EA lägger vantarna på 2K Games?
Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.
tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....
Alla spel som EA släpper nu för tiden är fullt av buggar, framskyndade och saknar spelkänsla samt behandlar sina anställda som skit och köper upp allt som går att köpas. Det är därför många avskyr EA och inget annat.
Vi kommer ju ändå få spel som Bioshock och The Darkness, bara det att EAs logga kommer stå med istället för 2K Games
Om det nu hade varit så enkelt hade jag aldrig klankat ned på EA, men nu är det så att EA är så dumma och lägger sig i vad spelutvecklarna gör och stressar dem att nå en omöjlig deadline som resulterar i mycket dålig kvalité på slut produkten.
Så om dessa två spel som har release om drygt ett halvår inte når upp till dina förhoppningar så är det för att EA stressat fram de? EA lägger sig i mindre än vad folk tror, det är bara företag som dom själva äger som dom styr och pekar till, som t.ex. Dice. Dom har ingen rätt att t.ex. styra utvecklingen av Crysis då dom inte äger någon andel av Crytek, dom kan bara styra utvecklingen med Cryteks godkännande, vilket dom antingen kom överens om i kontraktet eller så har dom inte kommit överens om de.
Så om dessa två spel som har release om drygt ett halvår inte når upp till dina förhoppningar så är det för att EA stressat fram de? EA lägger sig i mindre än vad folk tror, det är bara företag som dom själva äger som dom styr och pekar till, som t.ex. Dice. Dom har ingen rätt att t.ex. styra utvecklingen av Crysis då dom inte äger någon andel av Crytek, dom kan bara styra utvecklingen med Cryteks godkännande, vilket dom antingen kom överens om i kontraktet eller så har dom inte kommit överens om de.
De flesta spel utvecklas inte på "lika villkor", det är utgivaren som kontrakterar en utvecklare att utveckla ett spel åt utgivaren, och eftersom det är utgivarens spel så har utgivaren alla möjligheter att avbryta utvecklingen, skala bort features för att hålla tidsplanen osv.
Läs och lär hos Gamasutra.
Mahone: Att spel blir buggiga och framrusade beror helt och hållet på utvecklarna och inte på EA. Utgivare sätter ett datum på när de ska vara klart sen är det upp till utvecklarna att hålla de datumet, sitter dom och slöar och spelar en massa andra spel så är de väl klart att spelet blir halvfärdigt då det släpps.
Var nog något av det dummaste och roligaste jag läste på länge. Självklart så pysslar alla utvecklare med att spela spel, äta munkar och röka cigarrer hela dagarna.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Att spel blir buggiga och framrusade beror helt och hållet på utvecklarna och inte på EA. Utgivare sätter ett datum på när de ska vara klart sen är det upp till utvecklarna att hålla de datumet, sitter dom och slöar och spelar en massa andra spel så är de väl klart att spelet blir halvfärdigt då det släpps.
Du har aldrig funderat på att förläggarna kanske avsätter för lite tid för projekten de lägger på sina egna eller tredjepartsutvecklarna.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Att spel blir buggiga och framrusade beror helt och hållet på utvecklarna och inte på EA. Utgivare sätter ett datum på när de ska vara klart sen är det upp till utvecklarna att hålla de datumet, sitter dom och slöar och spelar en massa andra spel så är de väl klart att spelet blir halvfärdigt då det släpps.
Du har aldrig funderat på att förläggarna kanske avsätter för lite tid för projekten de lägger på sina egna eller tredjepartsutvecklarna.
Jag tror fortfarande att det mesta beror på utvecklarnas kunskaper samt slöhet, många utvecklare har säkert inte hunnit med denna snabba grafiska utveckling, de ställs för hårda krav på spelen och många utvecklare saknar den kunskapen än så länge. Detta kan ses på Splinter Cell som jag skrev om tidigare, Montreal kontoret gör ett lysande jobb medan Shanghai kontoret aldrig lyckats