HL2: Episode Two paketerat - och försenat

Medlem

Ska dom inte lägga till stöd för flera processorkärnor och sådana uppdateringar?

Kanske är det som tar tid?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Typiskt Valve... :/

Medlem

Whiiine!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Äsch himla whiners, det är försenat so what? Jag ser efram emot spelet ännu mer om jag vet att det är mer bugfritt

Medlem

Nu får de fan sätta ihop ep2 och 3 till ett spel om det tar sån jävla lång tid

KoP
Medlem

Gnäll gnäll gnäll..

Medlem
Skrivet av KoP:

Gnäll gnäll gnäll..

konstigt då? själva poängen med episoder är ju att de skall släppas medans man fortfarande kommer ihåg vad fan det handlar om. Ta Sam & Max till exempel. Dom är uppe i EP3 medans valvé inte ens lyckats få ihop EP2 på samma tid.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Valve behöver inte bry sig. De vet ändå att de har en fanbase som kommer att köpa episoderna så snart de kommer. Trots att de nyligen höjde priset på Episode 2 så att det blev närmare ett fullprisspel än en expansion... ja, det är för den extra utvecklingstiden.

Jag är alltid för att spel ska få ta den tid de tar, ifall det ger något bättre. Det hindrar en inte från att undra vafan Valve gör med sin tid.

Edit: Jag kom på det nu: svaret på varför alla förseningar drabbar det är givetvis att Team Fortress 2 ska följa med ...

...
...
...

Ba-dum-pish!

Medlem

argh episod spel funkar inte om man inte kan leverera i tid...
sen känns det som att om dem rushar ut produkten så blir det inte helt funktionellt.

Inaktiv

Ep-spel är en flopp - se bara på Sin Episods...1 del och nu är det lagt på is...wehoo...

Medlem

Det är ju onekligen så man börjar undra lite över vad de gör på dagarna hos Valve?

Med tanke på att dessa episoder är rätt korta (första i alla fall), de har en färdig spelmotor (som de gör några modifikationer på), samt massor av färdiga modeller, texturer, ljud osv så tycker man att det borde gå lite fortare.

Det finns ju mod-team med några få personer som klämmer ur sig moddar med lika mycket nytt material som Episode 1 snabbare ...och de jobbar på fritiden utan att få betalt!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Valve behöver inte bry sig. De vet ändå att de har en fanbase som kommer att köpa episoderna så snart de kommer. Trots att de nyligen höjde priset på Episode 2 så att det blev närmare ett fullprisspel än en expansion... ja, det är för den extra utvecklingstiden.

Jag är alltid för att spel ska få ta den tid de tar, ifall det ger något bättre. Det hindrar en inte från att undra vafan Valve gör med sin tid.

Edit: Jag kom på det nu: svaret på varför alla förseningar drabbar det är givetvis att Team Fortress 2 ska följa med ...

...
...
...

Ba-dum-pish!

Så bara för att det är försenat bör man inte köpa det?

Sen får ni alla andra tänka på att det är inte bara episod 2 som gör att det är försenat utan: Team Fortress och portal. 3 spel tar en stund att göra.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av KoP:

Gnäll gnäll gnäll..

konstigt då? själva poängen med episoder är ju att de skall släppas medans man fortfarande kommer ihåg vad fan det handlar om. Ta Sam & Max till exempel. Dom är uppe i EP3 medans valvé inte ens lyckats få ihop EP2 på samma tid.

håller med.
i den här farten så kommer Hl2 se ut som Q1 gör idagens ögon om några år, med den här farten de har haft hittils så får vi väll rikta in oss på år 2012 som sista året då den sista esp kommer...

bahh, LATMASKAR.
å 99% av allt lägger jag på EA.
hatar EA, allt vad de står för och vad de gör, eller rättare sagt inte gör.
Ni som jobbar på EA, sluta. gör er själva och världen en tjänst.
EA gör världen till ett rövbad utav skit.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Börjar mer och mer misstänka att Valve har anställt Carol Beer från Little Britain...

En vanlig dag på Valve:
Ska vi släppa Episode 2 med TF2 och Portal nästa vecka?

"Computer says no!"

Cough!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Anledningen till att de är försenade är pga att de lägger ner otroligt mycket tid på att designa boxarna... kolla bara

Black Box

Orange Box

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av KoP:

Gnäll gnäll gnäll..

konstigt då? själva poängen med episoder är ju att de skall släppas medans man fortfarande kommer ihåg vad fan det handlar om. .

Och glöm inte.

Mjölk är bra för kroppen men inte för plånboken

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av peak_performance:

Valve behöver inte bry sig. De vet ändå att de har en fanbase som kommer att köpa episoderna så snart de kommer. Trots att de nyligen höjde priset på Episode 2 så att det blev närmare ett fullprisspel än en expansion... ja, det är för den extra utvecklingstiden.

Jag är alltid för att spel ska få ta den tid de tar, ifall det ger något bättre. Det hindrar en inte från att undra vafan Valve gör med sin tid.

Edit: Jag kom på det nu: svaret på varför alla förseningar drabbar det är givetvis att Team Fortress 2 ska följa med ...

...
...
...

Ba-dum-pish!

Så bara för att det är försenat bör man inte köpa det?

Sen får ni alla andra tänka på att det är inte bara episod 2 som gör att det är försenat utan: Team Fortress och portal. 3 spel tar en stund att göra.

Fast förra gången dom försenade Episod 2 (till att släppas till sommarn) så sa dom att Portal var i princip klart, det var episoden dom behövde jobba på. Vet inte om TF2 med det eliminerar Portal från deras "to-do list".

Skrivet av N3m35i5:

Börjar mer och mer misstänka att Valve har anställt Carol Beer från Little Britain...

En vanlig dag på Valve:
Ska vi släppa Episode 2 med TF2 och Portal nästa vecka?

"Computer says no!"
img

Cough!

Haha, såg ett avsnitt där hon var med igår. Höll på att dö av skratt! Sån ska man ha som sekreterare.

Skrivet av Fargo:

Så bara för att det är försenat bör man inte köpa det?

Det säger jag inte. Men de behöver uppenbarligen inte bry sig nämnvärt, på gott och ont.

Skrivet av Fargo:

Sen får ni alla andra tänka på att det är inte bara episod 2 som gör att det är försenat utan: Team Fortress och portal. 3 spel tar en stund att göra.

Som sagt, TF2 har tagit sitt tag Portal utvecklas av ett eget team, btw. Antagligen TF2 också även om jag har mindre koll på det.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Som sagt, TF2 har tagit sitt tag Portal utvecklas av ett eget team, btw. Antagligen TF2 också även om jag har mindre koll på det.

Valve köpte väl upp teamet som gjorde Team Fortress för sådär 10 år sedan för att de skulle göra TF2.

Den version av TF2 som nu verkar närma sig ett släpp ser inte ut att ha någonting att göra med det som visades upp förr. Det ser snarare ut som en version av TFC för Source-motorn.

KoP
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av KoP:

Gnäll gnäll gnäll..

konstigt då? själva poängen med episoder är ju att de skall släppas medans man fortfarande kommer ihåg vad fan det handlar om. Ta Sam & Max till exempel. Dom är uppe i EP3 medans valvé inte ens lyckats få ihop EP2 på samma tid.

Du får väl hålla minnet färskt genom att diktera på
tape efter varje avklarat spel du spelat igenom utifall att en potentiell uppföjare till spelet skulle
dyka upp efter 2 till 3 år.

Valve har säkert sina skäl. Och jag anser bara att
det är tid dom får tag sig och man får helt enkelt
acceptera det. Inte mycket som blir bättre av att
man brusar upp i onödan. :/

12
Skriv svar