Live för Windows Vista kostar pengar

Skrivet av moondragon:

Sorligt att kapitalismen börjar att slå sönder spelmarknaden.

Spelmarknaden har länge varit sönderslagen av kapitalismen...

Medlem

Vilket jävla gnäll om kapitalism, tror ni att det hade funnits några spel alls om det inte var för kapitalismen? Tror ni att produktion av datorspel skulle inkluderas i en planekonomi eller? Väx upp.

Eller ni kan tror att alla speltillverkare tillverkar spel för att det är så sabla kul och hemskt gärna gör det gratis?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Shitt halva FZs användare är verkligen invalido ibland! FATTA att detta endast är ifall ni vill lira mot xbox360 användare! o vem f****n vill det?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Jag har inte riktigt sett något konkret vad man får för sina pengar?, Vad skulle vara den stora fördelen vara med att ha ett live konto som skulle locka alla vi pc spelare?

Ska nämna att jag inte är xbox360 ägare och att jag aldrig testat någon livetjänst.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

snälla jag har inte förstått detta?

kommer detta att gälla alla pc spel
1. gäller det bara vista
2. gäller det alla spel

Medlem
Skrivet av fanboy:

Som jag förstod det så gäller det för de som ska spela ett PC spel mot Xbox användare?

Eller är jag ute och cyklar då?

Självklart är det så, folk skriker och gapar utan att veta vad de whinar om. Löjligt.

Självklart ska MS ha betalt av PC-spelare som vill spela mot 360.


signatur
Medlem
Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av LimStift:

Det är ju ren vinst om man redan har en 360 med Live-konto, men om man bara har dator så kan det ju kännas konstigt.

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.

Bäst att avvakta tills man får vidare info. Jag reagerade lite smått där på ditt inlägg "är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket" ->
Ta alla de här 'små' kostnaderna som inte är särskilt mycket och lägg det i en klumpsumma, det blir ganska mycket.

Jag tror att denna tjänst som man betalar för är om man vill spela mot xbox360 användare.

600kr om året är inte mycket, 600/12=50, skippa en pizza i månaden så har du fått ihop dom pengarna.

Och jag hoppas att det är att det bara är dom som vill spela mot xbox360 användare, förargligt annars..

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

snälla jag har inte förstått detta?

kommer detta att gälla alla pc spel
1. gäller det bara vista
2. gäller det alla spel

Du kommer att kunna spel online precis som innan. Det är bara tex om du ska spela Halo 2 Vista på M$ dedikerade servrar och använda matchmaking funktioner samt låsa upp achievments och liknande.
Du kommer även att kunna spela Halo 2 Vista online utan Windows Live.
It will come in two tiers, free Silver and paid Gold. Gamertags are shared between the Xbox and Windows incarnations of Live, so players with a Gold account will have Gold functionality on both platforms. Unlike on Xbox Live, a Silver account will allow players to compete online as well as use the game's built in voice chat.

Hela artikeln:
http://www.shacknews.com/extras/2007/030607_halo2pc_1.x

Medlem

infon från shacknews var ju lite matigare än den från fz's länk.

och till er kapitalist hatare, flytta till kina eller nåt.

Medlem
Skrivet av Langos:

Vilket jävla gnäll om kapitalism, tror ni att det hade funnits några spel alls om det inte var för kapitalismen? Tror ni att produktion av datorspel skulle inkluderas i en planekonomi eller? Väx upp.

Eller ni kan tror att alla speltillverkare tillverkar spel för att det är så sabla kul och hemskt gärna gör det gratis?

Fast vem går de pengarna till? Tror inte utvecklarna får några av dom prenumerationspengarna alls. Det som jag stör mig på är inte just denna nyhet att det kommer kosta att lira mot 360 spelare... skiter fullständigt i det. Men det jag stör mig är att dom tar ett steg mot att ta betalt för t ex alla spel i vilket läge som helst. Jag skulle kunna se Microsoft bygga på Live tjänsten på PC till den grad att man måste betala Live guld kostnaden för att ens kunna spela ett Vista spel online. Men såklart, det är bara gissningar. Annars bryr jag mig inte ett dugg, vem vill lira mot konsolspelare ändå när man sitter på PCn?

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av LimStift:

Det är ju ren vinst om man redan har en 360 med Live-konto, men om man bara har dator så kan det ju kännas konstigt.

Dessutom är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket. Särskilt om det blir lika bra som till 360.

Bäst att avvakta tills man får vidare info. Jag reagerade lite smått där på ditt inlägg "är det ju 600kr om året, vilket inte alls är särskilt mycket" ->
Ta alla de här 'små' kostnaderna som inte är särskilt mycket och lägg det i en klumpsumma, det blir ganska mycket.

Jag tror att denna tjänst som man betalar för är om man vill spela mot xbox360 användare.

600kr om året är inte mycket, 600/12=50, skippa en pizza i månaden så har du fått ihop dom pengarna.

Och jag hoppas att det är att det bara är dom som vill spela mot xbox360 användare, förargligt annars..

Många bäckar små ...

Inaktiv

Men vafan nu försvan min post här av någon anledning??

Aja hur kan ni bli förvånade det fattar väll vilken apa som hällst att om det kostar på 360n kommer det kosta på PC dessutom så kommer det inte kosta att spela mot varandra över PCn bara PC mot 360 vilket ni borde vara glada för och om ni vi använda live fult ut.
Antar att Games for windows silver är precis som på 360 fast du oxå kan spela mot andra PC användare som vanligt.

Själv har jag inga problem med att hosta upp de ynka 50kr i månaden det kostar för att få använda allt som erbjuds över live.
Man använder ju Live servrarna när man spelar ungefär på samma sätt som när du spelar ett MMO, de används till matchmaking, ranking, stats, video/voice chat, email, jämnföra achivements och gamerscores, se vad andra spelar skicka invites eller hoppa direkt in plus allt som silver har.
Ofta jag sitter å snackar med poolarna över live (voicechat) när jag ser att de går på utan att spela eller spela två olika saker.
För mig har live verkligen gjort spelandet betydligt mer enklare och till en bättre upplevelse.
Hoppas de lyckas göra tjänsten lika välgjord på PC som den är på 360 bara och hoppas alla PC spel tillverkare börjar med achivments etc.

Att PS3ans nättjänst är gratis är ju jätte bra men man ska inte få för sig att den erbjuder samma helhet som live gör, där är spelen helt separerande från varandra.

Vad är det att bli upprörd om? Ni kommer att få spela era PC spel lika gratis som förr men ni kommer dessutom att få tillgång till en bättre tjänst sen de som vill kan få betala lite extra och spela mot deras kompisar med 360 och allt annat som live gold erbjuder.

Medlem

efter att länken till shacknews postades så framgår det att det inte kommer att kosta att lira pc mot pc, men enligt http://www.gameinformer.com/NR/exeres/00401D0E-110B-4260-B579...
så framgår inte detta. bara att det finns livem gold får 50 dollar och live silver. inget om vad som ingår eller uteblir i de olika paketen.

Medlem
Skrivet av Langos:

Vilket jävla gnäll om kapitalism, tror ni att det hade funnits några spel alls om det inte var för kapitalismen? Tror ni att produktion av datorspel skulle inkluderas i en planekonomi eller? Väx upp.

Eller ni kan tror att alla speltillverkare tillverkar spel för att det är så sabla kul och hemskt gärna gör det gratis?

I second that.

Medlem
Citat:

För mig handlar det mer om principen...

Håller helt med! Även om summan i sig inte är speciellt hög så är det helt klart ett steg i fel riktning. Jag blir mer och mer övertygad om att tiden med gratislir över nätet snart är över.

... eller "gratislir" är nog fel ord, vi har ju betalt för spelet vid ett tillfälle redan...

Skrivet av Dvorak:

Fast vem går de pengarna till? Tror inte utvecklarna får några av dom prenumerationspengarna alls.

Om inte utvecklare och förläggare tjänar någonting på att använda LIVE så kommer de inte heller att göra det. Jag tror knappast att samtlig nätverkstrafik från en Vista-dator kommer att gå genom microsofts servrar och kräva ett live-konto.

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

infon från shacknews var ju lite matigare än den från fz's länk.

och till er kapitalist hatare, flytta till kina eller nåt.

Kina är überkapitalistiskt så det blir svårt att undvika kapitalism där. I Nordkorea eller Kuba blir det nog enklare.

Medlem

Kina är väl snarare überkommunister? Alltså ett ganska bra land att fly till om man vill bort från kapitalismen, fast dom är iofs ett offer för kapitalismen så det bästa är nog att gå ut i skogen och skjuta sig själv

Microsoft är onda kommunister som vill fördärva våra själar!


signatur

Okej, låt gå för att detta bara gäller spel emot 360-spelare (något som återigen _inte_ framgick i Gameinformers artikel). Jag kan köpa det. Men ni som gnäller över att andra gnäller över att betala för att spela online, ge er. Är det konstigt att folk ser en övergång emot att betala för allt möjligt som sämre än förut och därför klagar på det? Sluta med skitsnacket om "en pizza i månaden omg big deal haterz", det har noll relevans.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Okej, låt gå för att detta bara gäller spel emot 360-spelare (något som återigen _inte_ framgick i Gameinformers artikel). Jag kan köpa det. Men ni som gnäller över att andra gnäller över att betala för att spela online, ge er. Är det konstigt att folk ser en övergång emot att betala för allt möjligt som sämre än förut och därför klagar på det? Sluta med skitsnacket om "en pizza i månaden omg big deal haterz", det har noll relevans.

Helt rätt.
Pengar kanske växer på träd för vissa och då har svårt att se klart, vad vet jag.

Inaktiv

Peak - knappast något som blir sämre än förut men alltså ni kommer ju fortsätta kunna spela spelen utanför lives servrar precis som ni har gjort förut via spelens egna matchmaking system (om de har något), vill man spela över lives servrar (och bla. där kunna spela mot 360 spelare) får man punga ut lite mer.

Det har inte med min kommentar att göra. Jag kan citera: "Men ni som gnäller över att andra gnäller över att betala för att spela online, ge er."

Medlem

Jag köper hellre en pizza extra i månaden än betalar för detta.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Jag köper hellre en pizza extra i månaden än betalar för detta.

Absolut. För pengarna som blir över kan man stödja anti-M$ gerillan.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Inaktiv

Peak, Joo men du skrev oxå :
Är det konstigt att folk ser en övergång emot att betala för allt möjligt som sämre än förut och därför klagar på det?

Inaktiv

äh...

Det är fritt val att betala för tjänsten liksom använda windows.
Vist, synd att de felsta nya spel bara kan spelas på den platformen.
Dock svårt att göra något åt som det är just nu.

URK
Medlem

har tröttnat på alla små utgifter en pizza där en krogrunda där bort i månaden. sen har vi visat delat på 5 år blir yttligare några pizzor mindre. ett livekonto guld ännu mindre pizzor sedan alla sims exp = ännu mindre pizzor. efter allt så sitter man vid datorn som eller lik efter det blir inga pizzor över som man kan leva på.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Och om Vista Live-tjänsten hade varit gratis för oss pc-spelare, vad hade xbox-spelarna sagt då? Ska dom betala för att få spela mot oss, men inte vi?

Det är det som är grejen, de ska inte heller behöva betala för påtvingat skit från pyttemjuk.
Det är ju ännu värre till xbox där de inte har något alternativ, det är live om man ska spela multiplayer.. helt sjukt enligt min åsikt..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

123
Skriv svar