ET: Quake Wars till Xbox 360 och PS3
okej.....ska man få möta personer på konsoll då eller? (blir fint att få smiska konsoll pojkar)
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Blir ändå PC för mig.
Visst väcker det lite farohågor, men främst ifall det är på grund av dessa versioner som spelet "försenats". Allt annat bör vara lugnt, då det är två helt seperata team som utvecklar konsolversionerna och de dessutom bara har stöd för upp till 16 spelare samtidigt - helt olika versioner alltså.
Vi kan nog pusta ut, även om jag inte vill hoppa över bäcken ännu.
Varför är tillåts det alltid så få spelare i multiplayer på konsoler? Dåligt med minne, eller vadå?
Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf... i UT3 lär det kunna vara rätt många också...
Uh uh uh
Det vore väl fan om iD skulle lyckas fästa sitt varumärke på ännu en fadäs men tredje gången gillt får man väl hoppas på. Lite orolig blir man ju förstås. Tänk att få kontrollen på PC som en direkt portning från en konsoll. Hugha. Blir garanterat demo-test innan jag köper ET:QW.
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.
Varför i hela friden skulle dom välja att anpassa kontrollerna till konsol och sedan göra en PC-portning när dom redan jobbat så pass länge på PC-versionen av spelet? Rent logiskt sett så borde det väl ändå vara smartare att porta PC-versionen för konsol och inte tvärtom. Så varför all oro och rädsla att det ska sabba hela spelet?
Varför är tillåts det alltid så få spelare i multiplayer på konsoler? Dåligt med minne, eller vadå?
Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf...
40 spelare t.o.m. Tror jag läste nånstans att det är "rekord" för konsol-FPS.
hur kul kan det vara att spela med 16 spelare på banorna då? ska inte banorna vara typ, jättestora? låter verkligen vara i minsta laget.
ET:QW != BF-spelen
Banorna kommer visserligen att vara ganska stora, men på grund av att spelet inte går ut på att ta en massa random utplacerade flaggor, utan att det istället är uppdrag som måste utföras så kommer striderna oftast att hamna inom ett speciellt område, spelet kommer alltså att vara kul även med få spelare. 24-32 sägs vara optimalt för PC-versionen.
Och att ET:QW = BF har jag väldigt svårt att tro, av det jag har läst och hört (och det är mycket det) om det här spelet så är det egentligen bara fordonen och klasserna som man känner igen från BF. ET:QW kommer med största säkerhet att vara Rtcw:ET i quakemiljö och med fordon/deployables. Inte BF alltså.
FPS på konsol suger för övrigt.
Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf...
40 spelare t.o.m. Tror jag läste nånstans att det är "rekord" för konsol-FPS.
då har du hört fel.
delta force, black hawk down
Publisher: NovaLogic
Developer: Climax
Genre: Modern Tactical Shooter
Release Date: Jul 26, 2005
ESRB: TEEN
ESRB Descriptors: Blood, Violence, Language
Game Information
Connectivity: Online, System Link, Local Area Network
Resolution: 480p
Sound: Dolby Digital 5.1
Special Controllers: Headset
Customization: Downloadable Content
Offline Modes: Competitive, Cooperative
Online Modes: Competitive, Team Oriented
Number of Players: 1-4
Split Screen Offline Players: 4
Number of Online Players: 44 Online <<<-- xboxen och ps2?