Har du sett en utomjording?

Medlem
Har du sett en utomjording?

Ja-ha - hao rå

Jag har funderat på det här länge, och eftersom jag är helt öppen för vetenskapen måste jag ändå passa på att uttrycka mig lite angående möjligheterna till utomjordiskt liv.

Gud.. enligt mig finns han inte, eftersom det inte finns några bevis eller någonting som helst som tyder på hans existens mer än vad olika religösa grupper trott i tusentals år. Däremot blir man lite yr i bollen om man försöker forska / tro , i vad som kan ha hänt/existerat innan big bang.. kanske något övernaturligt vem vet?

Många ställer sig negativt till möjligheterna med utomjordiskt liv, detta kanske beror på att de tillhör en religion, eller att chanserna är för små?, det är trots allt några religioner som skulle bli meningslösa om vi upptäckte utomjordiskt liv eftersom dem påstår att vi är dem enda och utvalda.

Jag tror nog att utomjordiskt liv ändå existerar där ute någonstans i vårt vida Universum. Med tanke på omfattningen av hur stort vårt universum faktiskt är och möjligheten till "multiple-universes", tror jag nog chanserna är ganska goda även om det krävs sådan otrolig perektion för att liv skall kunna uppstå.

Så varför har vi inte träffat några utomjordningar?

Först och främst måste man förstå hur ofantligt liten vår planet är i jämnförelse med andra och hur liten vår galax är i förhållande till hela universum. Vi måste även kunna förstå att om utomjordingarna exempelvis är Miljontals år mer avancerade och utvecklade än oss, varför skulle de ens bry sig att ta kontakt med oss.

Jämnför det hela lite med en myrstack i stora drag.

Myrorna är helt omedvetna av att vi finns runt om dem, och om vi bygger en motorväg precis brevid skulle de knappast kunna uppfatta den, ännu mindre påverka den, eller ta kontakt med oss för att säga " Hej bygg ingen motorväg här ".

Och jag menar jag tror aldrig du/ni skulle fråga en myrstack , skall vi utbyta teknolog eller är det okej att bygga en motorväg här?.. vi bara bygger motorvägen eftersom vi är så intelligenta i jämnförelse och vi bryr oss inte om dem. Så simpelt skulle det kunna vara även på en mycket mer galaktisk skala.

Dv.s att vi är helt ointressanta för dem.

Säg att vi i jämnförelse med någon art där ute är som myrorna, varför skulle de då bry sig att ta kontakt med en sån ointelligent och ointressant civilisation som oss om inte vi har något att erbjuda eller ens tillräckligt kompententa för att förstå något i jämnförelse med dem.

Men ändå ? borde inte något tagigt kontakt? Eller vi uppfattat något?

Kanske , kanske inte. Vad vi utgår ifrån när vi söker efter utomjordiskt liv är sådant som skulle likna vår livsstil, detta pga det simpla argumentet att vi skall kunna uppfatta dem.

Om vi säger att en utomjording på något vänster skulle ha kunnat bildas utifrån helt och då menar jag helt andra förhållanden än våra , varken går på vatten, luft eller liknande...Ja då kanske det är så att det är så otroligt annorlunda oss att vi inte ens kan uppfatta dem.

Kanske står det en utomjordning mitt framför dig och du skulle aldrig någonsin kunna uppfatta den, pga att den vore såpass annorlunda mot hur vi är.

Folk säger ju att dem sett ufon och skit överallt?

Mhh,
40, 50 talet ? Säger det något.
Födseln till Science Fiction, där vi målade upp utomjordingar som s.k marsmänniskor. Efter det tycks folk löjligt nog när dem påstår sig ha sett utomjordingar säga att de såg precis ut som de gjorde i böcker, filmer för x antal år sedan dv.s Små men stora huvuden och stora ögon, flygandes i tefat?

Jag menar herre gud där får de ta och ge sig, det är bara våran egen science fiction som skapat den bilden, dessutom tar var och varannan person alltid fel på vad ett UFO är. Det betyder Unidentifyed Flying Object och inte Flygande Tefat.

Tyvärr både tror och känner jag mig rätt säker på att precis ALLT som folk någonsin påstått sig sett på jorden angående tex Ufon , bortföranden och close encounters med Aliens är pure bullshit, mycket går att förklara, en hel del är fejk och vissa saker har med naturen och personerna i fråga att göra. (Psyke , elektromagnetism osv .. kan göra så dina värsta mardrömmar känns mer verkliga än någonsin, det är vad som troligen är förklaringen till varför många tror sig ha blivit bortförda.)

Andra gillar väl annars bara att ljuga?

Med dagens teknologi går det även att göra ganska mycket, förutom att bara manipulera saker i efterhand har folk även lyckats rederera grafik så att vem som helst på ljusa dan trot sig se UFOn m.m , då det i själva verket varit grafik rendererat med hjälp av datorer och annat.

Enligt mig>

Utomjordingar intelligenta eller ej finns där ute , det tvekar jag inte en sekund på...det vore konstigt annars... men att vi ännu haft kontakt med dem ... aldrig i livet. Folk är paranoida.

#blogg

Medlem
Har du sett en utomjording?

Jag tror inte på gud (av samma anledning som du)
Jag tror det finns liv förutom på vår planet (annars skulle det vara rätt så jävla konstigt, konstigt och konstigt).
Jag tror inte på någon tramsig video jag sett på youtube där de filmat ett "ufo", nej, men jag har helt klart blivit bortförd av Aliens, det har jag Det hela började en kväll i augusti, 2001... nej men seriöst, det är ingen som blivit bortförd av Aliens heller. Det är de som inte kan skilja på film och verklighet som tror på sådant (kan ge mig fan på att jag kommer bli bortförd inatt bara för det)!

Medlem
Citat:

(kan ge mig fan på att jag kommer bli bortförd inatt bara för det)!

Haha

1
Skriv svar