Min recension av Hitman - The Movie
Jag såg precis filmen baserad på spelen i #Hitman-serien.
Till min stora förvåning var den faktiskt riktigt, riktigt bra. I många andra filmer med en väldigt stark och dominant protagonist så exponeras dennes svagheter för att indikera en slags svårighet i framfarten. I Hitman sker aldrig det. Fourtyseven är alltid smartast, starkast, snabbast och bäst tränad, och ändå känns filmen aldrig självklar. Spänningen förblir, actionmomenten är lagom täta och handlingen väl genomtänkt. Lagom mycket gun-toting och en iskall skådespelare med streckkod i nacken gör det här till en klart sevärd film.
Det enda som drar ner betyget är den dåliga birollskådisen som gestaltar ryskan som blir kär i honom. Hon var allt annat än övertygande i en film som i övrigt var vattentät.

Jag såg IMDB-betyget innan och inser givetvis att jag tycker annorlunda än den stora massan. Men kanske var en del av mitt goda intryck en effekt av att jag hade mycket, mycket låga förväntningar?
Hur som helst så gillade jag den.
Jag måste också säga att jag gillade den!
Jag trodde inte jag skulle gilla den faktiskt, mycket på grund av att jag är otroligt skeptisk till det här film <---> spel och vise versa genren.
Det jag tyckte var coolast var de stora "fiende" soldaternas dräkter.
"I Hitman sker aldrig det. Fourtyseven är alltid smartast, starkast, snabbast och bäst tränad"
Han uppvisar ju väldigt starka svagheter. Han blir ju lurad, förförd av en tjej (mycket misslyckat då han är asexuell) och är mjäkig när det kommer till att döda vissa typer.
Sen är det vissa saker som drar ned hela grejen... han klär nästan aldrig ut sig utan envisas med kostym och slips, hela grejen med svärdfighten, hans "kloner" var gjorda utav fail, vi fick aldrig se honom iskall och lurig, var mest pangpå. Det var en tidsfyllare med rätt coola ögonblick men överlag... njae
^- Filmen är inte en exakt kopia av spelen. I filmen är han inte en klon, utan en människa. Vad än en människa går igenom så kommer alltid grunderna finnas kvar.
Sweeeeet emooootion!