Denna förbaskade mobildjungel

Denna förbaskade mobildjungel

Sitter med ett nummer av mobil i händerna. Anledningen att jag köpt numret är att de två mobiler som jag mest vill skaffa syns på framsidan och de testas: iPhone 3g och HTC Touch Diamond.

iPhone 3g får som jag väntat mig ta emot mycket skit på grund av att den ej har MMS, att den är bunden till Itunes, ingen egen fillista, dålig kamera och så vidare och vidare.

Det som stör mig mest där är iTunes, tycker illa om programmet och har om möjligt gärna något annat för att konfigurera telefonen. Men den är ändå läcker, dess OS och stora skärm lockar otroligt mycket. Att Telia sedan har sådana idiotiska priser är en annan femma.

Men eftersom de dels på deras hemsida och dels i mobiltidningen säger att man kan skaffa abonemang med Telia och få iPhonen för 1:- så är det väll relativt lugnt. Man får kolla litet närmare på det där.

Över till HTC Diamond Touch, anledningen att jag ville ha den är nästan samma som till iPhone, touchscreen, härligt OS och riktigt snyggt gränssnitt. Dessutom verkar den vara mer vänlig så att man lättare sätter sin egna stil på den.

Det som dock blev en dödare av HTC Diamond Touch var batteritiden, den verkar vara riktigt dålig om man ska tro Mobils test. Visst vad jag vet kan man installera egna fixar så att telefonen får bättre batteritid, men ändå nej.

Så som det är nu vann iPhone 3g. Men jag har länge väntat på Sony Ericsson X1 eller Xperia som den också kallas. Den ska släppas "snart". Så man får väll stå ut ett tag till och vänta tills man ser hur den funkar och hur dess batteritid är.

Varför kan de inte låta oss användare göra våra egna telefoner med det som vi vill ha i design och vad som finns inne i telefonen? GPS har jag ingen nytta av, det jag vill ha telefonen till är att ringa, skicka SMS, lyssna på musik och om det är till en jävligt bra taxa kanske surfa litet, läsa mail och så vidare.

Allt detta ska givetvis vara under en jävligt bra batteritid så jag slipper ladda den varje eviga dag. Samt att jag vill ha touchscreen som system för att styra, ett qwerty tangentbord är acceptabelt om man drar ut det under telefonen. Så som Xperia är.

Ack ack, denna söndriga själ vet inte vad den vill. Förhoppningsvis vet den vad den vill snart. Under tiden får jag nöja mig med den mobil jag har och så spela litet mera TV-spel, då brukar alla bekymmer försvinna, åtminstone för ett tag.

#blogg


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem
Denna förbaskade mobildjungel

Har en halvgammal Nokia.
stryktålig, trevlig och går att ringa med. Skön knappsats också. Är väl det man behöver och jag är nöjd, men visst sneglar man lite på iPhone:en.

Precis, då jag inte vill ha en massa maskiner vill jag ju även ha en bra mp3 spelare. Vilket jag får i och med iphone. Även Xperia.

Men som sagt, är ju inget fel på min SE W850i heller så. Den teknikgalna delen av mig vill dock ha något nytt.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar