ET: Quake Wars till Xbox 360 och PS3

Robot
Medlem
ET: Quake Wars till Xbox 360 och PS3

okej.....ska man få möta personer på konsoll då eller? (blir fint att få smiska konsoll pojkar)

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blir ändå PC för mig.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Förmodligen inte, men vore trevligt om Xbox360 kunde spela på PS3 då de är ganska jämnställda kontroll mässigt.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ah men... Jag hoppas verkligen inte att dom dummar ner det nu bara, till något segt jävla Halo

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Ah men... Jag hoppas verkligen inte att dom dummar ner det nu bara, till något segt jävla Halo

haha Exakt!

signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Weehoo, Xbox 360!

Visst väcker det lite farohågor, men främst ifall det är på grund av dessa versioner som spelet "försenats". Allt annat bör vara lugnt, då det är två helt seperata team som utvecklar konsolversionerna och de dessutom bara har stöd för upp till 16 spelare samtidigt - helt olika versioner alltså.

Vi kan nog pusta ut, även om jag inte vill hoppa över bäcken ännu.

Medlem

undrar om det blir lika ospelbart som quake 4 blev till 360

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej nej nej NEEEJ !

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Varför är tillåts det alltid så få spelare i multiplayer på konsoler? Dåligt med minne, eller vadå?

signatur

Aj, dina ögon!

Flakmonkey
Skrivet av noaxark:

Varför är tillåts det alltid så få spelare i multiplayer på konsoler? Dåligt med minne, eller vadå?

Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf... i UT3 lär det kunna vara rätt många också...

Medlem

Risken finns ju att de vill släppa alla versioner samtidigt och att det därför blir ännu mer försenat.

Medlem

Jag litar på id. De har skött sig bra hittils, och jag antar att de kommer fortsätta med det

Vore dock kul om pc spelare kunde ansluta till 360/PS3 servrar och piska skiten ur konsollbarnen..

Inaktiv

jaha då sket sig det spelet också *suck*

Medlem
Skrivet av turbo10:

jaha då sket sig det spelet också *suck*

Varför så negativ?

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Uh uh uh
Det vore väl fan om iD skulle lyckas fästa sitt varumärke på ännu en fadäs men tredje gången gillt får man väl hoppas på. Lite orolig blir man ju förstås. Tänk att få kontrollen på PC som en direkt portning från en konsoll. Hugha. Blir garanterat demo-test innan jag köper ET:QW.

signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv
Medlem
Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Varför så negativ?

spelet blir försenat ytterligare och inte för att man nödvändigtvis ska fila på PC version först och främst.

Sedan vore det trevligt om PC:n hade något ess i rockärmen förutom wow och surfande men neeej man ska ha allt, som vanligt.

Medlem

Varför i hela friden skulle dom välja att anpassa kontrollerna till konsol och sedan göra en PC-portning när dom redan jobbat så pass länge på PC-versionen av spelet? Rent logiskt sett så borde det väl ändå vara smartare att porta PC-versionen för konsol och inte tvärtom. Så varför all oro och rädsla att det ska sabba hela spelet?

Medlem

Snart ska dom fördumma spelet, släppa det till gameboy, och release daten blir jan´09.

Bitter... ja tack.

signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noaxark:

Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf...

40 spelare t.o.m. Tror jag läste nånstans att det är "rekord" för konsol-FPS.

Medlem

Fan va härligt!

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Riktigt nice!

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

hur kul kan det vara att spela med 16 spelare på banorna då? ska inte banorna vara typ, jättestora? låter verkligen vara i minsta laget.

Skrivet av moberg:

hur kul kan det vara att spela med 16 spelare på banorna då? ska inte banorna vara typ, jättestora? låter verkligen vara i minsta laget.

ET:QW != BF-spelen

Inaktiv

Jag hatar dem nu, portsvin.

signatur
Medlem

Banorna kommer visserligen att vara ganska stora, men på grund av att spelet inte går ut på att ta en massa random utplacerade flaggor, utan att det istället är uppdrag som måste utföras så kommer striderna oftast att hamna inom ett speciellt område, spelet kommer alltså att vara kul även med få spelare. 24-32 sägs vara optimalt för PC-versionen.
Och att ET:QW = BF har jag väldigt svårt att tro, av det jag har läst och hört (och det är mycket det) om det här spelet så är det egentligen bara fordonen och klasserna som man känner igen från BF. ET:QW kommer med största säkerhet att vara Rtcw:ET i quakemiljö och med fordon/deployables. Inte BF alltså.

FPS på konsol suger för övrigt.

Medlem
Skrivet av Consollus:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noaxark:

Ingen aning... du kan ju vara 32-spelare i Resistance iaf...

40 spelare t.o.m. Tror jag läste nånstans att det är "rekord" för konsol-FPS.

då har du hört fel.

delta force, black hawk down

Publisher: NovaLogic
Developer: Climax
Genre: Modern Tactical Shooter
Release Date: Jul 26, 2005
ESRB: TEEN
ESRB Descriptors: Blood, Violence, Language
Game Information
Connectivity: Online, System Link, Local Area Network
Resolution: 480p
Sound: Dolby Digital 5.1
Special Controllers: Headset
Customization: Downloadable Content
Offline Modes: Competitive, Cooperative
Online Modes: Competitive, Team Oriented
Number of Players: 1-4
Split Screen Offline Players: 4
Number of Online Players: 44 Online <<<-- xboxen och ps2?

länk

12
Skriv svar