att hålla i längden. Det var ju som sagt inget långt spel men å andra sidan så var det långt nog för vad det hade att ge.

Inaktiv

Tror det här lär bli en väldigt intressant sak, jag känner att jag förmodligen kommer känna för den virtuella hunden... Och det låter inte uppmuntrande hur de säger att om de ser att jag på något sätt bryr mig om hunden så kommer de jävlas med den.

Jag gillar de relaterade länkarna på slutet

"read more:

* dog
* fable 2
* peter molyneux
* syphilis
"

Syphilis!?

Snygg hund och så, men för en gångs skull är jag emot Molyneaux. Ska detta vara bland det mest innovativa som gjorts, eller hur han nu uttryckte det? Han hittar till och med ett icke-problem som lösts genom att hunden kommit till med det fånigt krystade exemplet om minimaps. Ifall spelet kan spelas helt genom minimapen borde han kanske fundera en sekund på om det inte är speldesignen som brister.

Att hunden går i förväg och varnar för fara och sånt är jättebra. Likaså är det häftigt att han fortsätter leta efter en hela tiden ifall man springer iväg, även om den sista biten om att han plötsligt dyker upp och klöser på en dörr där man är och att alla omkring en blir "VA, VILKEN HJÄRTELÖS SPELARE" uppenbarligen är ett äkta exempel av Molyneaux-hype. Men att han försöker få dessa saker att framstå som ett jättesteg framåt är bara töntigt. Fallout hade det redan för tio år sedan.

Det här citatet kunde jag heller inte undgå att reagera på: "This is also what role-playing is, doing cool stuff." Fantastisk definition av rollspel han har. Istället för att fokusera på en hund så mycket kanske han borde satsa på att göra Fable 2 mer än bara Good guy - Bad guy (vilket bestäms genom ett val före varje uppdrag), vilket ettan var.

Medlem

Man kunde ju lämna hunden och skita i den och fortsätta spelet utan den.

Medlem

Vill han imponera på någon borde han fokusera på att få hälften av det han sagt in i spelet...

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det här citatet kunde jag heller inte undgå att reagera på: "This is also what role-playing is, doing cool stuff." Fantastisk definition av rollspel han har. Istället för att fokusera på en hund så mycket kanske han borde satsa på att göra Fable 2 mer än bara Good guy - Bad guy (vilket bestäms genom ett val före varje uppdrag), vilket ettan var.

Håller med, man vill kunna vara mer ond/god "på fötterna" så att säga.. jag älskar t.ex kotor 2 där man hela tiden ställs mellan val av god/ond i olika nivåer samt "skuggor av grått"

Medlem
Skrivet av NoCc:
Skrivet av peak_performance:

Det här citatet kunde jag heller inte undgå att reagera på: "This is also what role-playing is, doing cool stuff." Fantastisk definition av rollspel han har. Istället för att fokusera på en hund så mycket kanske han borde satsa på att göra Fable 2 mer än bara Good guy - Bad guy (vilket bestäms genom ett val före varje uppdrag), vilket ettan var.

Håller med, man vill kunna vara mer ond/god "på fötterna" så att säga.. jag älskar t.ex kotor 2 där man hela tiden ställs mellan val av god/ond i olika nivåer samt "skuggor av grått"

Det tråkiga med sådana spel är att det oftast bara finns "slut" för God eller Ond. Jag brukar spela rätt "grått" och tvingas ändå på slutet välja sida liksom.

Det finns inget alternativ liknande, "det här skiter jag i nu drar jag."

Medlem

MaxMC det riktiga slutet till kotor har flera val, då ens party members ställs emot varandra osv, men visst man kan inte total skita i det

Medlem

Blä, hans presentation (såg den fulla på gamespot) lämnade bara en dålig smak i munnen tycker jag.

Varför inte lägga allt krut på bra story, intressanta karaktärer med djup, roliga/varierande quests samt en tillräckligt intressant/vacker spelvärld? Det är DET som folk i slutändan bryr sig om. SAMT utveckla de idéer som fanns i Fable (äga hus/affär osv). Kanske en idé att göra klart halvfärdiga idéer innan man rusar iväg och lägger till nya saker som också bara blir halvfärdiga och därmed halvroliga.

Fable hade varit bättre med en mer öppen approach, folk vill kunna gå i skogen hursomhelst, inte en massa osynliga väggar så man bara kan följa en viss väg. Finns det öht en sämre stämingsdödare i ett rollspel? Att de inte känner till sånt som spelskapare gör en ju lite orolig.


signatur
Inaktiv

För er som lirat Shadow of the colossus, så känns det helt underbart att ha ett helt fritt tänkande kreatur med sig vid stridens hetta. Jag tycker det låter helt fantastiskt. Jag tror ni aldrig riktigt kommer förstå det förrän ni antingen lirar SotC eller spelar det här. Jag hatar Fable 1 men det här kan vara värt att testa. Att skylla på att Fallout hade det är ju rena blindstyre - för jag tycker den här hunden är ganska övertygande som en hund och inte bara en stel sprite på skärmen som hade fyra riktningar och en ljudfil associerad till den. :]

Medlem

Älskade Fable och hoppas att 2:an ska bli en värdig uppföljare.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Mysig hund, hoppas hela spelet blir lika mysigt.. Spel med mysig känsla kan man spela länge, och mysa till. \o/

Inaktiv

Ingen som tar upp "nyheten" om skyddad/oskyddad sex.

Det känns som en ny sak i ett spel iallafall


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv

Ok, lägg vikten på dessa, för mig, meningslösa livssimulationsgimmickar, men att kalla det för ett rollspel är detsamma som att kasta sten i glashus. Kotor, Fable, Oblivion o s v innehåller alla bara tomma val utan riktiga konsekvenser.

Visst, de är fria att utveckla vad de vill (även om jag hävdar att det är efterfrågan på dessa spel som förstör spelindustrin, inte piratkopiering), men marknadsför det inte som ett (action)rollspel; en genre som f ö bara är ett sätt att säga "vi har gjort ett coolt spel med mycket action och loot" där ordet "rollspel" står för kass dialog.

Vad sägs om ett genomarbetat spel som du faktiskt känner dig delaktig i, och då menar jag på ett annat plan än det grafiska (wow, jag fick hörntänder när jag sparkade ihjäl hönan! rpg är det bästa någonsin!).

KoP
Medlem
Skrivet av MKultra:

Blä, hans presentation (såg den fulla på gamespot) lämnade bara en dålig smak i munnen tycker jag.

Varför inte lägga allt krut på bra story, intressanta karaktärer med djup, roliga/varierande quests samt en tillräckligt intressant/vacker spelvärld? Det är DET som folk i slutändan bryr sig om. SAMT utveckla de idéer som fanns i Fable (äga hus/affär osv). Kanske en idé att göra klart halvfärdiga idéer innan man rusar iväg och lägger till nya saker som också bara blir halvfärdiga och därmed halvroliga.

Fable hade varit bättre med en mer öppen approach, folk vill kunna gå i skogen hursomhelst, inte en massa osynliga väggar så man bara kan följa en viss väg. Finns det öht en sämre stämingsdödare i ett rollspel? Att de inte känner till sånt som spelskapare gör en ju lite orolig.

Hur vet du att dom inte lagt krutet på en bra story och djup m.m.? Vet ju inte så värst mycket om detta spel ännu. Får se vart det bär när spelet
recenseras. Förutfattande meningar kallas d.

Medlem

Tycker det ser kanon kul ut oavsett om det kan kallas rollspel eller inte...spel räcker för mig.


signatur

Your words are as empty as your future...

Skrivet av KoP:

Hur vet du att dom inte lagt krutet på en bra story och djup m.m.? Vet ju inte så värst mycket om detta spel ännu. Får se vart det bär när spelet
recenseras. Förutfattande meningar kallas d.

Han spekulerar nog utifrån Fable 1, vilket enligt mig är en bra utgångspunkt. Med tanke på Molyneaux prat kring detta, kombinerat med andra av deras titlar, backas spekulationerna upp ännu mer. Det är klart att vi inte vet något särskilt före vi spelar spelet, men sånt ska aldrig hindra en ifrån att få spekulera

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur vet du att dom inte lagt krutet på en bra story och djup m.m.? Vet ju inte så värst mycket om detta spel ännu. Får se vart det bär när spelet
recenseras. Förutfattande meningar kallas d.

"Tidigare erfarenheter" kallas det

Sen OM det varit story och djup som man lagt krutet på så skulle man väl välja att hypa det och inte låta 80% av presentationen om spelet handla om en NPC som kan följa efter dig?

Jag är rätt säker på att uppföljaren också blir ett spel fyllt av ytliga features som impar på pappret och i bästa fall på en ansenlig hoper konsolägare.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MKultra:

"Tidigare erfarenheter" kallas det

Sen OM det varit story och djup som man lagt krutet på så skulle man väl välja att hypa det och inte låta 80% av presentationen om spelet handla om en NPC som kan följa efter dig?

Jag är rätt säker på att uppföljaren också blir ett spel fyllt av ytliga features som impar på pappret och i bästa fall på en ansenlig hoper konsolägare.

LOL!vadå tidigare erfarenheter? om du hade tidigare erfarenheter av spelet borde du veta att fable 1 hade mer djup än dom flesta andra rollspel och har det ännu idag. tro mej jag har spelat dom flesta...
du pratar om att 80 procent av presentationen om spelet handlar om hunden.. har du tänkt tanken att detta inte är själva presentationen om spelet utan dom bara presenterar en grej som kommer att komma i spelet. i detta fall handlar det om hunden så jag förstår varför hunden är med 80 procent....
det enda negativa med fable 1 var att man klarade spelet på ungefär 10 timmar första gången. men dom säger ju att dom har gjort fable 2 mycket större. så det tar väl längre tid att klara det jag kommer förväntansfullt att vänta på fable 2 och hoppas det är lika bra som ettan. för av alla rollspelen jag har spelat ligger fable 1 långt upp

1
Skriv svar