S.T.A.L.K.E.R. färdigt

Medlem

Otroligt! Jag trodde ärligt talat inte att vi någonsin skulle få se ett guld-besked från STALKER, men jag är glad att jag hade fel

Medlem

Okej alla gör vågen!

Vart ska denna spännande resa sluta?
Kommer Duke någonsin få sin release?
Kommer STALKER jaga dig i dina drömmar?
Kommer HL:Episode 2 Infinna sig i sommar?
Kommer Grisar kunna flyga?

Stay tuned for more, comming up here on Real Life.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Okej alla gör vågen!

Vart ska denna spännande resa sluta?
Kommer Duke någonsin få sin release?
Kommer STALKER jaga dig i dina drömmar?
Kommer HL:Episode 2 Infinna sig i sommar?
Kommer Grisar kunna flyga?

Stay tuned for more, comming up here on Real Life.

hahaha, bäst idag!

sj har man förbokat collectors edition.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Yees!


signatur

War never changes.

Medlem

Blir nog ett 8800GTS till detta

Medlem

Ja har betakey åsså. På min x2 3800+ 4GB ram 2x36.6 raptor med ett 6800Ultra va det i stort sett ospelbart


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem
Skrivet av radiuz:

Blir nog ett 8800GTS till detta

BETAN flöt på bra på maxinställningar 1280x1024 med ett 8800 gts kan jag säga 8)

Skrivet av Laxen:

Ni vet, stalker är färdigt, betyder inte att det är färdigt, bara att det står för dörren och kan börja användas. Det är säkert en hel del som måste putsas på med patchar innan spelet blir färdigt. Ni kanske också vet att i Stalker BETAN så är det massor som jag stör mig på. Bland annat dålig optimering...

Ba kolla här te.x

http://img297.imageshack.us/img297/3018/graphofstalkerqe4.jpg

Sådär ser det ut pojkar och flickor, när man spelar stalker MP betan på max grafik i 1280x1024. ca 30 FPS rätt igenom... droppar till 25 ibland och topparna ligger på 35 fps.

På mitt kära system:
Amd Athlon64 X2 4600+@2.64Ghz
Radeon x1950xt 256mb@661/954
2x512mb Twinmos pc3200 mem's in Dual channel

Dåligt optimerat är vad det är! Eller kanske inte? Ni bedömmer själva

Jag måste själv hålla med dig till en viss del, spelet är ganska obalancerat när det gäller frameraten. Banorna är byggda lite klantigt med andra ord. Railroad banan är ospelbar på min dator, 5fps när jag kollar in över mitten av banan, men i utsidan går den upp till 40.. Sedan kan jag spela factory men konstant 30 - 35fps. Tycker också det är barnsligt att börja gnälla över varandras datorer så fort man inte har något bra att säga.

Men det är riktigt kul nu när saker verkligen händer! Skulle det släppas den 6e i Amerika? Kan ju om inte annat beställa det där nu när dollarn står lågt.

Medlem

Jag har en konstig känsla som säger att detta spelet blir en riktig flopp.

Fast jag hoppas på motsatsen, då det känns tråkigt att denna långa utvecklingstiden skulle kunna gå åt skutan.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Jag har en konstig känsla som säger att detta spelet blir en riktig flopp.

Fast jag hoppas på motsatsen, då det känns tråkigt att denna långa utvecklingstiden skulle kunna gå åt skutan.

I second that.

Inaktiv

yaya, äntligen

Skrivet av Kovski:

Jag har en konstig känsla som säger att detta spelet blir en riktig flopp.

Fast jag hoppas på motsatsen, då det känns tråkigt att denna långa utvecklingstiden skulle kunna gå åt skutan.

Det fick 9/10 i betyg, så flopp blev det EJ!

"Den mest innehållsrika och atmosfäriska "shootern"
någonsin"

Källa
"http://www.stalker-game.se/07forum/viewtopic.php?t=264"

Inaktiv
Skrivet av Bakerman:
Skrivet av Kovski:

Jag har en konstig känsla som säger att detta spelet blir en riktig flopp.

Fast jag hoppas på motsatsen, då det känns tråkigt att denna långa utvecklingstiden skulle kunna gå åt skutan.

I second that.

Har den känslan jag med. Men å andra sidan har jag inte längre några uppskruvade förväntningar så jag kanske inte blir besviken ändå.

Medlem
Skrivet av Kovski:

Jag har en konstig känsla som säger att detta spelet blir en riktig flopp.

Fast jag hoppas på motsatsen, då det känns tråkigt att denna långa utvecklingstiden skulle kunna gå åt skutan.

Samma sak här. Utvecklingen av spelet har helt enkelt tagit för lång tid så dess "hype" är nu död.

Visst finns intresset fortfarande där, men det är bra mycket svalare nu än vad det var för 3 år sedan. Kommer nog inte köpa detta spel förrän det är tillgängligt som budget.

Medlem
Skrivet av Aresz:

jag har nog den bästaste datorn...

Men jag har den störstaste OCH tjockaste kuken, så jag vinner.

ON TOPIC:

Hoppas det här blir ingen besvikelse. har väntat 3 år.

Inaktiv

för mig laggar inte betan ett skit...

Medlem
Skrivet av Laxen:

Ni vet, stalker är färdigt, betyder inte att det är färdigt, bara att det står för dörren och kan börja användas. Det är säkert en hel del som måste putsas på med patchar innan spelet blir färdigt. Ni kanske också vet att i Stalker BETAN så är det massor som jag stör mig på. Bland annat dålig optimering...

Ba kolla här te.x

[bild]

Sådär ser det ut pojkar och flickor, när man spelar stalker MP betan på max grafik i 1280x1024. ca 30 FPS rätt igenom... droppar till 25 ibland och topparna ligger på 35 fps.

På mitt kära system:
Amd Athlon64 X2 4600+@2.64Ghz
Radeon x1950xt 256mb@661/954
2x512mb Twinmos pc3200 mem's in Dual channel

Dåligt optimerat är vad det är! Eller kanske inte? Ni bedömmer själva

Det finns en anledning till att ironiska personer kallar retail för open beta

Sen, det är väl inte så konstigt att du får medioker framerate med bara 1 gigs minne?

Prova att rensa ut spywaren i din dator så kanske det går bättre


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

en x2 och 1950 borde få bättre 2 gig eller inte hur mycket fps kan ett till gig göra? inte så mycket if u ask me.

Skrivet av SWEBarb:

en x2 och 1950 borde få bättre 2 gig eller inte hur mycket fps kan ett till gig göra? inte så mycket if u ask me.

Jag har en amd64 3200+, 1024mbram och ett geforce 7800gs 256mb, kan du/någon annan rekommendera mer minne? Har tänkt länge på det men vet inte om det är värt pengarna.. Riktigt tacksam för svar!

Medlem

Ser fram emot

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

en x2 och 1950 borde få bättre 2 gig eller inte hur mycket fps kan ett till gig göra? inte så mycket if u ask me.

Det lär ge ett högre medelvärde i e flesta fall. Eftersom en del andra inte verkar uppleva samma bekymmer så är det lite skumt.

betan laggar inte på min burk
Opteron 146, 2gb corsair, 8800gts, physx

Det funkade även när jag körde 1950pro


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ser ut som en mod till hl2, kan inte säga att ja blir imponerad direkt men sen har ja aldrig trott att de liret kommer bli något annat än mediokert.

Medlem

Gu va alla ska klaga på hur det ser ut då. Grafiken är helt okej, inte next gen, men helt okej. Ifall det nu ser ut som en mod till HL2 är de tecken på att det är dåligt? Själv tycker jag även HL2 ser jättebra ut, men man blir lätt van vid att allting kastar verklighetstrogna skuggor i stalker, man saknar de när man spelar HL2 Spelet har även utvecklats i hur många år det nu var så grafiken är nog inget man ska klaga på

Medlem

trist med allt gnäll, grafiken räcker gott och väl, hoppas istället på spelets innehåll... är ganska trött på alla snygga men linjära och tråkiga fps spel som dominerar markanden.

tyvärr börjar spel marknaden likna hollywood, mycket yta inget manus/innehåll. jag hoppas att stalker är ett steg i rätt riktning

Medlem
Skrivet av Chokladkakan:

trist med allt gnäll, grafiken räcker gott och väl, hoppas istället på spelets innehåll... är ganska trött på alla snygga men linjära och tråkiga fps spel som dominerar markanden.

tyvärr börjar spel marknaden likna hollywood, mycket yta inget manus/innehåll. jag hoppas att stalker är ett steg i rätt riktning

Förhoppningsvis kan det här spelet visa hollywood och marknaden i övrigt att det finns någonting i övrigt att vinna på att satsa hårt innehållsmässigt.

När deep shadows gjorde Stalker ville de inte göra en pengaindrivare som pushar grafikkorten och lurar bortskämda ungar på deras pappas pengar, utan de ville skapa en levande värld oberoende av spelaren. Vilket de nu lyckats med mot alla odds. Och trots utveckligstiden har de uppdaterat grafiken till dagens standard. Hör jag någon gnälla över åldrad grafik tycker jag synd om den personen. 18dagar kvar nu!

Medlem
Skrivet av rigge:

Ser ut som en mod till hl2, kan inte säga att ja blir imponerad direkt men sen har ja aldrig trott att de liret kommer bli något annat än mediokert.

Vad dum du är... har du ens testat betan med ultra mode tweaken? Kan ju säga att grafiken är i klass med FEAR om inte lite bättre på många ställen. Som Fear fast utomhus i väldigt stora och öppna miljöer.

Alla tekniker som finns i Fear finns i stalker plus lite till. Så kom inte och snacka om att stalker har ful grafik. Jag är mycket imponerad av den dynamiska himlen och vädersystemet och day/night cyckeln. Ser verkligen fram emot detta spel.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Laxen:
Skrivet av rigge:

Ser ut som en mod till hl2, kan inte säga att ja blir imponerad direkt men sen har ja aldrig trott att de liret kommer bli något annat än mediokert.

Vad dum du är... har du ens testat betan med ultra mode tweaken? Kan ju säga att grafiken är i klass med FEAR om inte lite bättre på många ställen. Som Fear fast utomhus i väldigt stora och öppna miljöer.

Alla tekniker som finns i Fear finns i stalker plus lite till. Så kom inte och snacka om att stalker har ful grafik. Jag är mycket imponerad av den dynamiska himlen och vädersystemet och day/night cyckeln. Ser verkligen fram emot detta spel.

Tycker verkligen om hur morgonsolen får allt att se mer orange ut, kan bara tänka mig hur det ser ut i ett enormt öppet landskap.. Och laxen du ska inte bry dig om killen som gnäller, han hade säkert bara en dålig dag och tänkte inte innan han skrev det där.

Medlem

Are we there yet?

12
Skriv svar