Veckans fråga - vilken utvecklare är bäst?

Medlem

valde blizzard då de aldrig släpper ofärdiga spel som var och varannan utvecklare gör hela tiden.
starcraft, diablo 2 och WoW hamnar alla tre mycket högt om jag skulle göra en "bäst genom tiderna"-lista


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Ubisoft då? är men är dom bara publicerare?

Annars gillar jag allt som Ubisoft är inblandad i, Far Cry, Rainbow six Vegas osv


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

De utvecklare som gör bra spel är bäst.

Medlem

ID, vad annars


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem

crytek ffs!

ojoj att inte ha med dom på listan, catastrophy!


signatur

Bengebolle

Medlem

Battlefront fanns inte med på listan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Digital illusions?

Ni glömde att ha med dessa på listan:

Maxis
Westwood
Bullfrog

Medlem

Square Enix...

Storyn i alla dessa FF lir är ju oslagbara.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Har alltid älskat Biowares spel. Kotor någon?

Medlem

Epic utan tvekan!

Bäst är de knappast men deras spel är kvalitet vare sig folk påstår det eller ej. id Software

Flakmonkey

Epic, Square, Nintendo och Team Ico imo... håller jämn och extremt hög kvalitet på sina spel

Medlem

Capcom har producerat mycket bra skit på sistånde men även en del skräp, fast för tillfället är nog de mina favoriter

Blizzard och Square gör mycket bra grejor också, de håller ofta hög klass på sina spel och det är inte ofta de släpper något mediokert - speciellt inte den förstnämnde.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Relic
Valve
Creative Assembly

edit:
Dice & Massive 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Det var en svår fråga.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Bethesda Softworks OFC!


signatur

Submission is for the weak

Redaktör
Skrivet av dcxs:

Hur fan kan ni inte ha med Valve?................................................

Skrivet av slartibartfast:

Ni glömde att ha med dessa på listan:

Maxis
Westwood
Bullfrog

Vi kunde ha lagt in 100 utvecklare på listan utan att få med alla viktiga. Alternativen är ett urval, tycker man annorlunda är det som sagt bara att lufta åsikterna här i forumet.

Westwood och Bullfrog är nedlagda och har därmed begränsad inverkan på utvecklingen.


signatur
QRT
Medlem

Black Isle... rip

Annars Bioware

Medlem

Bioware 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Relic, utan tvekan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Digital illusions?

Ni glömde att ha med dessa på listan:

Maxis
Westwood
Bullfrog

Bullfrog finns väl ändå inte längre?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nintendo är ju överlägsna. Fast detta gällde kanske bara pc-utvecklare ?

Inaktiv

Blizzard har jag stor respekt för och röstar därför på dom helt utan tvekan. Dom släpper inget dåligt - allt är genomarbetat, stabilt, underhållande och fullt av känsla. Det behöver inte vara det mest nyskapande och jag ser hellre ett bra spel nästa vecka än ett mediokert spel igår. Dessutom står Blizzard för en milstolpe i multiplayer, nämligen Battlenet.
Hade alla utvecklare gjort uteslutande spel av samma kvalité som Blizzard hade jag aldrig inte haft något att göra.

I klassen mindre spelutvecklare röstar jag på Paradox. Dom bevisar gång på gång att man inte behöver en astronomisk budget för att göra bra spel. Dessutom är deras kontakt med communityn oslagbar.

Medlem

Finns många bra utvecklare, men ingen slår Tripwire när det gäller kontakt med communityn, patchar, extramaterial osv.

Skrivet av Xtrmntr:

Westwood och Bullfrog är nedlagda och har därmed begränsad inverkan på utvecklingen.

Skrivet av nudelsdesign:

Bullfrog finns väl ändå inte längre?

Duh!

Här är ledtråden ni letar efter:

Skrivet av slartibartfast:

Digital illusions?

12
Skriv svar