Sherlock Holmes - The Awakened

Robot
Sherlock Holmes - The Awakened

Tänd pipan, ta på rocken, freebasa opiumet och börja kalla dina vänner 'dear': här ska lösas mysterier som om det vore 1894. Sir Arthut Conan Dolyes värld går ihop med H. P. Lovecrafts och ger föda åt ett spel där Sherlock Holmes står öga mot öga med The Old Ones.


Medlem
Deckaräventyret Sherlock Holmes testat

Jag tycker att det är värt en svag fyra.
Man får nog se spelet lite mer som en väldigt interaktiv bok istället.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Watson är fan läskig, man hör han aldrig röra sig, men snabbt som blixten finns han där när man vänder sig om! Värre än Sam Fisher


signatur

Videomupp

Medlem

haha precis vad jag märkte också WildThing


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av WildThing:

Watson är fan läskig, man hör han aldrig röra sig, men snabbt som blixten finns han där när man vänder sig om! Värre än Sam Fisher

Skämtar du eller? Han är nästan det mest läskiga i spelet. Flyttar sig ljudlöst, och sen står han bara där, och stirrar på en, ljudlöst.
Jag hade först tankt att spela in en video med det och lägga upp bara för att visa hur förbannat skrämmande det är, men det blev för jobbigt. Kan någon annan tänka sig göra det vore jag evigt tacksam.

Medlem

Vad var det som hindrade spelet från att få 3,5?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Vad var det som hindrade spelet från att få 3,5?

Se här. Det är ett bra spel, över godkänt. Själva peka-klicka momenten är bra och varierande, men det mesta utanför detta är ojämnt. För att det ska få 3,5 av mig behöver det göra sig av med de värsta buggarna (vilket inte den senaste patchen gör), åtminstonde ha animationer som inte är smärtsamma att se. (De får inte göra sig av med Dr. "Silent Assassin" Watson!)
Hoppas det är ett svar du är nöjd med.

Medlem

Fan, det jag ogillar mest är att spelet saknar checkpoints whatsoever. Om du "Förlorar" spelet som du kan på vissa ställen, får man se en ganska lame filmsekvens, och sen ploppar du ut i huvudmenyn. Som jag, som kom en ganska bra bit, glömde spara och *Plopp* Fick börja om. Sen att jag inte hittat ett sätt att skippa cutscenes gör det lite värre. Så kom ihåg det om ni ska skaffa det! SPARA!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Mr. G:

Vad var det som hindrade spelet från att få 3,5?

Se här. Det är ett bra spel, över godkänt. Själva peka-klicka momenten är bra och varierande, men det mesta utanför detta är ojämnt. För att det ska få 3,5 av mig behöver det göra sig av med de värsta buggarna (vilket inte den senaste patchen gör), åtminstonde ha animationer som inte är smärtsamma att se. (De får inte göra sig av med Dr. "Silent Assassin" Watson!)
Hoppas det är ett svar du är nöjd med.

Ja det är jag, och jag tycker att FZ betygsätting i allmänhet är mycket rättvis och bra. Fast Watson momentet tycker jag är en del av spelets charm
Dessutom gillar jag när man kan ställa frågor till ressensenterna
Tack!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Call of Cthulhu.. fy faen vilket bra spel.
Kan någon rekommendera något liknande spel? Eftersom recensenten (Per Larsson) ansåg att Sherlock spelet inte var tillräckligt skrämmande - likt Cthulhu- skulle jag önska att spela något liknar det i såväl spelmekanik som skrämselmoment.
Några förslag?

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

likt Cthulhu

Condemned är ganska likt Dark Corners of Earth. Spelen hanterar interaktionen med pusslen olika, DCotA nästan rollspelsaktiga sätt, Condemned mer CSI.
Jag tycker Condemned är bättre och mer skrämmande än DCotA, men du måste ta dig förbi de första tre banorna i det förstnämnda för att verkligen börja uppskatta spelet. När Condemned är bra är det på nivå med Silent Hill, och det är för mig är jävligt bra. Värt ett försök om du inte redan testat det. Annars är det bara att börja lira igenom alla Silent Hill spel igen, eller varför inte Eternal Darkness?

EDIT: Fan, kom ihåg att du inte tycker om Condemned. Men försök gärna spela det igen, jag lovar dig, det blir så mycket bättre när man har kommit in i det.

Medlem

Ett riktigt kusligt deckar spel...omöjligt att spela utan walkthrough dock...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar