Playstation 3 - en första titt

Medlem

Jag och en kompis satt precis och läste detta och det var intressant läsning. Fast det var en liten sak som störde oss, " Dessutom har man lagt till en knapp som tar dig tillbaka till PS3-menyn, stänger av kontrollen eller alternativt systemet." Och eftersom vi är både stolta 360 ägare så sa vi till varandra "360 ripoff". Ville bara säga detta


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Flakmonkey
Skrivet av Boomer:

Jag och en kompis satt precis och läste detta och det var intressant läsning. Fast det var en liten sak som störde oss, " Dessutom har man lagt till en knapp som tar dig tillbaka till PS3-menyn, stänger av kontrollen eller alternativt systemet." Och eftersom vi är både stolta 360 ägare så sa vi till varandra "360 ripoff". Ville bara säga detta

Undrar hur mycket "Nintendo ripoff" och "Sega ripoff" och "Sony Ripoff" man skulle höra om alla påpekade sånt där när man tittar på 360 Känns nästan lite löjligt att påpeka såna där grejjer nu, jag menar alla snor från alla, det är bara att inse att det inte är något fel alls i det

Inaktiv

Ok det är lätt att bli ett fanboy och så men jag äger själv ett 360 och är jätte nöjd med den....dock lite ont om spel just nu.

Microsoft har dock gjort ett bra val av att släppa "HD-DVD" läsaren senare så att konsumenterna kan få välja om dom vill ha en eller inte (sen kan vi diskutera om blue ray eller HD-DVD är bättre)

Priset är för högt...tyvärr. Blue-ray i all ära...men om man inte har en hd-tv då??? Och kommer spelen verkligen bli så mycke större?? Jag menar, ta bara "evolutionen" mellan cd-rom och dvd...spelen blev inte så mycket större...sen hoppas ju jag att man kanske kan börja släppa framtida spel på hd-dvd så är 360 ifatt haha

Och det här me linux och "en egen mediaspelare"
Om ni inte visste det så kan man genom 360 ansluta sig till datorn genom windows media center och lyssna på musik och kolla på bilder där. Filmerna kan man ju konvertera eller bränna.

den dagen ps3 kostar 3500:-
då kanske

och om allt hade handlat om hårdvara och prestanda så hade ju knappast Wii sålt så bra som det gör eller hur?

Medlem
Medlem

måste säga att jag tycker det är bra att det är blue-ray från början, eftersom ps3 har kraft som räcker nått/några år i framtiden i spel utveckling. Spel blir värre, spel blir större... och det kommer o släppas mer o mer på blue-ray/hd va det nu blir.

2000kr är det så mycket mer igentligen? säg att den sku kosta utan blue-rat 5000kr.. o nu 7000kr eller va den nu kostar..

sen om ett halv år finns det 3 spel du vill ha som är blue-ray disc.. lär ju kosta 3-, 4000kr blue-ray tillbehöret då.
om inte mer. det är ju som att köpa en ps3a till.
enligt mig är det lättare att spara till 7000kr på en gång istället för först 5000kr i säg mars o sen 4000kr för en blue-ray i juli sen.. lättare o vänta till april kanske du har 7000kr ist..

flera dvds istället? alvarligt!? seriöst?
varför gå emot utvecklingen.
sen sitter du där med en trådlöskontroll så du måst gå ännu längre för att byta... oj nej jag måst gå tillbaka, jag glömde scrollen.. byt tillbaka disc.. cp jobbigt. . (tänker på amiga tiden och monkey island 2, 11disketter.. puh)

2000kr är inte mycket, spara 64kr/dag så har du 2000kr på en månad.. det är!

ca35 mc donalds meal.
111st kiosk köpta 0.5l coca cola
2 par "billiga" jeans från NK om du nu handlar där
5h porrsurf på betalsidor
10526sms (normal taxa, dvs 19öre)
25st bio besök
250 tom dvds
840 ciggareter
80 snusdosor
200st snickers

tänk på småutgifter va nycket det blir igentligen

Inaktiv

2000 Kr ÄR mycket....jobbar man inte så kan det va ganska svårt.....men det handlar inte om 2000Kr för det handlar om 7000!!!!!!!

dessutom så kostar HD-dvd till 360 1700:-

=D

Medlem

jag är studerande och jag har 2 höjdpunkter/år sku jag kunna säga, augusti efter sommarjobbandet. och december när jag får skatteåterbäringen.

det är 2 tillfällen jag har råd med dyrare saker.
man får kompromissa va man vill heldre ha.

slår vad om 50% av alla studerande (iaf i min ålder 24år) sku skippa supandet varje vecka.. bara några få.. så sku man sparat 2000kr..

sen 7000kr, har man råd o spara 1000kr i mån.. så har man råd med ps3 efter sommarn. tom ett spel om den ha gått ner till 6500kr

jag ser det så här, jag sku ha råd med ps3an.. men jag sku inte ha råd att köpa spel till den. kostar väll 650kr right?
fast det har ju ändrats lite sen mina sega tider.. då fanns inte demos att testa före man köpte spelet

spel till xbox360, har inte kollat så mycket.. men finns det "classic games" till konsoler åh?
ps2 finns det ju "fynd lådor".

ps3an lär det ju ta tid innan spelen är under 400kr st

Skrivet av Richiraptor:

jag är studerande och jag har 2 höjdpunkter/år sku jag kunna säga, augusti efter sommarjobbandet. och december när jag får skatteåterbäringen.

..köp en WII istället, PS3+ HDTV är inte gjort för fattiga studenter.

Jag ville ha en Porsche när jag studerade ..men lyckade inte spara ihop till en. Det blev en rostig "bubbla" istället, vilka tider!
8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Richiraptor:

jag är studerande och jag har 2 höjdpunkter/år sku jag kunna säga, augusti efter sommarjobbandet. och december när jag får skatteåterbäringen.

..köp en WII istället, PS3+ HDTV är inte gjort för fattiga studenter.

Jag ville ha en Porsche när jag studerade ..men lyckade inte spara ihop till en. Det blev en rostig "bubbla" istället, vilka tider!
8)

har en vw golf (vw äger porsche) så jag är väll havlvvägs där

WII har jag redan..

jobbar xtra före skolan 3h varje morgon 6-9 endast för att gotta mitt teknik sinne

Inaktiv

Så inget är bra med PS3 förutom utseende och låg ljudnivå? Go Sony!


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skriv svar