Demo av Runaway - vackert ritat äventyrsspel
Såg nice ut. Klockrent att länka filmen under så att man snabbt ser vad det är för speldemo man eventuellt ska tanka.
Ritat? är det inte 3D med cellshading?
Det är både och, såvitt jag förstår.
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Hehe, hoppas du inte menar det där, finns fortfarande folk som tycker om det, inklusive mig. Gällande att vara uppmärksam, du kanske gillar att somna till dina spel?
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Nog för att det tillverkades en hel del mediokra äventyrspel under en period där, men det är ju jämförbart med den flod av mediokra skjutare vi ser nu.
Jag föredrar starkt ett spel med en smart och driven story, framför ett "open-ended" spel såsom GTA och dess likar. Sådana spel blir snabbt väldigt tråkiga, då dom inte direkt uppmuntrar spelaren att fortsätta.
Jag saknar iaf de bra äventyrspelen. Sam and Max, Full Throttle, Monkey Island, Day of the Tentacle... (hmm, ser ni också ett mönster här? )
Iofs har det släppts ett antal bra äventyrspel nu, såsom Fahrenheit, Dreamfall, de nya Sam and Max osv. Men genrens död är varken önskad eller säkerställd!
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Det är oftast karaktärerna, humorn och den sköna stämmningen fångar mig i ett äventyrsspel. Visst jag gillar även pusseldelen, men jag kan hålla med att den kan bli lite enkelspårig ibland. Men det bryr jag mig inte så mycket om.
Edit: Gillade inte Runaway så mycket. :\
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Till skillnad från super nyskapande spel som tex Diablo serien där allting kunde användas hur som helst och storyn var mer komplicerad än en lagbok! :crazy:
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Men Fahrenheit hade iaf en bra story och intuitivt val-system. Där kunde jag faktist göra det jag ville vilket gjorde upplevelsen mycket bättre.
exakt, ett av de bästa äventyrspelet jag spelat på bra länge. Hoppas starkt på en uppföljare.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Men Fahrenheit hade iaf en bra story och intuitivt val-system. Där kunde jag faktist göra det jag ville vilket gjorde upplevelsen mycket bättre.
exakt, ett av de bästa äventyrspelet jag spelat på bra länge. Hoppas starkt på en uppföljare.
Mjo, Fahrenheit var mycket trevligt, och en värdig nyskapare inom äventyrsgenren.
Tyvärr tyckte jag att storyn i de sista 30% av spelet kändes väldigt luddig och framruschad. Hoppas dom tar mer tid på sig att skriva ett vettigt slut i den eventuella uppföljaren.
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Hehe, hoppas du inte menar det där, finns fortfarande folk som tycker om det, inklusive mig. Gällande att vara uppmärksam, du kanske gillar att somna till dina spel?
Nä, men som enda drivande spelelement så håller det ganska dåligt, imo.
Genren är, i stort sett, död för att man gör äventyrsspel på samma sätt som man gjorde för 15 år sen. Jag skulle digga denna sortens spel om de var mer icke-linjära (behöver inte vara överdrivet dock) samt att olika problem ska kunna lösas på en mängd olika sätt + att världen behöver vara mer levande. Ultima7-stil typ, men man skulle kunna skippa grundegenskaper osv.
Spel som är ett på-räls-"demo" där ens upplevlse blir exakt den samma som alla andras känns utdött och _bör_ självdö. Gäller bara att spelskapare tar steget och vidarutvecklar genren så standarden tvingas höjas. Men visst, de är fler genres än denna som är i behov av förbättring, dock står vare sig shooters eller RPG-spelen lika stilla.
Men Fahrenheit hade iaf en bra story och intuitivt val-system. Där kunde jag faktist göra det jag ville vilket gjorde upplevelsen mycket bättre.
exakt, ett av de bästa äventyrspelet jag spelat på bra länge. Hoppas starkt på en uppföljare.
Mjo, Fahrenheit var mycket trevligt, och en värdig nyskapare inom äventyrsgenren.
Tyvärr tyckte jag att storyn i de sista 30% av spelet kändes väldigt luddig och framruschad. Hoppas dom tar mer tid på sig att skriva ett vettigt slut i den eventuella uppföljaren.
Jo, det som var så extremt förvirrande var att det blev ett sånt hopp i tiden, en månad försvann bara sådär. Att han sedan spenderade resten av spelet som odöd var också oförklarligt
Men det är fortfarande ett extremt bra äventyrsspel!
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Du borde dö ut
LEVE ÄVENTYRS GENREN, GE MIG ETT NYTT MONKEY ISLAND OCH DISCWORLD!
Nämen!
Meh, han vägrade ju göra någonting jag sa åt honom. Frustrerande med spel som de här där man själv vill göra något helt annat än det är menat.
Däeför jag inte gillar äventyrsspel, dom är de mest begränsade spelen som existerar i stort sett. Handlar bara om att trycka på rätt ställe och gissa vilken grej som ska användas med vilken. Handlar bara om att vara uppmärksam samt följa en hel linjär story (ofta medioker). Förstår varför dom spelen dött ut, och bör dö ut
Till skillnad från super nyskapande spel som tex Diablo serien där allting kunde användas hur som helst och storyn var mer komplicerad än en lagbok! :crazy:
funderar på när exakt diablo blev ett äventyrs spel? skulle nog klassa det som et RPG
Ja jag vet att jag är bäst!