Intryck från Command & Conquer 3-demot

Inaktiv

'Barnstrategi' vs. supreme

C&C dök när ea tog över.

Skrivet av b0bl00i:

Jag vill inte whina men det känns som att C&C har gjort sitt, jag älskade dom alla (bortsett från Tiberium Sun eller vad dom döpte det till). Nu när spel som Medieval 2 och Supreme Commander är ute känns det som en sista kraftansträngning från EA och dom få WestWood killar som är kvar. C&C 3 ser precis ut som en visuelt bättre C&C 1 (det som kom 95) visst ser det skoj ut, men knappast något nytt, kan nästa lova att de kommer lagga i mp precis som alla deras titlar.

Nätkod är något dom aldrig har hört talas om. 200 enheter per spel! bah! störtlöjligt, kolla SupCom upp till 1000 enheter per spelare = max 8000 enheter. nej c&c 3 kommer säkert prisas och oj vad bra det är men när det väl kommer till kritan så..
Creds för att dom har en bunt med riktiga skådisar med och för att de är nostalgi, men resten känns bara EA infekterat och girigt.

Ska bli kul och se dig äta upp dina ord!


signatur
Medlem

Ska bli kul att få testa demot iaf

Medlem
Skrivet av frunk:

'Barnstrategi' vs. supreme

C&C dök när ea tog över.

Var det inte så att westwood köptes upp redan efter första C&C?
Hursom, jag tycker att de enda c&c-spelen som var dåliga var Tiberian Sun och Renegade. Övriga var inte helt illa och är något man lagt mycket tid på

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av b0bl00i:

Jag vill inte whina men det känns som att C&C har gjort sitt, jag älskade dom alla (bortsett från Tiberium Sun eller vad dom döpte det till). Nu när spel som Medieval 2 och Supreme Commander är ute känns det som en sista kraftansträngning från EA och dom få WestWood killar som är kvar. C&C 3 ser precis ut som en visuelt bättre C&C 1 (det som kom 95) visst ser det skoj ut, men knappast något nytt, kan nästa lova att de kommer lagga i mp precis som alla deras titlar.

Nätkod är något dom aldrig har hört talas om. 200 enheter per spel! bah! störtlöjligt, kolla SupCom upp till 1000 enheter per spelare = max 8000 enheter. nej c&c 3 kommer säkert prisas och oj vad bra det är men när det väl kommer till kritan så..
Creds för att dom har en bunt med riktiga skådisar med och för att de är nostalgi, men resten känns bara EA infekterat och girigt.

Ska bli kul och se dig äta upp dina ord!

ja jag väntar med spänning på det!
fast de lär ju inte hända, ea vet du väl!

Medlem

sluta klaga på ea för i helv*** det börjar bli lite smått löjligt.

Dom gör faktiskt bra spel med.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

sluta klaga på ea för i helv*** det börjar bli lite smått löjligt.

Dom gör faktiskt bra spel med.

Hohoho! Den var bra! Hm, nu måste jag torka bort allt te från skärmen...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ni kan ju inte dömma ett spel osm inte släppts än.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Börjar bli sjukt less på allt detta klagande, Generals var också gjort av EA, men det var bra, sluta döm spel som inte är släppta än.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Börjar bli sjukt less på allt detta klagande, Generals var också gjort av EA, men det var bra, sluta döm spel som inte är släppta än.

Det var ju uruselt... Måste säga att jag blev riktigt intresserad av idén av C&C3 när jag först hörde om det och de första screensen men efter att ha sett några filmer så känner jag mig inte så intresserad. Man får väl testa demo sen och se om det är något att ha.

Medlem

Håller med KlosterKatten.

EA har ju även gjort, (eller tja, utgivit.)

Medal of Honor
Alien versus Predator
Battlefield
Red Alert 2 ?
Dungeon Keeper
SimCity
NHL
FiFA
Need For Speed

Och ni klagar tycker dom gör rätt många högkvalitiva produkter. Visst dom kanske släpper skit, men om alla dom andra stora spelproducenter var lika stora och hadde lika mycket spel som EA, så tror jag att en del skulle bli skit där med. Löjligt att klanka på EA, tycker det har gått överstyr när folk dömer bort spel så fort dom hör att EA har haft ett finger med i leken.

Men, bara min åsikt så. Alla tänker och tycker väl olika.


signatur

Nämen!

Inaktiv

'högkvalitiva '

ROFL.

Medlem
Skrivet av frunk:

'högkvalitiva '

ROFL.

[http://stavning.istheshit.net/]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Nätkod är något dom aldrig har hört talas om. 200 enheter per spel! bah! störtlöjligt, kolla SupCom upp till 1000 enheter per spelare = max 8000 enheter. nej c&c 3 kommer säkert prisas och oj vad bra det är men när det väl kommer till kritan så..

Och hur ofta tror du att du någonsin ser 8000 st eller ens 1000 st samtidigt? Så ärligt talat, vad har man för "glädje" av att veta att det går att ha så många enheter egentligen? För att inte tala om att det skulle vara helt jävla ospelbart FPS-mässigt med den mängden enheter.

Medlem
Skrivet av Struggle:

EA har ju även gjort, (eller tja, utgivit.)

Rätt stor skillnad på utveckling och utgivning.

Fler bra RTS är alltid trevligt oavsett utvecklare.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av b0bl00i:

Nätkod är något dom aldrig har hört talas om. 200 enheter per spel! bah! störtlöjligt, kolla SupCom upp till 1000 enheter per spelare = max 8000 enheter. nej c&c 3 kommer säkert prisas och oj vad bra det är men när det väl kommer till kritan så..

Och hur ofta tror du att du någonsin ser 8000 st eller ens 1000 st samtidigt? Så ärligt talat, vad har man för "glädje" av att veta att det går att ha så många enheter egentligen? För att inte tala om att det skulle vara helt jävla ospelbart FPS-mässigt med den mängden enheter.

1000st samtidigt är inte så ovanligt, kör man fler än 2 spelare så är det snarare standard.
Med min 3800+ x2 så får jag ca 20fps med över 1000 enheter. 8000st lär hacka en del på min burk men nu när quad core e på gång så lär inte det vara några problem heller

Och att ha en armé med 1000 megarobotar är för övrigt ren "glädje"

Skrivet av KlosterKatten:

Börjar bli sjukt less på allt detta klagande, Generals var också gjort av EA, men det var bra, sluta döm spel som inte är släppta än.

Håller med till 100%


signatur
Medlem
Skrivet av Struggle:

sluta klaga på ea för i helv*** det börjar bli lite smått löjligt.

Dom gör faktiskt bra spel med.

haha som vad då?
Som Sims? NFS Carbon? NHL? Generals? SPDA? BFME? BFME2? Säg något BRA

Bra? vart då, endast släppta för att driva in cash från kids, BF2 och alla jäkla boosterpacks? skit
Tacka realitymod för att det spelet är bra!

Nej EA gör fasen inget bra alls.

ursäkta mig, jag glömde nämna 2142 (mod som dom tar 450 spänn för, riktigt dåligt hade det installerat i 5 timmar)

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av b0bl00i:

Nätkod är något dom aldrig har hört talas om. 200 enheter per spel! bah! störtlöjligt, kolla SupCom upp till 1000 enheter per spelare = max 8000 enheter. nej c&c 3 kommer säkert prisas och oj vad bra det är men när det väl kommer till kritan så..

Och hur ofta tror du att du någonsin ser 8000 st eller ens 1000 st samtidigt? Så ärligt talat, vad har man för "glädje" av att veta att det går att ha så många enheter egentligen? För att inte tala om att det skulle vara helt jävla ospelbart FPS-mässigt med den mängden enheter.

Spelar Supreme commander, lätt över 1500 enheter
och stigande. Att anfalla med en "arme" på 50 enheter, oj vilken känsla.
Spela du C&C med "bra" nätkod

Medlem

demot finns tillgängligt nu för dem som betalar för fileplanet. Kommer nog imorn för oss vanliga som inte betalar för demon. Gillar inte alls fileplanet stilen att ta betalt för demon osv jävla blodsugare xD

Medlem

sen så är det väl även lite skillnad på produkter då och nu känns det som.. EA har blivit mer penga-giriga med årens lopp imo.

Dungeon Keeper <3 RIP Bullfrog

Medlem
Skrivet av Oneone:

Gillar inte alls fileplanet stilen att ta betalt för demon osv jävla blodsugare xD

Men betalar man där så är det ju inte bara tillgång till demon som man får, utan det är ju även betor och sånt! De 30kr per mån som det kostar att vara subscriber har gett mig många kul timmar med spelande av betor och sånt, så jag har inget emot det..

C&C3 demot är nästan färdigtankat, så snart kan jag testa

Edit: Happ.. det är tydligen lite tid tills man får testa det.. >_>

Inaktiv

Det här luktar prutt lång väg. C&C universumet är inte intressant längre. Det första spelet hade en härlig känsla av alternativ verklighet men nu är det klicheartad dyster framtid som man har sett för mycket av redan.

Medlem

Ska bli kul att testa :). Hoppas på ett hyffsat strategispel iaf så man har något att spela... Supreme commander var verkligen inte roligt, visst man kan ha 8000 enheter men hur kul är det egentligen? Hellre ett spel som CoH där man har ett fåtal enheter men som verkligen kan göra skillnad. SupCom var endast en stor besvikelse för mig :(.

Medlem

Tar hellre 10 detaljerade snygga enheter framför 1000 millimeterstora som pixlar runt på skärmen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av forzo:

Ska bli kul att testa :). Hoppas på ett hyffsat strategispel iaf så man har något att spela... Supreme commander var verkligen inte roligt, visst man kan ha 8000 enheter men hur kul är det egentligen? Hellre ett spel som CoH där man har ett fåtal enheter men som verkligen kan göra skillnad. SupCom var endast en stor besvikelse för mig :(.

Samma här, jag tyckte SupCom saknade personlighet ungefär som ett CS spel fast som rts noll spelupplevelse. "OOOOHH jag har tusentals enheter.......BOOOOM...oops de är döda". Jättekul!


signatur
Medlem

Jag säger bara att ingen kan mäta sig med RELIC...jo möjligtvis Blizzard på RTS. CoH är guld väört, tror inte så mycket på C&C TW men man ska inte säga förmmycket innan man spelat. Men alla vet ju hur EA behandlar sina spel och communityn, *host* BF2* Host*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jo alla vet hur de behandlar sina spel osv men det hindrar ändå inte att de ibland får till det ändå ;).

Medlem

fan när kommer man kunna tanka demot? Tycker det e så lågt att inte folk som e vip members på fileplanet får tanka det
fan demo e ju till för att sälja spelet inte för att ett fåtal ska lägga vantarna på det...

Medlem

Hmm. Ser ut som om det är på G. Subscribers kan för-ladda det nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

123
Skriv svar