C&C 3: Tiberium Wars - fet film hos FZ

"När då ett spel verkar gå tillbaka till det som gjorde de första spelen bra, istället för att fortsätta bygga ut det som man inte gillade med serien, varför ska man klaga?"

Jag tycker jag svarade på ditt inlägg rätt bra med det svaret, jag.

Flakmonkey

Sen kan man ju fråga sig varför spel måste vara "nyskapande" för att vara bra... förstår inte hela det tänket... ett bra spel är ett bra spel, är det nyskapande så är ju det trevligt, men knappast något krav

Apropå filmen och C&C 3 ser det riktigt intressant ut, har inte tid för att sätta mig in i multiplayer så bara det bjuder på en trevlig singleplayer-kampanj så är jag nöjd

Medlem

Jag ser fram emot spelet.
Vid nästa löning tror jag att jag beställer det samt decade, så att jag har hela serien i hyllan.
Helst hade man väl velat ha alla spel separat istället för i en samling, men det är ju betydligt dyrare och krångligare att få tag på nu.

Huruvida C&C 3 kommer bli nyskapande, mja, det är ju trots allt en uppföljare, det ska baseras på något äldre.
Jag själv tycker tiberiumet ser för kristalliserat ut och inte så gräs-aktigt som det gjorde förr, men det är kosmetiskt och kanske inte värre än så.

Prova spelet först, sen kan ni öppna en ny tråd om hur besvikna/överraskade ni är, jag ser då fram emot det

PaZ
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av LillePutt:

Wooow, såg ju tufft ut. Har dock aldrig spelat ett C&C spel förut, borde jag kanske göra det för att förstå handlingen i detta?

Ja du borde åtminstone spela alla i C&C serien, red alert och generals serien är en annan historia.
Dessa är viktiga för storyn skulle jag tro

Command & Conquer (augusti l1995)

Command & Conqueri The Covert Operations (april 1996)
Command & Conquer Tiberian Sun (augustij 1999)

Command & Conqueri Tiberian Sun Firestorm (februari 2000)

Kane lives!

Covert operations har ingen story, så det kan tas bort från listan. enda nackdelen med den expansionen. Uppdragen var dock rejält svåra om man inte använde den ökända sandsäckstekniken..

har inte så stora förhoppningar om att det här spelet ska ha samma känsla som det första spelet :\

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Sen kan man ju fråga sig varför spel måste vara "nyskapande" för att vara bra... förstår inte hela det tänket... ett bra spel är ett bra spel, är det nyskapande så är ju det trevligt, men knappast något krav

Fast jag sa inte heller att det måste vara nyskapande för att vara bra heller. Hela argumentet byggde på att det finns en hel del personer som gillar att klaga på saker men sedan gör något helt annat. Det är ju ingen nyhet att det finns många som tex klagar på att EA bara mjölkar spelserier och inte försöker komma med nyskapande ideer. Men sedan så knallar man iväg och gladeligen köper varje del i c&c som kommer ut eller den årliga versionen av madden eller fifa.
På något sätt känns det ju som att EA då vet vad vi vill ha och ger oss det, eftersom vi visar dom genom vad vi köper. Då känns klagomålen på EA ganska överdrivna och mer som något man bara gör för "alla" andra gör det.

Jag håller med om att bra spel är bra spel, och jag kommer givetvis testa c&c3 som dom flesta andra i den här tråden. Det var inte riktigt det mina inlägg handlade om, men det går ju som vanligt inte att föra en diskussion på internet utan att bli missförstådd eller dumförklarad (kanske för jag skriver helt oförståligt, vem vet )

Medlem

Hoppas musiken blir som i den första.

123
Skriv svar