Hjälp FZ - berätta om dig själv!

BME
Medlem

Alltid sett FZ som primärt en PC-spels sida, men jag gillar att ni tar upp viktiga spelnyheter som inte berör PC också, utan att för den delen åta er att rapportera konsolnyheter.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Bt
Medlem
Skrivet av Sipmo:

Du är?

Man 99.04% (517)
Kvinna 0.96% (5)

Okej, för att det är mest killar som gillar datorspel men 1%!?

Helt sjukt att det är 99% killar.

Spelföretagen borde ta ansvar för att skapa spel som locker fler tjejer. The Longest Journey och The Sims räcker inte!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Jag tycker inte FZ ska välja bort några nyheter om ett spel till en viss platform bara för att de redan har "fyllt kvoten" för dagen/veckan/whatever. Jag vill se de mest relevanta nyheterna/filmerna/skärmdumparna för spel till PC, Xbox, PS och/eller Wii. Men även nyheter som berör själva platformen eller annat spelrelaterat. Om det är något jag inte är intresserad över så behöver jag ju inte läsa det.

Och om jag ska klaga på något så är jag väl inte helt övertygad om att olika nyanser av grått är det snyggaste jag vet... :# Sen gillar jag inte startsidan, känns för plottrig, så jag går alltid direkt till nyheterna.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Solidus:

Alltid sett FZ som primärt en PC-spels sida, men jag gillar att ni tar upp viktiga spelnyheter som inte berör PC också, utan att för den delen åta er att rapportera konsolnyheter.

Det beror nog på hur länge man "hängt" på FZ, har man surfat här sedan starten så har ju den större delen av FZ historia bara handlat om PC konsollerna "smög" sig in lite sakta för nått år sedan bara ju.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

kul att se att 20-25 åldersgruppen hade störst stapel.
kan inte vara många av oss som hänger på forumet.....

Flakmonkey

Ni som tycker vi tar upp för lite PC-nyheter, är det många nyheter ni saknar eller är det just fördelningen mellan PC/konsol som ni stör er på? Om ni vill så kan vi ju alltid hitta på en mänga PC-nyheter bara för sakens skull

Medlem
Skrivet av Mahone:

Ett exempel...

PC Nyhet:
Candyland Entertainment släpper ett nytt princess-spel där du ska klä upp din princessa för bal på slottet och möta drömprinsen

Låter mer som en Wii-nyhet...

Medlem
Skrivet av Bakerman:
Skrivet av Mahone:

Ett exempel...

PC Nyhet:
Candyland Entertainment släpper ett nytt princess-spel där du ska klä upp din princessa för bal på slottet och möta drömprinsen

Låter mer som en Wii-nyhet...

låter som en nyhet man kan klara sig utan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Redaktör
Skrivet av Mabec:

Ni var betydligt snabbare med nyheter och bättre förr. (mindre reklam osv)

Snabbare betvivlar jag starkt. Jag har skrivit för FZ i snart sex år och tycker vi hela tiden hållt hyfsat snabb standard. Det har blivit mer reklam sedan dess, men det visar bara att vi återhämtat oss från dotcom-döden. Och på senare år har reklammängden inte ökat.

Skrivet av Dvorak:

Ja, framsidan har 60% nyheter och 40% reklam (ok, kanske inte så mycket). Fast jag förstår att ni måste få in pengar på något sätt, det snabba filarkivet måste kosta en hel del i bandbredd. Men kan ni i alla fall sluta ha animerad reklam? Det är grymt störande att ha saker blinka eller röra sig när man försöker läsa nyheterna.

Som sagt: mängden reklam har varit ungefär densamma i ett par år. Dess utformning styr vi inte över (såvida den inte är extremt irriterande eller sabbar layout och liknande). Vi måste, som du var inne på, tjäna pengar för att kunna driva sajten.

Skrivet av Minai:

Men på något sätt känns det som att när Fz gick ifrån sin PC-inriktning och började skriva om konsoller också så tar det längre tid mellan varje pc-nyhet än vad det gör mellan varje konsoll-nyhet.

Det stämmer som sagt inte.

Konsolnyheterna innebär att vi postar fler nyheter per dag (vi har ökat mängden med uppskattningsvis 50 procent de senaste åren), men konsolrapporterna sker inte på bekostnad av pc-rapporteringen. Enkelt uttryckt: vi täcker hela spelvärlden bättre än förr.


signatur
Medlem

Undrar om jag är den yngste aktiva medlemmen på forumet?:O


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Alternativen var ganska ruttna. Vad händer om jag helst läser om flera saker på fråga 1?

"Du har angett för få svarsalternativ på fråga #7. Ange minst ett alternativ och försök igen."

...och om det inte finns någon jag vill läsa mindre om?


signatur

1338 - One Step Above

123
Skriv svar