FZ nu lite färggladare

Medlem

Själv tycker jag bollarna ser snygga ut, däremot fattar jag inte meningen. Vore till och med smartare att gör de direkt i morsekod. Ska du lära in vad varje jäkla boll står för eller ? =D

Jag vart lite förvånad förut föresten då ni gjorde uppdateringen utan denna nyhet, så i några minuter satt jag och funderade på om bollarna var någon bild som laddades upp fel.

Antikvitet
Skrivet av MadMartigaN:

Kan ni inte lägga till så om man klickar på den färgen/bilden så visas bara dom nyheterna i samma färg.

Det kommer komma. Det är en anledning till att vi har palettikonerna, de ska bli klickbara. En annan är att man kan hålla muspekaren över dem för att se vilken plattform nyheten är. Detta är viktigt för de av våra läsare som har nedsatt syn och framför allt de som har sämre färgseende.

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

dkd
Medlem

Om färgerna ändras så de smälter in i designen mer kommer det helt klart bli snyggare (som att skriva "om ni gör det snyggare blir det snyggare"... erjksrlfj).

Att så många klagar på "bollarna" förstår jag inte. De är visserligen överflödiga, men fula är de inte.

signatur

Ehe.

Medlem

Jag tycker att det var en trevlig nyhet, och bollarna ser inte alls dåligt ut, snarare tvärt om.

Nice work FZ!

signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av dkd:

Att så många klagar på "bollarna" förstår jag inte. De är visserligen överflödiga, men fula är de inte.

Exakt dom är överflödiga (och fula).

Inaktiv

Liter övertydligt kanske...dock inget som är direkt störande.

signatur

War never changes.

Medlem

skippa färgerna och ha text indikator istället

Medlem

En bra idé, men färgerna måste tweakas som sagt. Den lila och blåa är för ljusa.

Edit: Eller varför inte bara ha en liten bild på den plattform som nyheten rör. Någon snygg grafik som passar in på sidan.

Medlem

Det ser fint ut. Det blir ju Djurgårdsfärgerna som kommer att gälla för mig.

Medlem

snyggt och tydligt, jag gillar det
Nintendofärgen är kanske lite för mycket, sticker lite i ögonen, annars e det bra

Medlem

skitbra färger. fint jobbat.

Inaktiv
Skrivet av Tony:

En bra idé, men färgerna måste tweakas som sagt. Den lila och blåa är för ljusa.

Edit: Eller varför inte bara ha en liten bild på den plattform som nyheten rör. Någon snygg grafik som passar in på sidan.

Håller med Tony, bilder som

o.s.v. är bra mycket mer informativa.

Medlem

Gief back gamla röd/svarta sajten!!!1

Medlem

jag tycker FZ borde satsa lite mer på en diskret utseende, inte en massa fäger och bloggar och tecknade serier på en o samma sida, för mycket i ett.
jag tycker FZ borde ta bort bloggar rutan och ersätta den med dom senaste aktiva trådarna i forumet som förut.

Edit* jag märkte nu att ni har lagt till en ruta med dom senaste aktiva trådarna

Antikvitet
Skrivet av MaLiBu:

jag tycker FZ borde satsa lite mer på en diskret utseende, inte en massa fäger och bloggar och tecknade serier på en o samma sida, för mycket i ett.
jag tycker FZ borde ta bort bloggar rutan och ersätta den med dom senaste aktiva trådarna i forumet som förut.

Min bäste herre, har ni inte tittat på framsidan den senaste veckan? Vi har ju infört precis funktionen ni efterfrågar!

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

_78
Medlem

Känns som en vettig idé. Gött att snabbt kunna avgöra om nyheten är för mig eller inte utan att behöva scrolla igenom halva artikeln.
Tummen upp FZ.

signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Ehrm, jag tycker det var ett bra initiativ FZ men håller även med KazikluBey, en mycket bra ide med platforms ikonerna istället

signatur

Nämen!

Medlem

Bra ide :up:, men personligen tycker jag att det skulle räka med att bara ha palettikonerna, dom färjlagda rubrikerna skär sej litte med rästen av sidan (Kanse skulle funka om man hade en anna färg bakom rubrikerna).

Btw kan ni göra färg skilnaden störe mellan Nintendo och Playstation?

signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Tycker det verkar en lysande ide ^^

Medlem

efter att jag har kollat runt sidan så tycker jag att ni verkligen borde ta bort dom här färgerna, det var mycket bättre tidigare.

Medlem

Jag tycker det är svårare att läsa nyheterna nu med färgade rubriker.
Förut läste man alla rubriker i jakt efter något intressant, nu titta man först på färgen istället för att kanske hitta en artikel/nyhet, man egentligen inte letade efter från början.

Medlem

Gillar det skarpt, sköna färger oxå.
Bra jobbat FZ

Medlem

Klaga inte! Sajtkungen är ju bara omtänksam.

Medlem

Tack för att ni tar hänsyn till färgblinda! Varför inte bara slänga in en ikon som är 100ggr lättare att förknippa med plattformen? Precis som att rött betyder pc... eller vad det nu är för färg.

Medlem

tja, tänk att alla nyheter m.m. inte är stora (storleken) som release-listan eller äldre nyheter, där finns det ej plats att kränga in en logga där, men färg är busenkelt och gör det snabbare att navigera bland äldre nyheter etc... dessutom om det är multiplattforms spel så blire lite överdrivet att slänga in en logga för varje enhet. lättare med en färg som visar om det är multiplattform.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av MadMartigaN:

Kan ni inte lägga till så om man klickar på den färgen/bilden så visas bara dom nyheterna i samma färg.

Det kommer komma. Det är en anledning till att vi har palettikonerna, de ska bli klickbara. En annan är att man kan hålla muspekaren över dem för att se vilken plattform nyheten är. Detta är viktigt för de av våra läsare som har nedsatt syn och framför allt de som har sämre färgseende.

Ok, glöm det förra inlägget jag skrev i så fall. Men varför inte bara ha en ikon istället som indikerar på att det är ju Wii vi snackar om, eller PS2? Det måste ju vara mycket enklare för vem som helst.

Att hålla muspekaren över färgen är ju inte direkt det första man tänker på som vanlig websurfare. Men vad vet jag?

Medlem

Dom som är färgblind kan inte ha så mycket nytta av denna funktion. Men det är kul att ni kommer med något nytt

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av snyft:

snälla gör så man kan ha det gamla...

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag tycker det är svårare att läsa nyheterna nu med färgade rubriker.
Förut läste man alla rubriker i jakt efter något intressant, nu titta man först på färgen.

Precis, hjärnan funkar så. Det här tar bort allt flyt i läsandet.

Kul att ni provar nytt FZ men nu har ni flippat helt. *kollar snabbt kalendern, försäkra mig om att det inte är 1:april idag*

Vilket är viktigast, redaktionella innehållet i det ni skriver eller att läsaren vet vilken platform texten hör till? Get your priorities straight!! Eller iaf lös problemet (om det nu finns ett problem) på ett annat sätt, ikonerna som Tony skrev är mycket bättre.
:down::down:

Skriv svar